help, kat in de box!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonnetjes, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    box staat sinds ong 2 weken, om vast de katten (we hebben er 2) eraan te laten wennen. ze deden er niets mee, wat ons verbaasde, maar waren allang blij. helaas, sinds een aantal dagen heeft de grootste dondersteen van de 2, de box ontdekt, en ligt er dus lekker in. boxkleed hangt er al half uit.

    zij is erg hardnekkig als het gaat om dingen die ze niet mag, bijv ook niet op het aanrecht. ze zit me dan met grote ogen piepend aan te kijken... :confused:
    op het aanrecht gaat het de laatste tijd goed, maar dat heeft dan ook dik 2 jaar geduurd..

    wie heeft hetzelfde probleem gehad?
     
  2. Ik hoorde van een tip van de kraamverzorgster van een vriendin (volg je het nog :)) dat je ballonnen moet neerleggen waar je niet wilt dat de katten komen. Dus in de box, in het ledikantje, etc. Wij gaan dit iig ook doen, in de hoop dat het werkt. De ballon knalt als de kat in de box springt en schrikt dan als het goed is genoeg om dit niet meer te doen!

    Succes!
     
  3. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    De ballon knalt als de kat in de box springt en schrikt dan als het goed is genoeg om dit niet meer te doen!




    ja, maar schrik ik ook en ik hoor dat dat niet goed is voor een zw.vrouw.
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb het probleem nog niet omdat me box nog niet staat.
    maar ik denk dat die van mij er ook wel in gaan zitten, kunnen ze 1x proberen maar dan krijgen ze wel een standje.
    ik heb nog een fles mispoes staan dat kan ik op een doekje spuiten en eventueel onder de box leggen en dat stinkt erg naar citroen , vinden ze erg stinken.
     
  5. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mijn nichtje heeft ook last van dat de kat in de box gaat liggen, ze heeft er nu een klamboe (hoe je dat ook schrijven mag)
    boven gehangen, nu kan ie er niet meer inspringen! Enne, ik vind het er nog leuk uitzien ook! haha!
     
  6. Shelly

    Shelly Actief lid

    23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    ik heb de box expres vroeg neergezet omdat ik dacht dat mijn 2 katten er ook wel in zouden gaan liggen.
    1 kat heeft het 2x geprobeert, we hebben meteen keihard geroepen dat hij dat niet mocht.
    Echt keihard zijn naam geroepen.
    misschien een beetje zielig, maar ze hebben het nooit meer geprobeert!
    Als ze het vaker gedaan hadden had ik er ook balonnen in gedaan, schijnen ze echt vreselijk te vinden.
     
  7. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    Ik ga dat probleem ook krijgen....
    mijn kattenvriendjes vinden de wandelwagen al erg interessant.
    mijn wippertje is ook een heerlijke relaxlounge voor ze..
    Op dit moment is mijn ledikant nog niet voorzien van een matras anders duiken ze daar ook in.
    Mijn oplossing voor de kinderkamer is dat er een haak aan de deur is gemaakt. Zo is de deur wel open en kunnen ze er niet in.
    tot nu toe staat de wandelwagen dus nog verstopt voor ze.
    Voor de box geen idee nog.
    Katten zijn eenmaal zo en hier mogen ze heus niet alles.
    heb wel mijn principes mbt aanrecht en boven op kasten enz.
    dat is verboden terrein.
    Denk dat idd een moeizaam probleem is.
     
  8. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    yep dat probleem gaan wij ook mogelijk krijgen.
    Wij hebben er 3 lopen. Dus dat wordt ook even opvoeden wat de nieuwe dingen in de huiskamer betreft. Op de babykamer wil ik ze gewoon sowieso neit hebben dus die deur is dan altijd dicht.
     
  9. Niet meer actief

    Balonnen hoeven helaas niet te helpen. Bij een vriendin van me ging de kat er gewoon tussen liggen. Zelfs toen er een paar geklapt zijn bleef ie stug volhouden. Ze zeggen dat aliminiumfolie ook wel eens wil helpen. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar ga dat toch ook maar doen. De kinderwagen vindt onze kat niet echt bijzonder en de maxi-cosi ook niet (gelukkig). Succes ermee!
     
