ik had even een vraagje, mijn vriend en ik zijn niet getrouwd of op papier samenwonend oid. Dt wilden we pas doen wanneer het kidnje geboren was, maar nu heb ik zwaar het gevoel dat ik mijn baan ga kwijtraken. Mijn baas had me nl gezegd dat ik me niet ziek mocht melden* maar dat heb ik vandaag toch gedaan want ik voelde me echt niet goed vanochtend. Ik voelde me niet zo goed omdat ik eergister perongeluk melk had gedronken op werk dat niet meer goed was. En gister was ik de hele dag aan het ovregeven op werk. Maar was toch de hele dag gebleven, omdat ik dus bang ben om mijn baan kwijt te raken. Alleen vandaag kon ik echt niet meer, was vanochtend zwaar duizelig toen ik uit de badkamer kwam. En had last van mijn keel door het overgeven. *Mijn baas heeft toen ik vertelde dat ik zwanger was duidelijk gemaakt dat ik geen contract zal krijgen maar dat ik tot 1 nov mocht blijven op voorwaarde dat ik niemand zou lastigvallen met mijn zwangerschap (daar bedoeld hij ziekmelden mee) We hadden 1nov gekozen als datum zodat ik dan alsnog recht had op zwangerschapsverlof.
Ze mogen je niet ontslaan als je zwanger bent!!! Misschien dat je nu kans hebt dat je na je verlof ontslagen wordt maar miss is het gewoon drijgen wat ie doet! Mocht je wel ontslagen worden kun je nog eerst bezwaar tekenen! Alleen dan heb je kan op een ww uitkering! Ik denk dat je je niet druk moet maken maar kijk ander even op www.uwv.nl om tekijken wat je kunt doen als je het gevoel hebt dat je ontslagen wordt! Neem in idd geval nooit zelf ontslag!!! Want dan heeft ie wel gewonnen!! S6!
hey dank je, nee zelf ontslg nemen wil ik niet vind mijn baan veels te leuk (werk op een ministerie) maar ik ben uitzendkracht, dan kunnen ze me toch gewoon ontslaan?
Ja via uitzend kun je even contact op nemen met je uitzendburo miss dat hun jou meer kunnen vertellen!?!? Hier heb ik geen ervaring mee! Ik werk nu zelf ook via uitzend maar bij mij helpen ze wel als je iets hebt! Probeer dat even als je twijfelt!!
ik snap het even niet, je werkte toch een paar dagen in een supermarkt toen je zwanger werd, als je dan een nieuwe baan krijgt dan weet die baas dat je zwanger bent en kunnen ze nooit stellen (sowieso niet) dat je niet ziek mag worden, kom op zeg, dat zou te zot zijn! gewoon ziek melden als je ziek bent, en iedereen heeft recht op zwangerschapsverlof dit kost een werkgever niks! dat weet ik zeker want dat heb ik zelf een week ofzo geleden naar geinformeerd. beterschap!
Tijdens een zwangerschap kunnen ze je volgens mij wel ontslaan als ze daar goede redenen voor hebben die niks met je zwangerschap te maken hebben. Ik denk dat je geen recht op een uitkering hebt, het gaat er niet om of je getrouwd bent of samenwonend, maar dat jullie een gezamenlijke huishouding voeren en dat is bij jullie wel het geval. Misschien een beetje een gekke vraag maar als jullie zo in geld nood zitten en echt jou baan nodig hebben, (je hebt hier wel eens eerder een topic over gemaakt over uitkeringen) waren zijn jullie nu dan al aan kinderen begonnen??
toen ik op sollicitatie ging heb ik niet verteld dat ik zwanger was. ik wou zo graag deze baan hebben, dat ik het pas later heb verteld aan ze. Ze hebben bij mij op werk teveel uitzendkrachten vandaar dat er een heleboel uit gaan doen per 1 sept. Maar omdat ik mijn werk goed deed mocht ik dus blijven tot 1 nov. En mijn baas is daar heel duidelijk in geweest, niemand mocht er last van hebben dat ik zwanger was. En ik weet dat zwangerschapsverlof niks kost voor een werkgever, maar omdat ze dus teveel uitzendkrachten hebben moeten er dus 10 mensen uit waarvan ik er 1 van ben. Mijn baas heeft me zelfs gezegd dat ik een contract zou krijgen als ik niet zwanger was, wat ik best lullig vond om te horen. Ik weet dt hij dat niet mag zeggen maar ik weet ook niet echt wat ik nu moet doen.
ik ben ook getrouwd, maar heb op dit moment gewoon recht op een uitkering, dat ligt dus helemaal aan de situatie. ik heb op dit moment ook geldnood en we hebben ook een kindje en en op komst, ik vind dat niet relevant die vraag sorry hoor.
