wéér een kans verspild....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MotherMary, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Lieve allemaal,
    Ik moet even bij jullie mijn ei kwijt hoor, want waar anders. :)
    Voor de derde maand achter elkaar wordt mijn wens om opnieuw zwanger te worden uitgesteld. September was ik in de klusweek ziek. Op de dag van mij ei wel weer oké (oké genoeg om te proberen als het aan mij lag) maar daar had mijn vriend niet echt zin in... Hij vond mijn loopneus niet bepaald sexy. Kan ik begrijpen, dus ik dacht: okee, jammer dan, volgende maand beter.
    Toen oktober, wel wat geklust in de week ervoor, maar als laatste 4 dagen voor mij ei. De dag van mijn ei zelf was vriend 'te moe'. Ik flink balen, maar ga hem niet overhalen. Ik weet hoe dat gaat bij hem: daarmee kweek ik alleen maar tegenzin en dat lijkt me heel onhandig voor alle pogingen die eventueel nog gaan volgen. Ik wil net als hij niet dat het te gedwongen wordt.
    Dus nu november dacht ik: nu moet t echt gaan gebeuren.
    afgelopen maandag geklust, rest van de week niet, gisteren was mijn ei. Ik alles uit de kast getrokken, sexy lingeriejurkje gekocht (wat echt een BIG DEAL is voor mij, heb ik nog nooit gedaan. En heb er ook niet echt een mooi lichaam voor, dus dit was een enorme drempel!), kaarsjes op de slaapkamer, flesje wijn erbij... Wat denk je: is hij ziek! Koorts en al, dus weer een kans verkeken... En ik voelde me zo'n onsterfelijke idioot! Alles uit de kast getrokken, lig ik daar in mijn sexy nachthemd... Ik ben er best verdrietig van, maar ja, mijn vriend kan er niks aan doen!
    Ik weet ook niet zo goed wat ik er dan mee moet. We hebben het al wel gehad over hoe anders onze kinderwens eruit ziet. Ik wil heel graag en het liefst nu. Hij wil ook, maar heeft geen haast en wil het persé ongedwongen houden. En nog meegerekend heeft hij geen enorme seksdrive... Hij kan rustig weken of zelfs maanden zonder. Het is niet dat hij er niet van houdt, maar hij geeft er gewoon niet erg om. Dat heeft niets met onze relatie te maken, dat heeft hij altijd al gehad.
    Bottom line: we hebben niet vaak seks en dat vind ik meestal oké, maar nu moet en wil ik wel en dan lukt het niet als het nodig is. En nu al maanden achter elkaar... pff, ik word er verdrietig van...

2. Sabrinakenneth

Sabrinakenneth Bekend lid

28 sep 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    MotherMary: wat balen zeg! Het feit dat hij ziek is snap ik goed, maar vin het wel jammer dat hij "te moe" is of je neus dat wat loopt niet sexy vind...

dit zijn echt verkeken kansen...

wel goed dat je de moeite hebt gedaan, nachtjurkje enz.. was ook altijd big deal voor mij.

Kop op meis, wij zitten ook in maand vijf, het zal vast komen!!!

3. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Tja, lastig, jullie hebben samen de wens voor een tweede kindje dus dan moet het ook van 2 kanten komen.
    Dat hij ziek is, is domme pech maar die eerste 2 keren had hij best even wat meer moeite mogen doen...
    Succes in ieder geval!

4. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Voor mij persoonlijk vind ik niet dat je daar zomaar zo over mag oordelen... Daarmee komt het over alsof hij niet dezelfde wens deelt als zijn vriendin. Voor iedereen duurt elke maand te lang, begrijpelijk, of dat nou in ronde 1 of 20 is. Maar je kunt er ook teveel druk op leggen en dat gaat averechts werken. Mijn vriend wil het ook dolgraag, maar er zijn ook momenten waarop zijn hoofd er gewoon niet naar staat. Als het andersom zou zijn, zou je ook willen dat daar respect voor is... Maar goed dat is mijn mening...

Niettemin is het zacht gezegd enorm balen MotherMary :(

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ahw, wat balen.

En inderdaad. Een man is geen sperma-machine. Mannen hebben soms gewoon geen zin. Net als dat wij vrouwen soms geen zin hebben.

Volgende maand beter :)

6. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel
    Je verwoordt het precies goed, Tacita. Hij wil ook graag, maar soms wil hij even niet. Ik kan dat goed begrijpen, ik wil ook niet altijd. En ik vond die loopneus (dat was ook écht niet charmant, ik kon hem geen kus geven zonder dat hij snot op zich kreeg. Ja, best onsmakelijk.) ook een goede reden, net als die avond dat hij moe was na een week hard werken en elke avond vergaderingen. Het kwam nu gewoon beroerd uit, maar toevallig drie maanden achter elkaar. En natuurlijk hoop ik, in mijn teleurstelling, dat hij zich over zijn moeheid of zijn hoofdpijn heen zet, maar ik weet ook dat dat niet eerlijk is. Maar wel balen.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Insemineren?

8. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel
    Daar weet ik eigenlijk niks van, maar het klinkt me in de oren als een laatste redmiddel....

9. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ben m gewoom besprongem elke dag die hele week en was meteem eerste maand raak hahahahshs kan er achteraf wel om lachen zo ging het bij de eerste ook

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Google op zelfinseminatie. Ik lees hier zo nu en dan wel vaker over stellen die dat doen om druk van de ketel te halen.

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat is alleen lachen als je partner dat ook leuk vind.
    Als je een partner hebt die het al moeilijk vind om om de dag seks te hebben dan is elke dag bespringen al helemaal geen optie.
    Vind je reactie richting ts ook niet echt gepast.
    Het is fijn voor jou dat het gelijk gelukt is omdat jij elke dag je partner kon bespringen maar voor ts is het niet tof.

