nu al last van mijn bekken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tweeling, 15 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik heb bij mijn eerste last van mijn bekken gekregen ongeveer 1 a 2 maanden voor de bevalling, op het einde dus...

nu ben ik 17 weken en heb al engele weken last van diezelfde pijn. Zal t proberen uit te leggen:

het zit in mijn rechtse en linkse bil, in het midden, en daar steekt het zeg maar.
    ook de zijkanten van mijn heupen doen soms pijn.
    en bij mn onderkant, waar mn schaamlippen zitten maar dan het bot zeg maar ;)
    (hoop dat t duidelijk is)

iemand enig idee of dit niet wat vroeg is?
    hoe erg moet t nog worden voel me nu al hoogzwanger?

2. lizzie25

lizzie25 Lid

14 jul 2008
    56
    0
    0
    hoi ik had t met 4 weken zwangerschap al maar het is nu veel minder geworden gelukkig

3. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Meid k heb het ook sinds week 8 en ben nu even ver als jij....En me man zeg dat k net een gans lijkt.....

Liefs Jeanney

4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hebben jullie hetzefde als wat ik omschrijf want hoor wel eens vaker dat zwangeren er klachten van hebben maar dan in de benen ofzo?
    met andere woorden zijn dit wel bekkenklachten?
    wat doen jullie eraan om het te verminderen?

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb dezelfde pijn, en bij mij begon het ook rond de 17 á 20 weken.
    Ik krijg nu fysiotherapie, en ik leer oefeningen om mijn houding te veranderen/verbeteren.

Bijvoorbeeld: als je opstaat uit bed, ben je door de pijn snel geneigd om je buikspieren aan te spannen. Hierdoor druk je juist je bekken naar beneden toe open, wat pijn kan geven. Je kan juist beter in een uitademing uit bed stappen, en dan zo dat je eerst op je zij rolt, dan je benen over de rand slaat, en jezelf dan met je armen omhoog drukken. Je buikspieren zo min mogelijk gebruiken.

Er zijn nog veel meer tips en oefeningen, maar echt weggaan doet het niet. Niet bij mij tenminste. Daardoor werk ik nu minder en doe ik het thuis rustiger aan (niet meer 4 uur gaan shoppen of het hele huis in één keer schoonmaken bijvoorbeeld). Zo blijft het dragelijk.

Deel Deze Pagina