Zere kuiten door te lang staan - vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Mijn man heeft een staand beroep (horeca) en heeft vaak erg last van zijn kuiten, de spieren zeg maar. Vooral na een lange dag werken/ staan.
    Het is echt een zeurende pijn.

Is er iemand die het herkent? Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen (helemaal omdat ik het zelf ook niet voel natuurlijk :p)

Maar vraag me dus af of er iets is wat daar tegen helpt?
    Of een goede creme, zalf oid...?

Als iemand een tip of idee heeft is dat van harte welkom!

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ja hoor ik had het altijd na een dag op de markt staan, of als ik nog stond :(
    En niks helpt...zucht...qua cremes en zalfjes.

Wat wel een stuk hielp was 1 keer in de zoveel tijd even op je tenen gaan staan en je spieren uitrekken.
    En daarna je voet optillen en je tenen omhoog trekken zeg maar (beetje duidelijk?)

Soms deed ik dit een paar keer achter elkaar, en sowieso goede schoenen met goede zolen dragen, scheelt ook een heleboel.

Dit bij elkaar opgetelt werkt heel goed, te dunnen zolen maakt het erger, een beetje lucht erin of vering maakte het minder en dan die tenen oefening.

Was serieus het enige wat bij mij werkte, ziet er even vreemd uit maar je merkt verschil aan het eind van de dag/nacht.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    als ik last van mn rug heb of kramp in mn voeten gebruik ik Midalgan.

4. Female

Female Niet meer actief

@ Sylvia
    Goede schoenen heeft hij al (Ecco)
    Dat van die 'oefeningen' zal ik hem zeggen.

@ Devilschase
    Ik ga het morgen meteen even halen bij de drogist. Heb even gezocht via google.
    Is het duur of valt het mee?

Bedankt vast!
    Meer tips nog welkom!

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ie van 60 gram kost iets van 8 a 9 euro en die van 100 gram 15 euro zoiets. Je kan "warm" of "extra warm" halen. Die laatste vind ik te heet.

Als je het smeert wordt je huid wel rood, dit is normaal. Dus niet dat je ervan schrikt.

6. Female

Female Niet meer actief

Oké dankje voor de tips.
    Ik zal eerst de kleine proberen, kijken hoe het hem bevalt.
    En dan neem ik wel de normale versie ipv de extra.
    Thnx!

7. zohra

zohra Niet meer actief

#7 zohra, 13 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2010
    hoi,

midalgan is duurder dan de creme die warm word die de apotheek zelf verkoopt (cremor capsisi ofzo iets). is stuk goedkoper met hetzelfde efffect (warm worden)

heb even t opgezocht cremor capsici comp 30 gr betaal je tussen de 1,50 a 2,00 voor, dus ben je goedkoper uit dan midalgan.

8. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    biofreeze, heb je in de warme en koude variant.
    Misschien is het zoiets als devilschase zei maar ben te lui om nu op google te kijken;)

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wisseldouches nemen is ook belangrijk. Dat stimuleert de doorbloeding en kan dus bepaalde klachten voorkomen of verminderen.

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Magnesium slikken

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Als hij een vrouw was geweest zou ik zeggen dat hij een keer steunkousen zou moeten proberen. Maar ik denk niet dat je hem zover krijgt tenzij het echt heel erg is.

12. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik had er ook last van toen ik in de horeca werkte,maar geen idee wat je ertegen kan doen.Het was voor mij 1 vd redenen dat ik gestopt ben met horeca.

13. Female

Female Niet meer actief

bedankt voor jullie tips, zal ook eens bij de apotheek kijken!

magnesium zal ik ook eens navraag over doen bij de apotheek. Domme vraag mss, maar waarvoor magnesium? Wat doet dat met je spieren?

Wisseldouche = ook een goeie tip!

Steunkousen :D tja ik zie dat idd niet echt voor me. maar als het nog erger gaat worden is het mss niet zo'n gek idee... Als het helpt..

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb zelf altijd standaard mijn benen wat hoger liggen. Kussen onder matras of bij een elektrisch bed de beenstand omhoog. Scheelde bij mij behoorlijk met kramp midden in de nacht.
    Daarnaast idd veel wisseldouches en ik heb voetenzalf van de aldi (maar hoe het heet???????? ik zal straks eens kijken)

Verder de benen en voeten goed verzorgen (eelt weghalen enzo en goede schoenen, maar die heeft hij al lees ik), je moet er tenslotte je geld mee verdienen zeg ik altijd maar.

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik had het zelfde en dat hij ecco's loopt wil niet zo veel zeggen ze waren bij mij na 4a6 maanden al aan vervanging toe.
    tja steunzolen als hij ze alleen gebruikt in zijn werk schoenen dan is het toch ook goed.
    je voet strekken hielp ook vaak goed je tenen een keer helemaal naar beneden en naar boven.

succes

16. Female

Female Niet meer actief

Moest vandaag inkopen doen, en apotheek was natuurlijk dicht.
    Maar heb iig midalgan gekocht bij de apotheek.

Dus ga het hem morgen geven, ben benieuwd of het helpt, zal het iig even laten weten.

Bedankt voor de tips! :)

17. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Magnesium is nodig voor de energiestofwisseling in het lichaam, de overdracht van zenuwprikkels en het goed functioneren van de spieren. Verder geeft magnesium stevigheid aan het skelet en is het nodig voor de opbouw van onder andere spieren.

Verder wat ook op Midalgan lijkt is de spierbalsem van het Kruidvat huismerk. Rond de 3 euro ong.

18. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    rekken en strekken voor het werk
    andere schoenen met steunzolen
    wisseldouche
    been omhoog naar werk
    over de rest van de dag ook blijven bewegen

maar het is 1 van de meest voorkomende klachten bij staand werk samen met klachten in de onderrug. weet niet of het mogelijk is maar als je achter de bar een zadelkruk kan zetten waar die even kan zitten maar toch direct ziet dat er klanten zijn dan zou het een optie zijn.. maar ik weet niet precies wat voor werk hij doet.

voorkomen is beter dan bestrijden
    maar om te bestrijden zijn warme of koude creme's een optie
    net als vitamine en magnesium

hoop dat het minder wordt!

succes Hellen

Deel Deze Pagina