Hebben nog meer vrouwen last van een te hoge polsslag? Mijn bloeddruk is wel goed! maar mijn pols veel te hoog boven de 100. Ik vind dit doodeng omdat ook op internet staat dt je hart dan kan stilvallen en dat soort enge dingen..
ja, heb het ook. Af en toe schiet mijn hartslag omhoog naar 120 slagen in rust. En dat duurd dan ongeveer een uur, soms langer. Daarna is het 100 slagen per minuut. Ben bij de cardioloog geweest en tests gedaan enzo ( hartfilmpjes en hartecho) ( zekere voor het onzekere) en het kwam echt door de zwangerschap. Was helaas niks aan te doen zei de cardioloog.
Ik heb vorig jaar een paar keer met een flinke hyper aanval op de EHBO gelegen..alle testen gehad die je maar kan bedenken en daar kwam uit: hartslag in rust stand: 130! Ik ook in paniek, maar wat ze tegen mij zeiden was dat je beter een te hoge dan een te lagen hartslag kan hebben! Pas als je hart boven de 200 komt zal het gevaarlijk worden! Eerder niet hoor! Moet je kijken hoe hoog de hartslag van sommige sporters oploopt! Ik snap je angst, maar probeer zo te denken: als de artsen ook maar 1 keer hadden gedacht dat je gevaar liep, hadden ze je echt niet zomaar laten gaan! sterkte kus miek
echt waar. hoge hartslag( in rust) is dan wel eng, het is niet erg. Als ik sport kan ik rustig een uur lang rond de 160 zitten hoor.
toch nog even een extra berrichtje. Ik zie inderdaad dat als je hart in rust zo op hol slaat het inderdaad niet goed is. Het hangt er vanaf wat voor soort tachycardie je hebt. Er zijn hele onschuldige vormen, heb ik gelezen, maar ook minder onschuldige. Die minder onschulidge hebben vaak oorzaken als hartinfarct etc. Ik neem aan dat jij de onschuldige variant hebt ? ( anders had je wel medicijnen gekregen)
Dat hoop ik wel ja. de arts heeft er ookniet veel over gezegt. en dat ik een hartinfart heb gehad niet dat ik weet