Ben benieuwd of iemand mij wat duidelijkheid kan bieden! Ik heb een zoontje van 16 maanden. Toen ik stopte met de pil was ik direct zwanger van hem. Eind augustus dit jaar ben ik gestopt met de pil. Ik geef borstvoeding, en gebruikte cerazette. Ik ben de gehele periode van pilgebruik niet ongesteld geworden. Of dit lag aan de pil of aan de borstvoeding dat weet ik niet. Maar nadat ik gestopt ben met de pil, ben ik ongeveer een maand later voor het eerst ongesteld geworden. Nu heb ik twee cyclussen van 28 en 26 dagen achter de rug. Zit nu op dag 14 van mijn derde cyclus. Ik geef nog steeds borstvoeding, meestal 1 keer per dag, soms twee keer. Ik gebruik ook ovutesten van Z&K, maar die blijven spierwit!! Ik heb er nog geen ei mee weten te vinden! Ik vraag me af of het feit dat ik nog bv geef, ook al is dit minimaal, invloed kan hebben op mijn ovulatie! Ik vind het zo vreemd dat die ovutesten helemaal wit blijven! Ook had ik stiekem gehoopt nu ook weer zo snel zwanger te raken... Ik besef maar al te goed dat we bij mijn zoontje ontzettend veel geluk hebben gehad. Het was echt een kadootje zo snel zwanger te raken.
Ja, dat kan komen door de borstvoeding. Ik gaf ook een tijdje nog maar 2 borstvoedingen per dag en gebruikte geen pil, maar mn cyclussen zijn daardoor wel heel lang (kijk maar onder mn banner). Nu ben ik sinds 18nov helemaal gestopt met de bv en hoop dat mn cyclus wat korter zal worden. Maar de bv, al is het maar 1x, kan zeker invloed hebben. Maar je eerste twee cyclussen waren super netjes, dus kan ook gewoon een keer een wat langere zijn