Ik zou in ieder geval een gesprek aanvragen en uitleggen hoe je je voelt. Het gewicht zelf zegt inderdaad niets over dysmaturiteit: mijn dochter woog 2500 gr bij 41 wkn en was niet dysmatuur.
Vind ik ook bizar, hier werd gelijk de term dysmatuur in de mond genomen alleen op basis van gewicht: hij was goed alert, kwam schreeuwend ter wereld (en hield dat een half uur vol) kon beter aan de borst drinken, zeker qua techniek en zich ook beter warm houden dan zijn 400 gram zwaardere tweelingbroer (die lag met 3 dekens en 2 kruiken in z'n bedje en dan ging het net, 'kleintje' had maar 2 dekentjes en 1 kruik nodig) hij sliep in het begin alleen wat meer, tsja die lag te groeien.
Lees net dit topic. Vervelend hoe het allemaal gelopen is. Een baby is dysmatuur als het gewicht t.o.v zwangerschapsduur te laag ligt. Hier zijn tabellen voor. Daarnaast kan de baby een dysmatuur uiterlijk hebben. Dat een groeiecho zegt alles is prima staat hier verder los van. De apgar score heeft er ook niets mee te maken. Ik lees uit jouw verhaal dat er drie keer een hielprik is gedaan.....ik neem aan dat dat bloedsuikers zijn geweest. En omdat het drie keer bepaald is moet de eerste te laag is geweest. (Er zijn twee goede nodig namelijk) Bij een te lage bloedsuiker is er sprake van bijvoeding. Doe je dit niet......zoals Bri ook zei....te lage bloedsuikers heeft risico's. Normaal gesproken wordt een baby wel eerst aangelegd voordat er bijvoeding wordt gegeven. En je zegt zelf dat de melk direct stroomde.....als je iets van 20cc moedermelk kon geven hoefde je kleine geen extra voeding. Dronk hij niet dan wordt er gekolft. Een heel verhaal, maar wil je graag laten weten dat er meestal meerdere kanten zijn. Jammer dat de communicatie niet goed gegaan is tussen patiënt en arts/vpk
Met bri en kwebbeltje eens. Ga eerst eens rustig praten en probeer duidelijk te krijgen waariom ze bepaalde dingen zo hebben gedaan. Verder dacht ik ook meteen aan lage bloedsuikers. Ik wilde in eerste instantie ook BV geven maar kleine bleek een veel te lage bloedsuiker te hebben. Ze heeft toen ook een paar prikjes in de hiel gehad en meteen een cupje voeding om suiker omhoog te brengen. Er moest op dat moment gewoon snel gehandeld worden en er was geen tijd om kleine eerst aan te leggen en af te wachten of alles goed zou gaan lopen en de suiker ook omhoog zou gaan. En eerlijk gezegd ben ik blij dat ze die beslissing genomen hebben en vond ik het ook helemaal niet erg dat ze eerst wat bijvoeding kreeg. Gezondheid van mn kindje ging op dat moment voor de BV. Sorry maar eerlijk gezegd snap ik echt niets van mensen die koste wat het kost BV willen geven en boos worden als een arts bijvoeding op dat moment belangrijker vindt. Het is verdorie maar een klein cupje om je kind weer op de rit te krijgen. Het is geen vergif En je opnaaien helpt helemaal niets. Het is gebeurd, je kindje doet het goed en je geeft BV? goed toch? Daar zou ik mn kraamperiode echt niet om laten verzieken. Ga gewoon praten en misschien is alles wel net iets anders gegaan of bedoelt als dat jij nu denkt.
Wat raar! Mijn dochter is met dezelfde duur en hetzelfde gewicht geboren. Ze zeiden dat was prima genoeg om naar huis te mogen.... Ik kan wel begrijpen dat je bid kan worden om hun paniek zaaierij
Wat vervelend voor je!! Echt een klote start joh... Laat je niet op je kop zitten hoor, ik vind het hartstikke goed van je, hoe je reageerde, alleen echt stom dat ze je niet serieus namen! Nu gaan genieten hoor, jij bent de mama nu, en jij weet wat het beste is voor kleintje In mijn ziekenhuis werd mijn kleintje de eerste nacht ingebakerd en MOEST 6 uur slapen! Echt belachelijk, ik wilde op verzoek voeden, maar ik lag vast aan mijn bed ivm een katheter, dus ik kon niks! En als ik op het belletje drukte deden ze echt moeilijk, ik voelde me zo'n zeur, terwijl ik gewoon mijn kindje wilde voeden. Zo tegennatuurlijk... Ik wordt weer kwaad, bah... Nou, kop op he
@Kwebbeltje & Droebeltje, De bloedsuikers waren alle 3x goed (uiteraard heb ik het 3x gevraagd), toch hebben ze alles gedaan wat ik eerder zei. Dus het klopt nog steeds niet na kwebbeltjes verhaal. Hij dronk prima en ik kolfde al 20cc en daarna kwam nog steeds een hoop na. Ik stopte gewoon elke keer na 20cc kolven want ik was dus "kwaad" hierover en vond het dus belachelijk. verder heeft hij nog steeds plekjes op zn hiel van het bloedprikken :x leuke herinnering