online berekening van uren kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sassie1980, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik kwam toevallig deze site tegen, omdat ik wilde weten of ik extra uren zou krijgen vanwege mijn tweelingenzwangerschap, dus ik wil jullie deze link niet onthouden.
    Het is wel een site van een kraambureau, maar de uren zijn berekend op basis van het Landelijk Indicatie Protocol, dus ik neem aan dat ze wel redelijk kloppen.

http://www.kraamzorglc.nl/indicatie.asp

Groetjes Saskia

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    handig!

3. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Handig en bevestigd de uren die ik de vorige keren heb gehad :)
    Maximale kraamzorg van 10 dagen.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Volgens die site heb ik recht op 49 uur (zoiets zeiden ze ook al bij de verzekeringsmaatschappij), maar omdat ik in de vakantieperiode ben uitgerekend en ik in een regio woon waar het momenteel erg druk is met zwangerschappen krijg ik volgens het kraamzorgbureau maar 12 uur :(.

Op zich vind ik het niet zo'n groot probleem, want ik denk dat er in die tijd wel veel uitgelegd kan worden, en mijn vriend heeft toch vakantie na de bevalling, dus die kan ook veel helpen. Maar de manier waarop het verteld werd vond ik wel schandalig: "ja, je moet blij zijn dat je überhaupt nog kraamzorg krijgt, want het is verschrikkelijk druk, dus 12 uur is echt niet weinig". Maargoed, we doen het er maar mee! ;)

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb begrepen dat het wettelijk minimum 24 uur is. En er zijn verzekeringsmaatschappijen die de rest of in contact aan je uitkeren (VGZ doet geloof ik EUR 20,00 per niet ontvangen kraamuur) of waarbij je de gemiste uren huishoudelijke hulp krijgt.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Volgens mij mag 12 uur helemaal niet. Daarvoor zou je inderdaad compensatie moeten krijgen...

7. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hoorde ook als je maar 24 uur krijgt wordt het wel wat aan gevult tot ? ? uren met Huishoudelijke hulp

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou een kraamhulp trouwens helemaal niet 8 uur per dag in huis willen hebben. Waar is mijn privacy? :( 4 uurtjes op een dag vind ik meer dan genoeg!

9. martine1970

15 jul 2008
    10
    0
    0
    Leiden
    Wat een handige site! Ik heb doorgekregen dat ik op 49 uur zou zitten. Mijn tante is kraamverzorgende en die vertelde al dat ik meer uren zou krijgen ivm borstvoeding en het feit dat ik op dit moment al problemen met mijn bekken heb.. Dus we gaan de intake afwachten :)

10. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Wat ik niet snap is dat iedereen zomaar acoord gaat met die minmale zorg!
    Ik heb volgens de berekening recht op 59 uur, maar weet dat er in die berekening niet is meegenomen dat ik extra aanvullend verzekerd ben en een chronisch ziek kind heb. Dat zou 69 uur zijn. Ik krijg ook de minmale zorg van 24 uur. Belachelijk!
    Het is NIET NORMAAL dat er niemand hiertegen protesteerd en dit gewoon maar slikt. We betalen hier allemaal wel premie voor! (en niet zo'n klein beetje ook!)

Groetjes Jesisca

11. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb volgens de site recht op 51 uur zorg

maar ik heb al tegen hun gezegt dat ik ze echt niet 8 uur perdag over me vloer wilt pfff moet er echt niet aan denken

12. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Het wettelijke minimum is 24 uur, dus voor degene die maar 12 uur toegekend krijgt, ik zou even met je verzekering bellen!

Voor degene die zeggen dat ze geen kraamhulp voor 8 uur per dag over de vloer willen, wacht eerst je zwangerschap en bevalling af.
    Het leek mij ook niks om een hele dag iemand over de vloer te hebben, maar toen het eenmaal zover was, was ik erorm blij. Ik had geen mantelzorg en mijn man kon niet meer dag 2 dagen vrij nemen, dus ik was wel blij dat er iemand was die de baby in de gaten hield als ik een middagdutje deed en de was en afwas een beetje bijhield.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn man zal de eerste 2 weken sowieso gewoon thuis zijn. Daarbij woon ik in een niet al te groot appartement van 87 m2 en het gevoel van geen privacy hebben zal ik dan ook snel ervaren. Nee, ik denk dat ik er straks nog net zo over denk. Ik hou er nu al niet van om visite over de vloer te hebben of mijn verjaardag hier thuis te vieren.

Het is trouwens geen issue want ik heb recht op 49 uur dus ik denk niet dat ze 8 uur per dag inplannen.

14. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Meestal ben jij degene die bepaalt wanneer de kraamhulp komt, die 49 mag je verdelen over 8 dagen. Het advies is vaak om de eerste 2 dagen voor hele dagen te kiezen en daarna langzaam afbouwen. Bijvoorbeeld 9 uur op dag 1 en 2, 6 uur op dag 3 en 4 en 4 uur op de laatste dagen.

15. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ik heb recht op 55 uur kraamzorg..,
    het lijkt me wel erg fijn.., Vriendlief,moet toch naar school en werken..
    ik denk niet dat ik meteen aan de slag kan met twee kinderen..

Bij Sam kreeg ik maar 10 uurtjes omdat ik bij mijn ouders woonde, (had het wel zelf aangeven..,)

16. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Even voor degene die meer dan 49 uur denken te krijgen.
    Ik weet niet of dit extra uren zijn vanwege een jong kind? Die extra uren krijg je pas als er 2 ANDERE kinderen onder 4 jaar zijn, dus niet 1 kind en de baby.

