kwaaltjes na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Strijkkraal, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mijn kleine meisje is nu bijna 11 weken oud ... wat gaat de tijd toch snel.

Maar ik merk dat de hele bevalling toch wel een aanslag op mijn lichaam is geweest. Nu ben ik niet een van de dunste dus sommige kwaaltjes kan ik wel verklaren, maar zo heb ik bijvoorbeeld nog steeds een soort van spierpijn in mijn baarmoeder. Vooral als ik op sta voel ik dat. Ook pijn in mijn liezen en bovenbenen.

Verders ben ik ook nog steeds niet ongesteld. Iedere keer denk ik dat het eindelijk doorzet, maar dat gaat nu al weken zo. Niets.

Wat me ook zo vreselijk tegenvalt is dat ik nooit ... maar dan ook echt nooit moeite met mijn lichaam heb gehad. Ondanks de overtollige kilo's, ik was tevreden, voelde me prima in dat lichaam. Maar nu ... pfff, ik heb er moeite mee :( En dat ik overal pijntjes voel helpt ook niet echt.

Is dit allemaal normaal? Zo ja, hoe lang kan dat duren

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Hoi! Spierpijn had ik ook een hele tijd. ben je vaginaal bevallen? Bij mij kwam het daardoor en doordat ik al weken voorweeen en harde buiken had, baby iep ingedaald. Dat doet idd veel met je lichaam.

Verder kan ik je niet helpen, sterkte meid!

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, vaginaal bevallen met vacuüm. Ik had (misschien te naïef) verwacht dat het na zoveel weken toch wel over zou zijn ;). Maar dat is niet zo dus.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Ah oke nog 'erger' dus ;) Van al dat geweld moet je lichaam echt wel bijkomen! Die houding neem je anders nooit aan laat staan zo lang en met zoveel tegengas!

5. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ben je op na controle geweest bij de verloskundige? Die kan misschien bekijken of hetgeen je aangeeft daadwerkelijk alleen echt spierpijn is of misschien toch een verzakking.
    Ik ben van de eerste ook vaginaal met vacuümpomp bevallen 2 weken na de uitgerekende datum en herken deze klachten (van de baarmoeder) helemaal niet. Wil niet zeggen dat mijn situatie dan 'normaal' zou zijn, maar even checken kan geen kwaad lijkt me.
    Voor die gevoelens over je lijf zou ik (nu achteraf gezien) naar de huisarts gaan. Ik heb me ook zo gevoeld, niet lekker in m'n vel, balen van m'n mogelijkheden, overal pijntjes, bleek niet alleen lichamelijk te zijn geweest, ik merk nu na de bevalling van de 2e dat ik echt mezelf niet ben geweest. Alsof m'n hormoonhuishouding niet gereset was na de bevalling en nu wel. Voel me weer als voor m'n eerste zwangerschap.
    Ik heb destijds nooit het idee gehad hiervoor naar de huisarts te moeten, maar had ik het maar gedaan... Wie weet had ik me eerder zo goed gevoeld

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik bedoelde dan meer de benen en liezen enzo he..

baarmoeder zelf? weet ik niet. heb je het al die weken al of kan je een eisprong hebben nu bijv?

7. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ze zeggen dat het wel 9 mnd kan duren voordat je helemaal hersteld bent,..gun jezelf wat tijd!

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Oh eindelijk, een herkenning!

Mijn dochtertje is morgen 6 weekjes oud. Alles aan mijn lichaam doet pijn, en dan vooral m'n gewrichten of botten (en m'n pols is ineens heeeeel pijnlijk, ik weet niet wat m'n pols met zwangerschap of bevallen te maken heeft?)

Opstaan en gelijk lopen is er niet meer bij. Ik moet echt even blijven staan en warmdraaien zeg maar.

Ik was wel ongeveer 35 kg aangekomen in m'n zwangerschap en de bevalling was ondanks dat het 16 uur duurde een droombevalling. Ik heb in de hele zwangerschap ook, naast de bekkenintstabiliteit, geen enkele complicatie gehad.

Ik wil zo graag sporten en weer de oude ik worden, maar elke ochtend weer verlies ik de hoop

9. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hier heeft t wel een jaar geduurd voor ik me weer mezelf voelde. Best een tijdje nog last van m'n bekkenbodemspieren gehad, de pijn in m'n stuitje is toen ik weer moest gaan werken terug gekomen (en zelfs met fysio) niet meer weg gegaan. En nu weer opnieuw zwanger.

Het komt echt goed, gun jezelf wat tijd.

Deel Deze Pagina