Ik ben erg benieuwd of er een middel/medicijn is wat je veilig kunt gebruiken tijdens het zwanger worden en zwanger zijn. Door verschillende omstandigheden zit ik al enkele maanden niet zo lekker in mijn vel en nu er een miskraam overheen kwam van een kindje wat zó ontzettend gewenst was wordt het er niet makkelijker op. Gooi daar nog op dat ik graag weer zwanger wil worden (even voor de duidelijkheid ik ben echt geen 'labiel persoon', zijn gewoon wat rotte dingen geweest de afgelopen maanden) maar dat ik nu al vreselijk bang ben voor een nieuwe teleurstelling/miskraam. Ik zou zo graag weer gewoon leven, vrolijk zijn en wel zien hoe het leven het ons brengt maar de kracht is even op en als een medicijn/ pilletje mij nu kan ondersteunen tot bijvoorbeeld 14 weken zwangerschap dan weet ik zeker dat ik weer met 200% van het leven kan genieten... Uiteraard wil ik geen enkel risico lopen of afwijking aan het ongeboren kindje of extra kans op miskramen! Ik wil me gewoon iets meer "We zien allemaal wel hoe het loopt!" voelen Ben benieuwd of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Thanx!
Volgens mij is er geen antidepressieva wat geen enkele invloed heeft op de vrucht. Wanneer het toch voorgeschreven moet worden in situaties waarin het echt niet anders kan, proberen ze een zo laag mogelijke dosis te geven. Wanneer je weet dat je met 14 weken weer 200% van het leven kan genieten, zou je bij jezelf moeten nagaan of je echt wel zo´n antidepressieva wilt gebruiken de eerste weken.
Juist in de eerste fase van de zwangerschap worden AD's heel erg afgeraden. Dit omdat de aanleg van alle organen dan plaatsvindt. Ik zou het niet acuut ontraden (ben natuurlijk ook geen dokter), maar juist in het begin van de zwangerschap zou ik het NIET nemen.