  10. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    Vind wel lastig een kat van 12 en 9 opnieuw op te voeden dat ze niet in deze leuke spulletjes mogen....
    Ben ook bang dat mijn grijze kater gerust tussen de ballonnen gaat liggen.
    En om alles nu te gaan afschermen met aluminuim vind ik ook niet zo gezellig staan...
    belangrijkste oplossing heb ik voor de beebroom , want ik wil niet dat ze in die kamer gaan liggen overal.
    Dus beneden misschien maar accepteren.
    En als de wandelwagen beneden komt te staan dan kan de maxicosie er omgekeert bovenop zo staat het nu ook bij mij op de beebroom..

    LIEK....
     
  11. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Lieke, dat was ik ook van plan idd een en ander boven opelkaar zetten als het even niet gebruikt wrodt zodat het minder verleidelijk voor de katten wordt.
     
  12. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    ook wij zitten hier met katten.
    wij hebben het voor 4 jaar terug met aluminiumfolie gedaan.
    dus dat gaan we nu denk ik weer doen. als het nodig is
    misschien dat de katten het nog weten dat het niet hun slaapplaats is.

    groetjes sandra
     
  13. Lizzy

    Lizzy Bekend lid

    5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    :) Jep, aluminiumfolie werkt hie, nog steeds, prima.
    Ik heb 4 zéér eigenwijze katten, en ben denk ik inmiddels 1 van de grootste afnemers van folie....
    Omdat ik een keizersnede met veel complicaties heb gehad, heb ik mijn meisje heel lang beneden verschoont, en lag zij overdag beneden in een wiegje. Veel fijne plekjes dus voornmijn poezevriendjes om te gaan liggen.
    Maar zolang er folie inligt, komen ze er echt niet!
     
  14. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    Werkt in de babykamer nu perfect.
    boven op mijn wandelwagen staat de maxicosi omgekeert.
    Geen kattehaar op de kat die er aan denkt om er dan in te gaan liggen
    hahaha.
    Succes...
     
  15. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij ons kunnen ze niet op de beeb kamer komen, ze mogen wel kijken (voor de drempel) als ik er bezig ben, de kinder wagen komt straks in de hal te staan en de deur gaat dicht kunnen ze daar ook niet in gaan liggen.
    ze kunnen straks alleen in de box , kunnen ze 1x proberen.
    die van mij zijn allebij 8 jaar , en ze luisteren vaak alleen wanneer het hun uitkomt.
    snachts komen ze toch al niet in de huiskamer en ook niet als wij er niet zijn.
    als ik straks met verlof ga dan ga ik hem neer zetten , kan ik ze nog een paar weken (her opvoeden) laten wennen dat ze daarneit in mogen.
     
  16. Jotim30

    Jotim30 Fanatiek lid

    Hier ook problemen met katten.
    Plantensproeier doet ook wonderen.
    Ze moeten het toch leren.
     
  17. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik heb gehoord dat je azijn kan sprenkelen op de plaatsen waar je niet wilt dat je kat komt. Ze houden niet van de geur! WIj ruiken de geur als mens gauw niet meer maar een kat wel geloof ik
     
  18. Lenneke

    Lenneke Fanatiek lid

    20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hier zelfde probleem...
    Plantenspuit in de aanslag als ik thuis ben en alu.folie in de box. 'S nachts halen we het boxkleed er uit, dan is het niet meer zo lekker zacht...

    Hoop dat dit blijft werken, maar mijn katten blijven het vaak ook wel proberen...
     
  19. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ja, die kat van ons is ook niet gek. Hij ziet het zelf wel of er balonnen of plastic tassen in liggen of niet. Zo niet, dan kruipt hij er gewoon in. De eerste keer heb ik hem er netjes uitgetild en nee gezegd. De tweede keer heb ik hem er hardhandiger uitgehaald. De derde keer sprong hij er al gelijk uit toen hij mij van de trap hoorde komen, dus hij weet dat het niet mag. Maar goed in de gaten blijven houden.
     
  20. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    aluminiufolie erin leggen, of dubbelzijdige tape vinden ze ook vervelend. ik heb het boxkleed er gewoon nog niet ingelegd, en me er vast op voorbereid dat ik het straks regelmatig schoon moet maken/ wassen. wij hebben 4 katten, dus hier zit overal kattenhaar
     

Deel Deze Pagina