Gruwel... vond net in een keukenkastje wat muizenkorrels. Niet echt heel veel en heel hard. Net ongekookte rijst (maar dan zwart) Hoop dat dat betekend dat ze van een tijdje terug zijn. Een ruime week geleden vonden we 2 halve muizen in de tuin. Ws gepakt door onze kat. Maar nu... moet ik me zorgen maken om een plaag?? Tot nu toe alleen keutels gevonden in 1 kastje onder de wasbak. Kan iemand me geruststellen of vertellen wat de meest handige stap is?
Mijn hamsterkeutels zijn ook hard, dus zegt helaas niets over hoe oud ze zijn. Hopelijk valt het mee, maar zou toch op zoek gaan of je er nog meer vindt.
Bij een dierenspeciaalzaak kun je je laten adviseren over muizenvallen. En een plaag heb je echt nog niet, dan had je ze wel gezien en geroken.
Wij hadden dit vorig jaar ook. Heb alles waar ik het vond weggegooit, kastjes goed schoongemaakt en niks meer in papier/plastic in de kastjes gezet maar alles in potten of plastic bakjes gedaan. Wij waren er daarna gelijk vanaf.
Denk dat het meevalt. Vandaag geen nieuwe keutels in t kastje. Ook op andere plekken in huis niet. Hopelijk waren het alleen die 2 muizen die de kat tegenkwam...
Ok... net ineens geritsel achter de koelkast en muizenkeutels... Gif aanschaffen denk. Iemand tips?? Ik zie meteen hele kolonies voor me!
rattengif halen bij de dierenwinkel en achter de koelkast etc zetten. Zorg ervoor dat je kinderen er niet bij kunnen en controleer geregeld dat de korrels niet los liggen op de grond. Het werkt als een tierelier, maar is best gevaarlijk spul. muizenvallen plaatsen op plaatsen waar kinderen niet bij kunnen komen. Als je hele kolonies had gehad, had je ze heus wel voorbij zien schieten
Geen rattengif gebruiken!!! Als je kat een verzwakte muis pakt kan hij het gif zo ook binnenkrijgen. Beter vallen plaatsen.
Daar ben ik ook bang voor. Maar hoeveel valletjes zou je dan neer moeten zetten? En misschien is er wel een gif dat voor katen niet gevaarlijk is? Maandag maar even katen informeren bij Welkoop ofzo
Rattengif mag niet meer verkocht worden, althans de sterkere vorm. Je hebt muizenkorrels die ook gewoon prima werken. Muisje moet er meerdere keren van eten om dood te gaan. Het droogt het muisje uit en gaat dan dood. Ze nemen het vaak mee naar hun nest dus mocht er al baby's zijn zullen die ook dan dood gaan. Het is uiteraard niet de bedoeling dat de kat het opeet maar het is wel zo dat een muis 1 heel zakje op moet eten voordat het doodgaat, de kat heeft dus een hoop meer nodig wil die er wat van voelen. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling.
Zou ook valletjes kunnen kopen. Hebben ze die niet bij de Action ofzo? Ik vermoed dat het er 1 is. We hoorden heel lang achter de koelkast wat gerommel en vanmorgen zagen we dat hij op t aanrecht is geweest. (Er lagen broodkruimels) Er lagen een paar keuteltjes, denk dat meerdere muizen ook meer keutels zouden achterlaten. Misschien is zo'n valletje dan wel genoeg. Mocht hij gevangen zijn en we hebben dan nog steeds last kunnen we gif strooien. Wil wel zo min mogelijk risico voor de katten lopen. Die zaten gisteravond ook voor de koelkast en hebben dus ook id gaten dat ze er zitten. Nadeel is alleen wel dat een evt nestje blijft leven.
Hoe kan ik het beste schoonmaken? Gebruik nu chloor op de plekken waar ik keutels vind maar volstaat een gewone allesreiniger ook?