Ik heb sinds de zomervakantie een mirena, we hebben geen kinderwens meer. Onze twee kinderen zijn ICSI kindjes, in de vijf jaar dat we op mijn zoon hebben gewacht is er nooit een spontane zwangerschap geweest. Maar nu.. Sinds woensdag ben ik vroeg wakker geworden door misselijkheid en hoofdpijn. Overdag ben ik vreselijk moe, lig 's avonds om acht uur knock out op de bank, en de misselijkheid neemt in de loop van de dag af.. Precies zoals in de 5e t/m de 8e week van mijn vorige zwangerschappen. Ik maakte er eerst niet zoveel van, maar nu gaan mijn gedachten op de loop. Het zal toch niet..? Het kán toch ook bijna niet? Ik heb geen flauw idee hoe mijn cyclussen zijn verlopen, aangezien ik niet meer ongesteld ben geweest. En ik heb uiteraard geen testen meer in huis.. Vanmiddag toch maar even naar de winkel. Wie is zwanger geworden met de mirena, na de MMM?
Hoi, ik had hetzelfde probleem met de mirena spiraal. Echt gewoon ochtendmisselijkheid en gespannen borsten, zelfs lekken. De huisarts dacht ook op een gegeven moment dat ik zwanger was, Maar het was gewoon de hoeveelheid van de hormonen van de spiraal en van mijzelf dat het veroorzaakte. Het stopte compleet dat hij eruit ging... Heb je wel nog nacontrole gehad of je spiraal goed zit?
Ja, hij zat goed. Ik heb 'm al sinds juni ofzo, nooit geen kwaaltjes oid gehad. Vanmiddag ga ik een test doen, just to be sure.
Er zijn meer mensen spontaan zwanger geworden ondanks de mmm. Kans zal wel klein zijn icm mirena maar onmogelijk zal het nief zijn. Ben benieuwd naar je test straks..
Ik heb al vaker gelezen dat de Mirena kan zorgen voor zwangerschapskwalen, ook al is het niet direct vanaf het begin dat je hem hebt. Laatst las ik hier nog het verhaal van iemand die al een paar jaar een Mirena had, zwangerschapskwalen kreeg, maar niet zwanger was. Kwam echt door die Mirena! Heb je al getest trouwens?
Ik heb 3 maanden geleden ook een topic geopend over positieve testen en mirena.. ik heb mijn mirena nu inmiddels 2 jaar maar had in juli ook het gevoel zwanger te zijn.. testen gedaan zowel kruidvat als action, 3 testen licht positief wel ff later dan afleestijd en wist ook niet waar ik in mn cyclus zat omdat ik niet elke maand bloedverlies heb. De een zegt kan reageren op eisprong, de ander negatief ivm iets latere afleestijd en misschien mogelijk zwanger. Uiteindelijk 30 juli negatieve test gehad en 3aug beetje bloedverlies gehad. Dus ja wat kan ik zeggen misschien toch pril zwanger geweest maar icm mirena zich vaak niet kan innestelen of misschien toch vals positief.. Maar goed niks is onmogelijk! Ik merk persoonlijk wel dat ik veeeeeel meer klachten heb door mijn mirena. Het kan dus ook goed daar aan liggen.. Dit waren mijn testen:
Wauw die waren echt wel positief! Wat het dan geweest is inderdaad.. Bedankt voor alle reacties! We kregen vanmiddag onverwacht mijn schoonouders op bezoek, heb dus geen test kunnen halen. Ik haal er morgen na mijn werk een. Ik heb vanmiddag echt boven de pot gehangen en nu is er weer niks aan het handje.. Dus ik ben heel benieuwd..
Ik kreeg de kwaaltjes na 2 jaar. Was echt verschrikkelijk. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid heb.
Ik heb zelf 5 jaar lang een mirena gehad en aan het eind kreeg ik ook kwaaltjes zoals misselijkheid, niet tegen bepaalde geuren kunnen, opgezette en pijnlijke borsten en dit langer dan een week of 3. Wij dachten ook dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn, maar het bleek van mijn spiraal af te komen. Toen die eruit was nergens meer last van.