leukste jongen of meid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Q1987, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Q1987

Q1987 Niet meer actief

hoi ik heb al eerder een topic geopend, maar
    ik zou dol graag een jongen baren.
    ik ken gek genoeg niet goed om gaan met meisjes,
    daar heb ik niets mee,
    als ik kleertjes koop dan koop ik het liefst unisex omdat je het toch niet zeker weet
    maar toch wel meer stoere unisex dan beetje liefelijk,

ja ik heb eenmaal een uitgesproken mening over een geslacht,
    hopelijk zijn hier meerdere dames, die dit probleem herkennen,

tuurlijk zou ik wel blijzijn als het een meisje wordt, omdat je toch je moeder gevoellens hebt, en tuurlijk het is ook heen verwend om te willen
    het is al een hele eer dat je een kind KAN krijgen.

ik weet het...

maar toch.. een jongen ik zweer er bij.
    zodra ik het weet pas in oktober kan ik het weten) dan zou ik misschien
    zoals ik het nu voel wel een beetje telleur gesteld zijn... helaas.
    maar dat DENK ik.. ik wacht het af en zie graag reacties te gemoed van mensen die deze mening dragen, of juist voor een meid gaan

misschien dat jullie tips hebben van hoe leuk het wel niet is om een meid te hebben.

nou en natuurlijk ook andersom hoe lek het is om een jongen te hebben

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier een mama die HEEEEEL blij is met een meid-)

Moet zeggen dat ik het knap vind dat je zo open bent over dat je een voorkeur hebt.
    Een collega zei ooit tegen mij, toen ik zwanger was; tuurlijk wil je dat het gezond is, maar daarna denk je aan een bepaald geslacht.

Wij hadden ook de droom om eerst een zoontje te hebben, vooral mijn man!
    Maar ja, toen beviel ik en was daar onze meid....en wat waren we gelukkig en mijn man is vanaf de geboorte helemaal verliefd op zijn meisje!

Tja wat is er leuk aan meid, t zelfde als bij een jongen...het is je eigen kindje!
    Oke, we hebben dan wel een echte meisjesmeid..ze wil de hele dag prinsessenkleren aan...haha...
    Maar ze krijgt van papa regelmatig Nikes of Ajaxkleertjes en daar is ze helemaal lyrisch van!
    Net als papa zegt ze dan.

Weet je, zou me als ik jou was niet te druk maken over het geslacht.
    Zodra je het in je armen mag sluiten....voelt het gewoon goed hoor!

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mij lijkt het het leukste om eerst een meid te krijgen, ik ben echt een vreselijke meiden tut. vind het super om de haartjes te doen en samen met makeup spelen enzo.. maar als we een jongen krijgen zal ik ook heel blij zijn! ook voor mn vriend, dan kan ik lekker voetbal papa worden enzo..
    maar ja ik kan ook een voetbal dochter krijgen en een tut jongen.. je weet het nooit!

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ja ben het met wenela eens, ik wilde ook erg graag een meid, maar ben toch ook echt blij met mijn ventje :D Hij is zo lief en het leukste is idd dat je een kindje hebt van jezelf :D

Ik zou het nu toch stieken wel weer leuk vinden als het deze keer een meid wordt ,maar als het weer een jongen word, vind het weer net zo leuk :D

5. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik heb al een meid,
    dus nu zou ik heel graag een jongetje willen, meisjes zijn zo ontzettend kattig haha
    maar als het een meisje zou zijn ben ik ook heel blij, 2 zussen is ook heel leuk en ik kan alles hergebruiken

6. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Querido,

Ik sluit me helemaal bij jou aan.... :(
    Ik wil dollllllgraag een jongen, dat gevoel heb ik altijd al gehad, vind jongetjes gewoon ontzettend leuk en voel me meer een jongens moeder.
    Natuuuuurlijk zou ik ook blij zijn met een meid, laten we dat voorop stellen maar als ik het voor het zeggen had.....
    Heb al vaak gependeld bij mezelf en ook van anderen te horen gekregen en van een medium dat ik toch een meid zou krijgen, daar zal ik dan net zo veel van houden natuurlijk, dus ik ben benieuwd we wachten maar af en inderdaad uiteindelijk is een goede gezondheid het belangrijkst.

7. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    wij hebben altijd al het gevoel gehad dat onze eerste een meid wordt.. ik ben ook een meisjes meisje zegmaar en ik ben dol op jurkjes en roze en staartjes en malliotjes en speldjes etc etc...
    Dat zie ik echt voor me.. We hebben de naam ook al..

Voor een jongen vindt ik het lastiger voor te stellen. Hoe wil ik hem dan kleden, vindt langer haar erg stoer, stoere rompertjes.. mijn man zou het ook leuk vinden, onze zoon op karate en voetbal doen, voetballen op het veldje, samen sjansen naar leuke meiden ;) haha..

Ben denk ik te meisje meisje om een goed beeld te kunnen hebben van een jongen. Vindt het belangrijk dat het gezond is en een vrolijk kindje. Een uidaging om op te voeden tot een goed mens.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een jongen, maar met een meisje zou ik natuurlijk ook dolgelukkig zijn.. Denk dat iedereen wel een voorkeur heeft

9. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Mijn voorkeur is: de eerste een meisje de tweede een jongen. Dan heb ik nog de meeste kans dat er 4 generaties meisjes zijn (oma 86, moeder 58, ik 32 en de kleine meid)
    Maar ik zou ook heel blij zijn als het een jongen is.

