Hallo, Na mijn zwangerschap ben ik na 3 maanden weer begonnen met de pil. Ik kreeg toen de microginon 30 voorgeschreven. Nu krijg ik iedere x als ik in mijn stopweek zit onwijze migraine aanvallen. 2 dagen ben ik dan helemaal uit de running en moet ik me ook ziekmelden op het werk. Komt dit denken jullie door de pil of door mijn zwangerschap? En zijn hier meiden die dit ook hebben? Hoe gaan jullie hiermee om.
vriendin van mij heeft dit ook gehad, die had een tekort aan vitamine b6. heeft die genomen en was er meteen vanaf! (wel even overleggen met je ha!)
Ja, ik had hier ook last van! Ik kreeg het 10 jaar geleden ook voorgeschreven. Toen 2 jaar lang hevige migraine aanvallen gehad. Na het stoppen met de microgynon 30, nooit geen last meer gehad van migraine. Bij mij kwam het blijkbaar ook daarvan. of ik ook toevallig vitamine gebrek had weet ik niet. Zou wel kunnen omdat ik toen in die tijd ook aan de lijn was.
Yep ,elke stopweek was het raak,doodziek en naar. Na overleg met HA heb ik toen mirena genomen.sinds dien stuk minder migraine dan voorheen. groetjes diana
HOI ik had het ook ben diverse keren overgestapt op een andere pil heeft niets geholpen. dus toen ben ik de pil gewoon doorgaan slikken kan geen kwaad volgens de arts spinnekop
Herkenbaar! Ik was deze maand weer aan de pil begonnen, nu twee weken verder heb ik me alweer ziek moeten melden gisteren i.v.m. een zeer fixe migraine aanval. Kon alleen maar op bed liggen lijden tot het weg was. Heb wel imigran neusspray en maxalt want had voor mijn zwangerschap ook weleens aanvallen. Ik ben dus nu weer direct gestopt met de pil!! Rotzooi is het. Morgen eens informeren over de Nuvaring. Je moet toch wat.
Ben ook erg benieuwd wat de dokter met me gaat bespreken. Dacht dat ik via de telefoon wel even van pilkon wisselen, maar ze wil me toch zien om over eventele andere opties te praten. mmm
Ben geweest en ik wist wel dat ik dit te horen ging krijgen. De beste remedie voor de migraine is stoppen met de pil en aan de condooms..... Ben iik niet echt heel blij mee. Een spiraal is het overwegen waard, maar aangezien ik binnen een jaar weer aan de tweede wil beginnen vond de dokter dat wel een beetje zonde. Ik heb nu mirgaine medicatie meegekregen en het advies om 2 maanden de pil door te slikken en dan een stopweek in te lassen. Kijken of dat helpt. En anders denk ik erover na te stoppen met de pil.
Hier nog nooit geen problemen gehad met de microgynon. Lijkt me erg vervelend als je dat hebt inderdaad. EN spiraaltje laten plaatsen voor een korte tijd is natuurlijk wel een oplossing maar wel zonde aangezien je er 5 jaar mee kunt... Alhoewel... Ik heb hem zelf nu een jaar gehad en laat hem ook verwijderen (Maar dat komt gewoon omdat we de babykriebels nog niet achter ons hebben kunnen laten)
@Sjaam, bedankt dat je het nog even laat weten! Tja, ik ben zelf maar weer gestopt met de pil. Veel succes, hopelijk helpt het oom de pil door te slikken.
Ik slikte altijd drie strips achter elkaar, dus 9 weken. Dan had ik een stopweek en op deze manier had ik maar 1x in de 10 weken hoofdpijn. Ik had het trouwens altijd maar 1-2 dagen.
Hallo, Ik ben een doorgewinterde migraine- patient (elke week ziek van de migraine ) Mijn huisarts zei dat de pil wel degelijk invloed kan hebben op migraine. Ben toen overgestapt naar de nuva-ring (minder hormonen), maar merkte geen verschil. Toen weer terug naar de pil en geprobeerd of het helpt als je die 3 maanden doorslikt. Maar dat leverde ook niets op. De huisarts heeft mij nu geadviseerd om helemaal te stoppen met de pil voor 2 maanden om te kijken of dat helpt en anders adviseert zij een spiraaltje. De oorzaak van migraine is nog steeds niet bekend. In ieder geval is het wel de moeite om te experimenteren wat bij jou kan helpen/ verminderen. Want zo vaak ziek zijn is geen lolletje en geeft bij mij in ieder geval soms wel 'smet' op mijn levensvreugde. Succes ermee!