Ik vind dit dus wel een rare vraag?! Misschien is het een ongelukje?? Ik heb het zelf ook dus!?! En ja een kind is toch welkom!
nou ja, eigenlijk mag een baas je daarom niet weigeren, maar goed, misschien is hij bang dat je na de bevalling niet terug komt. maar als jij ziek bent moet je je ziek melden, dat is zelfs zo als je ww ontvangt, je gezondheid en dat van je kind gaat voor, en echt heb jij wel recht op zwangerschapsverlof. als je je ziek meld en je werkt voor een uitzendburo moet je je daar ziek melden en dan zou ik ook even vragen of je een gesprek mag hebben met de arbodienst, want het zou niet kunnen dat er bazen zijn in nederland die zo met een zwangere vrouw omgaan. sterkte meid!
uhm nou ik ben door de pil heen zwanger geraakt anders waren we er nog lang niet aan begonnen, en geldnood hebben we niet hoor. maar ik vind het lullig voor mijn vriend dat hij dan moet zorgen voor de hypotheek boodschappen en de kinderdingen. (en ik heb nog nooit een topic gemaakt over uitkeringen) en ik vind het zeker een heel gekke vraag...
als je via een uitzendburo werkt... mogen ze je ontslaan het is zelf zo dat ze je meteen de deur mogen wijzen je werkt als uizendkracht en hebt geen contract. ik heb dat zelf ook meegemaakt via een uitzendburo werd ik na 2 dagen op straat gezet... door een intern foutje... je heb voor zo ver ik weet geen recht op een uitkering. maar het kan nooit kwaad om even te informeren bij het cwi bij jou in de buurt.. en doe dat tijdig. je zou even aan je uitzendburo moeten vragen hoe het allemaal zit.. er is nl een verschil tussen gewoon ziek of ziek door zwangerschap... ik wens je veel succes.
In het gesprek dat wij die dag hadden gaf ik duidelijk aan dat ik het heel jammer vond dat ik dus niet terug mocht komen van hem, maar hij gaf aan dat ik als ik zo bleef werken als nu zzeker een goede referentie mee zou krijgen zodat het niet moeilijk zou zijn om een baan binnen justitie te krijgen. Volgens het uitzendbureau moet ik tot mijn verlof in dienst zijn bij hun om recht te hebben op zwangerschapsverlof zo niet heb ik nergens recht op.
wat raar als dat zo is, zou toch echt even bellen met het uwv, dat zou dan ook betekenen dat je niet ziek mag zijn? vreemd....
zou als ik jou was gewoon even het cwi bellen en je verhaal uit leggen zij kunnen jou adviseren in wat je moet doen.. en zo weet je ook meteen waar je aan toe bent. ik ben zelf nu zwanger en het een uitkering.. ik hou me aan de sollicitatie plicht maar aangenomen wordt ik nu neit omdat ik zwanger ben en daar zitten ze niet op te wachten.. ik ben heel eerlijk als ik solliciteer en op gesprek ga ook al zie je nog niet veel bij mij ik zeg het wel... anders krijg ik ook deze elende en dat kan ik neit gebruiken die stress tijdens zwnagerschap...
normaal ziek zijn mag wel, ik heb toen dr tijd in week 15 een auto-ongeluk gehad waardoor ik 6 dagen ziek was. Toen heb ik gewoon van het UWV geld gehad. Alleen toen wisten ze niet dat ik zwanger was. Zelfs nu gelooft nog niemand dat ik al 5maanden zwanger ben. Heb het pas 2 weken geleden verteld aan ze. Maar mijn baas gaf dus aan dat ik niet meer ziek mag zijn, van het uwv mag dat natuurlijk wel. Ik vind het niet eens erg als ze de arbo naar mij toe sturen. Ik zit hier echt half gaar thuis. @ Sammie01 ik ga zeker het cwi bellen, heb aan mijn vrienbd gevraagd of hij btg voor mij wil meenemen na werk zodat ik morgen kan bellen. Durf nu niet echt naar buiten. Ben bang dt ik mezelf (alweer ) onderkots
Het uitzendbureau is jouw formele werkgever. Ik denk dat je met hen moet praten over verlof etc. Daar heeft de inlener - het ministerie - niets mee van doen volgens mij. Hoop dat het allemaal goed komt. Pim