KVD en mex. griep

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Sisa, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Feit?
    feit is dat mijn nichtje van 12 en haar schoolvriendinnetjes ook m griep hebben gehad volgens de HA waar mijn dochter dagelijks bij in de buurt is geweest en nog komt maar er zelf niets aan overgehouden heeft.
    Daarbij kan het best wel eens zo zijn dat mijn dochter de m griep ook heeft gehad een maand terug als ik zo de verschijnselen heb gelezen en mag geloven dat het onder de m griep valt.
    De 1 kiest er voor om het kind wel te laten inenten en de ander niet en ieder heeft zijn eigen reden(en) daarvoor maar betekent niet dat degenen die het niet doen meteen met de vinger aangewezen worden met de nodige commentaar.

Vraagje, heb jij al deze maanden dat de m griep is uitgekomen met een mondkapje gelopen?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Op dit moment krijgt iedereen het label Mexicaanse griep opgeplakt ook al is het een verkoudheid.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Het is allemaal een kwestie van statistiek en risicoberekeningen.
    Het is geen zekerheid dat ik MG zal krijgen, of dat ik complicaties zal ontwikkelen. Ik heb daar wel een verhoogde kans op. Datzelfde geldt voor mijn zoontje. Door in te enten verklein ik die kansen.
    De grote griepgolf moet overigens nog steeds komen. De kans dat je het krijgt, wordt groter.

Het is geen zekerheid dat een inenting géén bijwerkingen of schadelijke effecten zal hebben. Daar is een kans op. Die kans is echter vele malen kleiner dan de kans dat ikzelf of mijn zoontje complicaties zal ontwikkelen wanneer een van ons wel de MG krijgt.
    Met hoe meer besmette mensen wij in aanraking komen, hoe groter de kans dat wij MG zullen krijgen en hoe groter de kans dat wij complicaties zullen ontwikkelen.
    Ik ben voor wat betreft het RVP ook blij dat de kdv's in deze regio allen het beleid voeren dat kinderen die bij hen gebracht worden, ingeënt MOETEN worden. Voor wat betreft de MG ben ik gewoon benieuwd naar de afwegingen die de Kdv's maken. Gelukkig heb ik daar nu geen kind van onder de 6 maanden; dan zou ik mij toch meer zorgen maken.

Het is overigens wat mij betreft geen kwestie van geloof, maar van wetenschap.

Overigens is het vaccin niet 'in elkaar geflanst' maar gebaseerd op een vaccin dat al enige jaren in gebruik is (het vaccin tegen de zeer dodelijke vogelgriep - die gelukkig nog nooit van mens op mens is overgegaan, maar het schijnt dat het H1N1-virus hier het meest op lijkt). De aanpassingen die eraan gedaan zijn zijn van korter geleden - maar dat geldt ieder jaar voor de seizoensgriepprik. Het heeft geen zin om jaar in jaar uit hetzelfde vaccin te gebruiken - eenmaal ingeënt ben je dan beschermd tegen dat ene virus. Maar het griepvirus bestaat in vele varianten en ontwikkelt zich ook verder, daarom zijn voortdurende aanpassingen nodig die niet eerst jaren getest kunnen worden voor brede toepassing.

4. Bri

Bri Niet meer actief

O ja, mondkapjes zijn trouwens heel erg ineffectief in het voorkomen van MG-besmetting. Dus nee, ik heb de afgelopen maanden niet met een mondkapje gelopen en ga dat de komende maanden ook niet doen.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik ben niet naar verjaardagen geweest, gebouwen waar veel mensen bijelkaar komen (behalve voor de griepprikken) ik heb desinfectiespul bij me en gebruik dat regelmatig, mondkapjes werken niet maar goed hand voor je mond houden en daarna je handen wassen wel (of desinfectiespul)

Ik ben zelf chronisch ziek en pik heel snel ziektes op van iedereen, dus ik heb er een hekel aan als mensen MIJ meer risico geven op ziek zijn door niet goed hun handen te wassen, mijn kant op te hoesten, EN niet laten enten als dat mogelijk is.

Dus ja ik zou het fijn vinden als andere mensen ook een beetje rekening houden met de zwakkere mensen in onze omgeving (chronisch zieken, ouderen en dus ook kleine babietjes) maar goed blijkbaar leven jullie in een wereld waarbij alleen maar aan jezelf gedacht hoeft te worden, ik hoop voor jou dat je nooit afhankelijk word van de bescherming van andere mensen.

Ik voel me nu aardig geisoleerd totdat de vaccinatie werkt omdat ik bijna nergens naartoe kan..

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Isademi, ik ga hier geen discussie met je beginnen, totaal geen behoefte aan en is een bodemloze put vullen.

Bri, bedankt voor je ophelderende bericht.

7. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ook ik werk op een kdv.
    En ook hier mogen kinderen die niet worden gevaccineerd gewoon komen.

En ook als ouders hun kind(eren) niet laten inenten voor de MG. mogen ze gewoon komen.

Het is tenslotte een griep, die je gewoon moet uitzieken.

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb het gisteren gevraagd op het kdv en daar mogen kinderen die niet worden gevaccineerd, ook gewoon komen. Maar ik ben er nu uit dat ik Charlotte wel laat vaccineren, al vind ik het een akelig idee.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Op het kdv van m'n zoontje mogen niet-gevaccineerde kindjes ook gewoon komen (RVP is wel verplicht hier, maar de MG-prik dus niet). Gelukkig zijn bijna alle kindjes gisteren geprikt, dat lijkt me vooral voor de ouders van kleine baby's een hele geruststelling.

Al blijf ik het bizar vinden dat degenen die met die kleine baby's werken, geen prik kunnen krijgen... waarom dan wel de huisgenoten vaccineren?

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dat vroeg ik me dus ook al af. De leidsters van het kdv zijn niet gevaccineerd terwijl zij werken met al die kids, ook de kids die niet gevaccineerd zijn én al die kleine baby's! Raar maar waar, en ik ken een kapster die zich kon laten vaccineren omdat ze met zoveel mensen in aanraking komt... vind het maar een scheef verhaal.

11. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    In het begin toen mijn oudste dochter naar het kdv ging was ze ook regelmatig verkouden en ook 2 keer griep gehad, kinderen onderling steken zich sneller aan, was alleen eerste jaar zo daarna niet meer, ze bouwen dan ook weerstand op

12. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    de leidsters op het kdv vonden het wel vreemd dat ze geen oproep kregen tot vacinatie zeker omdat ze ook met baby´s werken, terwijl wij in de zorg wel de oproep kregen, kmoet zeggen ze letten wel goed op en zodra er iemand met mexgriep is in de groep word dit meteen gemeld naar de ouders toe, tot nu toe waren er pas 2 meldingen

Deel Deze Pagina