Ik heb het ook in mijn stopweek. Iom de huisarts slik ik de pil nu 3 maanden door en dan een stopweek. Dat was afgelopen week en weer was het feest. Weet echt niet waar ik het zoeken moet dan. Heb ook de nuvaring geprobeerd maar vond dat echt waardeloos.
Hoi. Hier wel goede resultaten met de Nuva ring. Ik had ook altijd migraine in de stopweek van de pil. Ben toen voor mijn zwangerschap overgegaan op de nuvaring en in de stopweek was en mijn migraine en mijn menstruatie weg. Toen ik zwanger wilde worden ben ik gestopt en na mijn eerste spontane menstruatie gelijk zwanger. Na de bevalling wilde ik niet gelijk aan de nuva ring en heb ik Microginon 30 geprobeerd met het resultaat weer van die vreselijke migraine aanvallen. Ik heb de andere twee strips aan een ruk doorgeslikt en terug gegaan naar de Nuva ring. Zit nu halverwege mijn stopweek maar nog steeds geen migraine.
Even een vraagje aan degene die de nuvaring gebruiken. Zijn jullie niet bang dath et niet betrouwbaar is? Ik heb middels een tekeningetje gezien hoe het werkt maar het lijkt me toch een vreemd idee.
Het hetzelfde met de vervangende pil van de microginon 30. Elke stopweek zoveel hoofdpijn en ziek zijn dat ik niets kan... Ik zit nu in mijn stopweek al een paar dagen, moet morgen ongesteld worden, maar nog geen hoofdpijn te bekennen. Ik voel me kiplekker Nou hoop ik dat komt doordat mijn lichaam eindelijk gaat wennen aan de pil en niet dat het komt door mijn week buikgriep. Ik heb toen een ontrekkingsbloeding gehad dus de pil werkte echt niet. Was in de eerste week en de week erna netjes condoom gebruikt, wel 2 keer wat later omgedaan omdat we er domweg niet aan dachten.... Kans zou wel heeeeel klein zijn dat ik zwanger ben toch?
Ik had precies hetzelfde (migraine tijdens de stopweek). Ben eerst gestopt met de pil, wat heel fijn was, maar toen raakte ik onverwacht zwanger. Omdat m'n vriend en ik blijkbaar heel vruchtbaar zijn ben ik nog een keer met de HA gaan praten, die gaf me de optie Yasmin pil of Mirena spiraal. Ik had de Yasmin pil mee naar huis genomen, maar toen las ik in de bijsluiter dat die misschien minder geschikt is als je migraine hebt... Donderdag ga ik een mirena laten plaatsen. Ik heb er echt schijt voor joh! En ik ben ook bang dat ik weer die migraine krijg. Zonder pil heb ik overigens alleen de dag voor de menstruatie hoofdpijn, maar dat mondt niet altijd uit in migraine.
hallo meiden, Tja, die migraine. Had er zelf met de pil last van en zelfs zonder pil kon ik aan de hoofdpijn merken dat in ongi ging worden. Wat bij het pil gebruik heel erg hielp was gewoon enkele strips achter elkaar te slikken en dan kon ik redelijk plannen wanneer ik ongi ging worden. Maar zonder pil ging dat dus niet. Dus slikte ik vitamine B6 ofwel Pyridoxine. Het maakte de migraine echt stukken minder én ook niet onbelangrijk volgens manlief was ik echt minder chago als ik die dingen slikte. Pyridoxine kan je in principe zo kopen, bij apotheek of anders bij reformhuis/drogist. 25-50mg zou voldoende moeten zijn. Start enkele dagen voordat je stopt met de pil en slik tot enkele dagen nadat je weer gestart bent. Hopelijk kunnen jullie er ook wat mee. Groetjes PCOmiep