bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door belin, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, mijn bloeddruk is te hoog. Zit ook bij ons in de familie dus ga nu naar de gyn ipv de vk zodat ik meer in de gaten gehouden kan worden. Hij was niet heel hoog maar, heeft iemand hier ervaring mee en heeft iemand misschien tips over welke producten ik beter kan laten staan. Weet bijv wel dat ik beter geen drop kan nemen maar verder weet ik het eigenlijk niet. Alvast bedankt !

2. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Bij hoge bloeddruk wordt aangeraden minder zout te gebruiken. Dan wordt voornamelijk bedoelt het zout dat je zelfs toevoegd te beperken tot een minimum en producten zoals kant-en -klare maaltijden te vermijden (deze bevatten veel zout).

Ook kun je beter geen drop meer eten. Dit bevat glycerrihizinezuur en werkt bloeddruk verhogend. Net als zoethout, welke in sommige thee wordt gebruikt.

Verder belangrijk om voldoende te bewegen en gezonde voedingskeuzes te maken. (schijf van vijf)
    Op het voedingscentrum kun je informatie vinden over welke voedingsproducten je elke dag kan gebruiken en welke je het beste kunt beperken tot af en toe
    Keuzetabel | Voedingscentrum, eerlijk over eten

Ik hoop dat er wat mee kan.
    Succes

3. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je uitgebreide informatie meid ! Heb er zeker wat aan

4. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    graag gedaan, succes!

5. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik kreeg bij mijn 1e zwangerschap en ook nu bij de 2e zwangerschapshypertensie, en extreem ook. Niet zwanger/ontzwangerd is mijn bloeddruk normaal. Aan zwangerschapshypertensie is eigenlijk niets aan te doen, merk ik. Rustig aan doen en als het uit de hand loopt medicijnen....

6. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    jeetje wat vervelend voor je ! Heb vandaag de gyn nog ff gebeld en ze zei ook tegen mij dat als hij te hoog werd ik het rustiger aan moet doen en ik dan medicijnen krijg. We wachten het af ...bedankt voor je reaktie en jij ook een fijne zwangerschap verder en kalm aan

7. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Succes en stertke er mee!

8. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet maandag ook naar de gyn voor te hoge bloeddruk.. nu al.. wanneer krijg je eigenlijk medicatie??

Deel Deze Pagina