10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

dromen erover mag je toch :)
    Ik heb altijd gehoopt op eerst een jongen en daarna een meisje.
    Nou jongen is toevallig uitgekomen en hopen dat de 2e een meisje word [-o< maar word het weer een jongen ben ik ook net zo blij! :D
    Zodra je je kleintje in je armen hebt wat een wonder! Dan maakt de geslacht je echt niets uit ;)

11. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Toen ik begin 20 was wilde ik ook alleen jongens...voordat ik zwanger was wilde ik een meid..en het is een meid. En waarom ..ik kan me vinger er niet op leggen het is nou eenmaal zo.

We wilde het geslacht ook niet weten toen ik zwanger was..want als je zwanger wil worden dan weet je...er zijn 2 keuzes en met wat het is zal ik gelukkig zijn ;) als je echt alleen maar 1 geslacht wil moet je denk ik er ook niet aan beginnen :rolleyes:

12. xxxbeebiexxx

xxxbeebiexxx Actief lid

29 dec 2008
    200
    0
    0
    mij maakt het niet uit, als hij of zei maar gezond is :D

13. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Klink misschien een beetje van ja, uhhn

Maar ik ben het allebei, een jongen is geweldig, stoere schoenen, kleren, kapsel, en lekker ondeugend, dan ben ik een voetbal mama!

Maar een meid is ook werelds, lekker tutten, jurkjes, echte meiden schoenen, dansen etc.

Bij mijn man maakt het hem niet uit, vind meiden en jongens geweldig, ze hebben allebei zo hun charmes.

Dus bij ons is hier geen voorkeur, alles is welkom en het lieftst allebei!

gr mau

14. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Beastie, je zegt als je echt alleen maar 1 geslacht wil moet je er niet aan beginnen....dat is hier nooit gezegd, je bent sowieso blij gewoon omdat het jouw kindje is, jouw vlees en bloed, maar ik ben van mening dat je vantevoren wel een voorkeur mag hebben :D Maar uiteindelijk zeg ik het maakt niet uit, gezondheid is wat telt.

15. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    hoi...

ik kon me bij me eigen zowel een jongen als een meisje voorstellen maar ik dacht altijd meer aan een meisje omdat ik ook wel zo freubelaar ben en een tut....

maaaaaaaaaaaaarrrrrr............

ik heb een jongen gekregen en ik vind hem echt geweldig

echt een verleider en een chameur....
    en hij is zoooooo lief.

en ik kon me de dag na de bevalling al niet meer in denken dat ik een meisje zou gehad hebben.

voor een evt 2de kindje zou ik aan de ene kant toch een klein beetje hopen op een meisje maar zou het een jongen worden zou ik het natuurlijk ook helemaal geweldig vinden omdat ik weet hoe het is om een jongen te hebben....

16. poppie2

poppie2 Actief lid

4 nov 2007
    253
    0
    0
    ik had altijd al een gigantische voorkeur voor een jongen, ik kon mij geen meisje voorstellen!
    toen ik eenmaal zwanger was kreeg ik het gevoel dat het een meisje was, we wisten ook niet wat het werd tot de bevalling
    op het moment dat ze zeiden: gefeliciteerd je hebt een dochter was ik ziels gelukkig!
    ik was stiekum telleurgesteld geweest als ik toen te horen gekregen had dat het een jongen geweest zou zijn, hoewel ik mij dat eerst echt niet kom voorstellen!
    nu is mijn meissie er,,,,en oh wat ben ik gelukkig!
    nu is het zelfs zo dat als er ooit een 2de zou komen ik mij niet kan indenken dat ik ooit een jongetjes zou krijgen!

zo zie je maar dat een voorkeur absoluut voor 100% kan draaien.

17. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    ik zei jaren geleden nog dat ik eerst een jongen zou willen en dan een meisje. maar dat is verandert.ik zou nu alles voor een meisje doen :) 1- ik heb het nooit zo met jongens gehad komt door ja slechte ervaring ermee zeg maar en 2- omdat ik,(denk ik) het toch beter will doen dan mijn "moeder",will haar een betere jeugd willen geven! sorry als dat erg neagtief overkomt,maar niet iedereen heeft een rosige jeugd gehad jammer genoeg. ik zat zelf ook te denken of dat t niet beter voor mij is om vantevoren te weten wat t word. want ja ik ben bang dat ik teleurgesteld zal zijn, als het een jongen word en dat will ik niet! maar ik snap heel goed hoe je je voel :) ik durf eigenlijk ook niet tegen iemand uit te spreken hoe ik erover denk omdat ik bang ben dat het negatief over komt en iemand nog boos word of teleurgesteld is!

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    mij maakt het niet veel uit mij lijkt beide wel leuk!
    maar ik heb altijd geroepen ik zou het liefst eerst een jongen willen en ik denk omdat ik zelf de middelste ben thuis en mijn zus ouder is en ik een jonger broertje heb ik voel me er tussen in zitten en mijn zus zat altijd op mij te katten etc etc en mijn broertje was haar lieveling ;)
    ik ben misschien wel "bang" dat ik eerst een meid krijg en dat de 2de ook een meid wordt en er dan hetzelfde gebeurd als bij mij thuis: constant katten katten katten...
    Misschien dat ik daarom een lichte voorkeur heb voor een jongen? :p

19. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Mij maakt het absoluut niet uit. Het zou natuurlijk het leukste zijn als we allebei zouden krijgen en als ik dan toch een voorkeur zou ik het liefste eerst een jongetje willen hebben zodat deze zijn zusje kan beschermen.... lief he

20. claartje30

claartje30 Bekend lid

31 jan 2009
    573
    0
    0
    ik heb al een hele mooie bijzondere jongen. Maar het maakt me eigenlijk helemaal niets uit. Zou met beiden heel blij zijn!

Deel Deze Pagina