Ontsluiting

Discussie in 'De bevalling' gestart door Soussou, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soussou

    Soussou Lid

    27 jul 2007
    7
    0
    0
    Hoi dames,

    Ik lees al een tijd mee op het forum, maar heb nog niet echt actief deelgenomen.

    Wij zijn voor 20 september uitgerekend dus we hebben nog 3 weken en een dag te gaan. Echter is het zo dat we afgelopen maandag bij de gyn zijn geweest voor een inwendig onderzoek. Ze heeft toen meteen gekeken of ik al ontsluiting had, maar dat was niet het geval. Daarna vertelde ze ons dat het dan meestal zo is dat we wel wat overtijd zullen zijn.

    Aangezien ik nu in Belgie woon zou ik graag weten of dat in Nederland ook zo ge-beurt. Is het inderdaad zo dat als ik nu geen ontsluiting heb dat ik dan zeker over tijd zal zijn?
     
  2. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Nou dat lijkt me toch echt niet dat als je voor de 37 weken nog geen ontsluiting hebt dat dat dan meteen betekend dat je overtijd zal lopen.
    Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord!
     
  3. Soussou

    Soussou Lid

    27 jul 2007
    7
    0
    0
    Ik vond het ook al erg vreemd dat ze dat zo vroeg al kon weten, maar wilde toch de reactie en ervaring van anderen weten.

    Zijn er nog andere ervaringen?
     
  4. united

    united Lid

    24 aug 2007
    13
    0
    0
    Weststellingwerf
    Hmmm vreemd verhaal vindt ik,ik heb er ook nog nooit van gehoord.
    Je bent immers nog niet eens uitgerekend.
    Zoals zij jou dat zegt zou je bijna denken dat als je nu ontsluiting zou hebben jou baby ook eerder zou komen lijkt mij.
    Je begint pas te ontsluiten als je weeën hebt en niet eerder .
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Nee, volgens mij klopt dit ook niet hoor. Bovendien gaan ze hier bij de VK niet eens kijken of je ontsluiting hebt of niet met 37 weken.
    Misschien als je een zwanger bent van een tweede ofzo, dan hoor je wel eens dat vrouwen ontsluiting hebben.
     
  6. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Als je zwanger bent van een tweede kan je soms al meteen 1 cm ontsluiting hebben, maar ook dat komt bij zat vrouwen voor die dat niet hebben. Een vriendin van mij die had zelfs bij de 4e na de 40 weken nog geen centimeter ontsluiting en is toch nog zelf spontaan bevallen..
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm hier word er volgens mij rond 37 weken helemaal niet gekeken naar ontsluiting

    doen ze dat pas tegen de tijd je denkt weeen te hebben of dat je vliezen breken.
     
  8. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Nou dat is raar hoor. Het kan zomaar in een paar dagen tijd veranderen!

    Maar misschien bedoelt ze dat je daar maar wel beter op kunt rekenen, dan valt het niet zo tegen.
     
  9. Patries81

    Patries81 Bekend lid

    9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hoi Sousou,

    Wat grappig, ik ben ook op 20 september uitgerekend. :p

    Ik was gister bij de gyn en zij vertelde mij dat het hoofdje nog vrij hoog was. Maar wel al een stukje ingedaald.
    Volgende week krijg ik een inwendig onderzoek en ze zei dat ze dan wat meer kon zeggen over of de baby eerder komt of later.
    Volgens mij gaat ze dan voelen of je baarmoedermond al wat weker/soepeler is. Maar of ze ook al gaat checken of ik ontsluiting hebt? Volgens mij gebeurd dat ook pas zodra je vliezen gebroken zijn of als je weeen begonnen zijn.

    Groetjes, Patries

    PS: ik woon trouwens ook in het buitenland, nl Dubai, VAE.
     
  10. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Bij mij hebben ze gisteren pas voor het eerst pas gevoeld of er ontsluiting is (alles zit nog potdicht), maar alleen omdat het met mij niet zo goed gaat.
     
  11. Soussou

    Soussou Lid

    27 jul 2007
    7
    0
    0
    Wat een geruststelling om al deze ervaringen te lezen. Ik vond het al vreemd dat ze nu al kon beoordelen hoe de zwangerschap verder zou verlopen.

    Maar ik heb ook al gemerkt dat het systeem in Belgie toch heel anders is dan NL.

    Mijn buik was nog hoog volgens haar. Maar ik had inderdaad altijd gedacht dat dat van het een op het andere moment kon veranderen.

    Ik had overigens nadat ze inwendig ging voelen wel de rest van de dag pijn in mijn onderbuik.

    @Patries: Dat is inderdaad grappig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel zoiets heb van het is genoeg geweest. Maar ja ben ook erg ongeduldig aangelegd hihihi. En hoe bevalt het medische gebeuren in Dubai?
     
  12. Patries81

    Patries81 Bekend lid

    9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hoi Sousou,

    Moet zeggen dat ik dat ook wel heb hoor. Van mij mag hij wel komen. Ben zo nieuwsgierig naar ons knulletje.

    Medische zorg in Dubai is echt super. Wij gaan naar een Amerikaans ziekenhuis en daar is de zorg echt geweldig. Hoor ook vaak dat we hier meer onderzoeken/controles hebben als in NL, das niet verkeerd dus.
    Enige is wel dat wij niet kunnen kiezen waar we bevalling, mag alleen in het ziekenhuis. Op zich ook wel weer een veilig idee. Ziekenhuis is zo'n 20 minuutjes rijden, dus mocht het anders thuis toch verkeerd gaan is het een heel stuk rijden. Dan maar liever alvast eerder met weeen naar het ziekenhuis, krijg toch een eigen kamer met douch ed, dus moet goed komen.

    Veel succes verder met je zwangerschap. Als je het gezellig vindt mag je ook bij ons meekletsen bij bevallingsforum Septembermama's 2007.

    Groetjes, Patries
     

Deel Deze Pagina