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mees, je hebt niets te willen momenteel helaas!
    De kraamzorgbureaus kunnen in grote delen van Nederland alleen maar de minimale zorg (24 uur) leveren. Ze proberen het nu te compenseren door idd huishoudelijke hulp te geven voor de andere uren.
    Ze moeten namelijk alle kraamvrouwen kraamzorg geven, en ze hebben gewoon niet genoeg kraamverzorgsters. En ja.. die moeten ze aannemen, daar ben ik het mee eens, maar wie betaald dat? (en over het betalen aan de ziektekostenverzekering, ik zag dus gewoon een rekening van 8500euro dat verband houdt met mijn zwangerschap, dus dan is die 1200 euro die ik betaal nog maar een kleine druppel)

Pendrag, VGZ betaald die 20 euro per uur alleen uit over de extra uren waar je bij het pakket gezin en zeker recht op hebt. Dus als je volgens indicatie recht hebt op 49 dan "krijg" je van het VGZ 69 uur. Maar als kraamzorg maar 30 uur levert dan krijg je alleen maar die 20 extra uren uitbetaald en niet die 19 waar je volgens indicatie "recht" op hebt.

18. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik had recht op 49 uur + 20 uur van m'n verzekering. Woon in een appartement van 90 m2, had een kraamzorgbureau wat 3 weken geleden alle uren kon leveren (nemen niet meer klanten aan dan ze qua personeel aankunnen) en vond 't echt geweldig! Ze is hier elke dag zo'n 8 uur geweest en de dagen vlogen om.

M'n man had onverwachts wel de gehele kraamweek vrij, maar hij was zo druk met allerlei zaken regelen! Aangifte doen, boodschappen doen, ziektekostenverzekering regelen (op z'n werk formulieren invullen), overdrachtsformulieren naar de huisarts brengen, medicijnen halen, eten koken, visite bezighouden als ik aan het voeden was of gewoon op bed lag...

Onze kraamverzorgster wist perfect op de achtergrond te blijven, maar deed zo enorm veel! 's Ochtends als ik nog op bed lag begon ze met 't uitkoken van de kolfspullen en maakte ontbijt. Tijdens 't ontbijt praatten we de nacht en komende dag even door en deed ze vervolgens m'n controles. Wanneer ik ging douchen, ging zij 't bed verschonen. Lagen wij te slapen 's middags (ja, m'n man ging er ook 's nachts uit, dus hij ging lekker mee), hield zij de kleine bezig indien nodig, of ging strijken, badkamer en wc doen, nam de telefoon aan, of werkte de zorgmap even bij. Zo ook als er visite kwam, in overleg met m'n man verzorgde zij de visite, of, wanneer ik aan het voeden was, deed m'n man dat en bleef zij bij het voeden. En tja, als je begint met borstvoeding is dat niet in een kwartiertje gedaan (en ook niet netjes 6x per dag)... Uren zat ze erbij, in de gaten houden of m'n dochter goed aangelegd was, helpen met kolven toen ze de eerste twee dagen te veel afgevallen bleek te zijn. Of ik kon tijdens het voeden gewoon even m'n verhaal kwijt. Allerlei handige tips kreeg ik van 'r, op allerlei gebieden...

Nee echt, ik had 't vantevoren ook niet verwacht, maar ik heb 't als enorm fijn ervaren. Ik was de eerste dagen na de bevalling erg moe en had ook aardig wat pijn en het was een heerlijk gevoel dat ik me nergens druk om hoefde te maken en dat alles in goede handen was. Normaal ben ik een erge control freak, maar dat kon ik al snel loslaten toen ik zag dat 't zo goed draaide thuis.

En... ze was pas 20! Dus 't hoeven niet altijd doorgewinterde dames van middelbare leeftijd te zijn!

19. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI....

Zou niet te hard roepen dat die 8 uur per dag niet nodig zijn...
    ik had bij mijn eerste ook alleen moeder/kind hulp aangevraagd, maar dat heb ik snel weer omgezet...

ook al was mijn vriend vrij en had ik nog wat andere hulp... het was fijn dat ik wat tijd had om dingen te leren.... voelde me zo onzeker met het kleine hummeltje, terwijl ik nog een broertje heb van bijna 16 jaar jonger en hem ook altijd in bad deed etc..
    is toch anders als het opeens je eigen kind is... en nog zooooo klein....

Raar trouwens dat je alleen extra uren krijgt als je TWEE kinderen hebt onder de 4.....
    Zou denken dat je met 1 kleine (dalijk bijna 2 jaar) al wat meer uren zou krijgen als iemand die nog geen kleine kinderen heeft.....
    Had vorige keer trouwens ook wat meer uren gekregen vanwege mn BI..... was echt drama eerste dagen...

xxmona

20. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Mijn vriendin is vorige week bevallen...
    Zij zou ook weinig krijgen heeft uiteindelijk gewoon 37 uur gekregen.
    Je moet zoieso bij de intake ALTIJD zeggen dat je borstvoeding geeft (zei haar kraamverzorgster) Daar krijg je zoieso elke dag een uur extra kraamzorg voor.
    Wanneer je geen borstvoeding wilt geven heb je je op het laatste moment gewoon bedacht maar kunnen ze het aantal uren niet meer veranderen ;)

Deel Deze Pagina