Een partner die weinig zin heeft in seks is niet makkelijk als je voor een kindje wilt gaan. Zin is niet altijd te maken.

Ts, ik zou proberen het bij 1 keer te houden tijdens je ei.
    De afgelopen keren zijn echt ongelukkig uitgekomen bij je maar het komt vast een keer goed.
    Je gebruikt ovutesten?
    Dan zou ik zeker proberen op de dag van de positieve test seks te hebben en als dat niks word toch de dag erna proberen.
    Als je de follikel voelt groeien (flinke steken in de lies) dan zou je het ook op die dag kunnen proberen.
    Dan heb je toch een opening van drie dagen dat je goede kans hebt.

Hoop houden meid!

12. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi,

Wat irritant dat er telkens wat tussen komt.. want dat is het eigenlijk. Mij man is soms ook te moe maar het lukt me vaak om hem toch over te halen. Gelukkig kan mijn man bijna geen nee zeggen tegen seks.. houdt hij echt vol dat hij moe is dan is hij dat dan ook echt. Ik had laatst een positieve ovulatie test en mijn man kwam thuis en ik wilde direct. Ik zei kom schat mijn ei staat op springen dus hups! Ik weet dat het niet echt ongedwongen is nu maar tot mijn verbazing zei hij oh wacht ff douchen en dan spring ik erop hahaha
    We houden de humor er maar in zo houden we het leuk :D
    Misschien helpt het bij jullie ook, humor is voor ons echt heel belangrijk.

Tof dat je die keer zo je best deed, heb ik ook nog nooit gedaan. Mijn man houdt niet zo van poeha en romantiek. Meer dan je best doen kun je niet toch?
    Ik wens je veel geluk!! Komt goed :)

13. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Zelfinseminatie om de druk van de ketel te halen? Ik zie dat toch vooral als een middel als je bijvoorbeeld last hebt van vaginisme. Om dat meteen al in de strijd te gooien na drie rondes waarbij het toevallig allemaal net slecht uitkwam qua timing, hmmm, dat lijkt me net het idee van "sperma leverancier" nog te versterken.

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    #14 Maria999, 29 nov 2014
    Laatst bewerkt: 29 nov 2014
    Dat mag, Coach. Ook jij hebt recht op je eigen mening. Maar in de praktijk zijn er dus genoeg stellen voor wie inseminatie naast reguliere seks een opluchting kan zijn. Mannen genoeg die het vreselijk vinden om onder druk te presteren in bed. Het is dus gewoon een extra optie voor wie er geen bezwaar tegen heeft. Wie het niks vindt, die doet het lekker op de natuurlijke manier. Iedereen blij.

15. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Meis ik weet hoe je je voelt, bij ons werd het na een aantal jaar steeds "moeten" en daardoor lukte het niet op het moment dat het juist moet en dan kan je wel janken omdat je idd weer een maand "verspild" heb. Ik weet niks te zegfen waardoir je je beter ga voelen maar wil je wel ff een knuffel geven. Komt in de toekomst echt een x goed misschien niet zo snel als je zou willen.

16. SusanneM85

SusanneM85 Actief lid

25 okt 2014
    491
    0
    16
    Hier ook erg de focus erop vanuit mijn kant. Hij wilt het liever niet weten wanneer het eitje er is! Want dan voelt hij druk..... Zonder dat hij het weet merkt hij het aan mijn hogere libido rond het eitje, dan komt hij moeilijker klaar. Afgelopen maand lag hij vier avonden rond het ei om half9 al op de bank te slapen en had hij geen zin....nou, dat schiet lekker op!
    Hier net een pittig gesprek erover gehad....weer wat verdrietig.... Maar probeer de focus eraf te krijgen...dus nu afgesproken meer gemeenschap te hebben, zeker in de twee weken vruchtbaarder om de twee dagen....
    Dan ga ik ook niet testen en laten we het even wat gezelliger maken....
    Hoop dat het werkt...succes jij ook!

17. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel
    Dank voor jullie lieve en begripvolle reacties. En ook voor de tips, al zijn sommige tips niet echt voor mij, maar toch bedankt voor het meedenken.
    Ik ben stiekem blij om te lezen dat mijn verhaal ook herkend wordt door sommigen, dat geeft weer nieuwe moed. Volgende maand weer een nieuwe poging, maar voor nu eerst maar eens die twee wachtweken doorkomen (die ik nóg erger vind als je niets hebt om op te wachten. 'T is tijd doorkomen tot de volgende pogingen.)
    Nogmaals dank voor jullie lieve woorden, ze doen me goed.

18. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik snap het hoor, TS. Dat zijn dan heel erg lange wachtweken. Ik zie nu pas dat je geen oren had naar mijn tip. Sorry, verkeerd gelezen. Hoe dan ook, veel succes.

19. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    En die kunnen dan wel onder druk in een potje lozen? Want dat is toch net hetzelfde, wat maakt het nou uit vraag ik me af... of je nu zegt: kom, we gaan klussen, ik heb mijn ei OF je zegt hier is een potje, ga je gang maar... ik zie weinig verschil in "druk". Misschien dat het klaarkomen makkelijker gaat, maar dan is het geen verhaal van druk, eerder van onjuiste stimulatie in bed.

20. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Fijne opmerking Coach..
    Dan is het onjuiste stimulatie in bed.

Lijkt mij wel genoeg verschil zitten tussen samen seks hebben of jezelf bevredigen. Bij beide zal druk zijn maar wel andere druk.

Deel Deze Pagina