MvM test met 8 weken?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door DitBenIk, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Hoi meiden,

Ik ben benieuwd wat ik van de moeders voor moeders hcg test kan verwachten. Na alle miskramen heb ik deze keer bewust tot na de echo gewacht met aanmelden. Vorige week hebben we gelukkig een mooi kloppend hartje gezien. De informatrice heeft aanstaande dinsdag pas tijd voor me, ik ben dan 8w1d. Zal de test dan nog knallen of denken jullie dat die lichter uit zal vallen door het hoge hcg?

Dan weet ik waar ik rekening mee kan houden en niet hoef te stressen :)

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Mijne was rond die tijd al weer lichter dan de controle streep

3. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Mijne was met 6 weken en 5 dagen ook al lichter dan de controle streep. Ze gebruiken nu testen die al reageren bij 10 hcg. Ik heb de 13e een kloppend hartje gezien anders was ik na het zien van de test helemaal in de stress geraakt. Dus niet schrikken als de test streep lichter is want je hcg is op deze termijn gewoon te hoog. En uiteraard gefeliciteerd met je zwangerschap 😄

4. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Dit was de mijne in 2015 met 7 weken. Was ook al lichter maar was echt zwanger en heb nu een heerlijke dochter. Vond het ook super onzeker, maar heb nooit echt een knal test gehad

5. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    wat ik me afvraag is zo'n test verplicht bij mvm? als je er alleen maar onzeker van wordt en ook al een echo hebt gehad vraag ik me af of je het dan wel moet doen.

bij mij werden de kv testen bij 6 weken al lichter dus het kan heel goed dat hij wat lichter uitvalt

6. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Stomme vraag misschien: maar worden zwangerschapstesten na een bepaalde tijd dan weer lichter? Wanneer zijn ze dan het duidelijkst?
    Nooit geweten! Zo leer je nog eens iets.

7. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    En succes Ditbenik!

8. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Bedankt meiden, voor jullie reacties! Ik ga er maar vanuit dat het een licht streepje gaat worden, dan hoef ik daar ook niet onzeker over te zijn :)

Zaza: ja meestal heb je na 6 weken zo'n hoog level van het zwangerschapshormoon, dat testen het niet meer goed aankunnen en daardoor dus lichter uit kunnen slaan.

Ik heb een paar jaar geleden trouwens wel eens gelezen dat sommigen hun urine met water hebben gemengd en zo weer een knaller kregen. Zelf nog nooit geprobeerd, maar was benieuwd of iemand hier dat eens heeft gedaan?

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik had bij MvM een lichte streep. Ik was toen wel al een week of 10-11 zwanger. Ik wou eerst de echo afwachten voor ik me ging aanmelden omdat ik niet wist hoelang ik zwanger was. Ik vond het wel jammer dat ik zo'n lichte streep had, maar de testen van de action die ik achteraf met een week of 6 had gedaan knalden wel heel erg, de teststreep was toen donkerder dan de controlestreep en ik heb nu een heel lief dochtetje van ruim 1,5.

10. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
  11. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Eigenlijk wel benieuwd hoe je test eruit ziet ts.
    Ze zijn gisteren geweest toch?

12. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Ja ze is gister inderdaad langs geweest. De testlijn is een stuk lichter dan de controlelijn, maar die kwam wel direct duidelijk in beeld voordat de controlelijn er stond. Dus dat is een heel goed teken :)

Bijgevoegde bestanden:

13. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Gelukkig wist je al hoe het zat ;)
    Nu genieten xx