Goedemorgen dames. Zoals de titel al zegt, mag je die slikken? Er zit 800 ug (ofzo?) vitamine a in. Wie weet hier meer over? Bedankt!
Als je zwanger bent altijd kiezen voor de speciale 'zwangerschapsvitaminen' want in de andere zit meestal teveel vit. A. Ik heb alleen foliumzuur geslikt, dat kan natuurlijk ook
ik nam foliumzuur en een pot van de kruidvat met mutivitamine (was een rode pot) was gewoon goed zeiden ze anders ff speciale zwangerschaps mientjes halen (ook van kruidvat merk bestaat dit, al die andere merken zijn exact tzelfde maar je betaald je belachelij scheel aan t merk)
Het is echt beter voor een zwangerschapsvitamine te kiezen. Daar zit minder vitamine a in (andere variant) en als het goed is meer vitamine D en zeker meer foliumzuur. Over de richtlijnen van vit d zijn wat veranderingen, dus ik zou even navragen bij je vk hoeveel je moet hebben (gravitamon is ietsje duurder maar is oke!) Je hebt deze dingen ook van kruidvat en etos eigen merk. Zijn wel ietsje goedkoper. Maar let op: sommigen zitten minder in en moet je 2x per dag slikken. Gravitamon zit bijv meer in en hoef je maar 1x per dag in te nemen.
Ik had voor ik zwanger was de zwangerschapsvitamine van t kruidvat, maar die zijn wel groot en ik vond ze heel erg stinken! Dus toen ik zwanger werd kreeg ik die echt niet meer weg. Ben toen Gravitamon gaan slikken, lekker klein en geur en smaakloos. Wel een stuk duurder, maar dat had ik er wel voor over!
verloskundige en apotheek denk dat we ook niet te moeilijk moeten doen... mijn verloskundige is wat ouder en zegt soms wel eens, vroeger maakten we ons daar nooit druk om.... het moet nu wel en is wel beter... maar vroeger ging het ook 9 van de 10 keer gewoon goed en niet teveel erover stressen (want dat zorgen maken om elk wissewasje is slechter dan een andere of geen vitamien )
Dat is wel waar, maar ik wil niet nog een keer meemaken wat ik al heb meegemaakt en wil daarom het juiste kiezen...
Je weet natuurlijk nooit of iets mis gaat door wel of geen vitamine inname, toch? Maar erom stressen moet je zeker niet doen! Gewoon een zwangerschapsvitamine nemen en desnoods ff advies vragen aan je vk. Een oudere vk kan wel zeggen dat het vroeger ook goed ging zonder, maar dat vind ik een belachelijk antwoord. Dingen veranderen, en vaak is dat door ervaringen en onderzoek.
ja dat is ook zo en ze zegt ook je moet het wel nemen maaaarrrr niet zo ontzettend stresse over het feit welke je neemt, hoe je het neemt en welk doseringen er nou toch precies in de potjes zitten... ze raadde ook aan na de 10 week als de foliumzuur niet meer hoeft, vit D te nemen (alleen die vergeet ik dus zo beetje ehhh altijd... oeps..)
Maar dat is dus ook heel dubbel: want stoppen met folium na 10 weken wordt ook niet altijd gezegd. Dus ik denk er ook verder niet over na: gravitamon zit folium in en genoeg vit D. Je kunt het tijdens zwangerschap en bv periode nemen. Dus zal helemaal goed zijn!
Ik slik vitaal zwanger van de kruidvat. Je hoeft eigenlijk niets extra's te slikken behalve foliumzuur in het begin van je zwangerschap. Maar omdat ik er zeker van wil zijn dat ik alles binnenkrijg doe ik het gewoon wel.
Bedankt voor alle reacties! Ik ga toch maar even een zwanger multivitamine kopen. Dan komt het helemaal goed .