chlamydia en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anja86, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anja86

Anja86 Nieuw lid

29 apr 2011
    4
    0
    0
    Hoi Allen,

Ik lees al een tijdje mee hier op het forum, maar dit is mijn eerste keer dat ik zelf ook iets erop zet. Ik vind het nu wel nodig. Ik weet niet of ik dit bij het juiste topic plaats, maar dan hoor ik het graag als ik verkeerd zit.

Wij zijn inmiddels vanaf januari 2011 serieus aan het proberen om zwanger te worden. Helaas nog steeds zonder resultaat. Inmiddels bij de gynaecoloog geweest en de eerste testen / onderzoeken gehad. Ik had een perfecte cyclus, mooie eisprong e.d. en het zaad van me vriend is ook dik in orde. Maar helaas tot mijn verbazing blijk ik in het verleden chlamydia te hebben gehad. Dit was nog te zien in mijn bloed. In je bloed blijf je de antistoffen die je dan aanmaakt zien. Het kan zijn dat ik dit 10 jaar geleden heb opgelopen, maar ook bijvoorbeeld 2 jaar. Ik heb hier alleen nooit iets van gemerkt. Ik heb vroeger rond mijn 17e wel last gehad van overmatige afscheiding, hierdoor een aantal maal een uitstrijkje laten maken en ook getest op chlamydia, maar hier is nooit iets uitgekomen. Dit was dus echt een klap in me gezicht. Dit had ik echt niet verwacht.

Uiteindelijk krijg ik 19 maart een kijkoperatie (oftewel een laparoscopie). Dan gaan ze kijken wat de chlamydia heeft aangericht. Je kan hier namelijk ernstige verklevingen van krijgen op je eileiders.

Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar mijn vraag is vooral zijn er meiden die ook chlamydia hebben gehad en het toch gelukt is om zwanger te worden? En hoe? Want wat doen ze als ze veel en ernstige verklevingen vinden?

Ik ben hier enorm onzeker van geworden. Hopelijk is er iemand die iets in dit verhaal herkent en antwoord kan geven op deze vragen.

Groetjes Anja

2. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hey meis,
    Ik kan je geen antwoorden geven maar herken je verhaal wel vor een deel.
    Wat ontzettend naar voor je meid, dat je deze mededeling kreeg terwijl je er geen weet van had. Je hebt dus ook geen flauw idee hoe lang je er minimaal hebt gelopen?

Mijn verhaal ligt ietsje anders. Ik kwam er aan het begin van mijn huidige relatie achter dat ik chlamydia had omdat ik ziek werd. Ik weet zeker dat ik er zo'n anderhalf jaar mee heb gelopen.
    In Nederland is het niet gebruikelijk om preventief te onderzoeken of dit schade heeft aangericht. Toen wij in november 2010 aan onze kinderwens begonnen heb ik hier nogmaals om gevraagd. Ga het eerst maar eens een jaar proberen, was de mededeling. Na 8 maanden ben ik terug gegaan maar werd het uitblijven van een zwangerschap geweten aan stress. Ik was toen ook wel echt een puinbak. Inmiddels zit ik veel beter in mijn vel en volgens mij is van stress niet echt meer sprake.
    De 14e gaan we naar de ha voor een bloedonderzoek en zaadonderzoek. Ik ben benieuwd of daar iets uitkomt.
    Ik heb vanaf het begin af aan gewoon een stemmetje dat steeds fluistert dat de chlamydia te maken heeft met het uitblijven van een zwangerschap.
    Ik heb een prachtige cyclus, de ovu-testen geven een LH-piek en verder geen bijzonderheden. Maar goed je kan niet naar binnen kijken.

Aan de ene kant wil ik niet naar de ha en wil ik geen onderzoeken. Aan de andere kant wil ik het wel weten als er iets echt heel erg mis is.

Ik kan je dus niet gerust stellen, alleen maar meeleven.

Liefs
    Lizzy

3. Desiree86

Desiree86 Lid

6 mrt 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ook dit is voor mij de eerste keer dat ik hier reageer,ik heb wel vaak op deze site gezeten maar er nooit iets achter gelaten omdat ik er altijd van uit ben gegaan dat alles bij ons goed is.
    Wij zijn oktober 2010 gestopt met de pil omdat wij een sterke kinderwens hebben.
    Afgelopen januari hebben we besloten om eens langs de dokter te gaan omdat wij vonden dat het toch wel lang duurde.
    Deze heeft ons gelijk doorgestuurd omdat ik een medisch verleden heb.(hartoperatie)
    Mijn menstruatiecyclus is gewoon goed en ook test ik iedere maand een positieve ovulatie,hierbij gingen wij dus denken dat het misschien aan mijn vriend kon liggen.
    Zijn zaad is een paar weken terug getest en vandaag kregen wij dus de uitslag:helemaal goed.
    Maar toen kreeg ik te horen dat ik ooit chlamydia heb gehad,ik viel bijna van me stoel af!Dit kwam toch even hard binnen.
    Het idee dat ik misschien al jaren met iets rond loop zonder dat ik het in de gaten had kan ik op dit moment ook moeilijk verteren.
    Net als jij Anja krijg ik over 2 weken ook een kijk operatie.
    Ben jij op dit moment ook zo kwaad op jezelf?
    Ik kan me wel voor me kop slaan dat ik mezelf nooit heb laten testen.

Liefs Desiree

4. hoopvollemama

7 mrt 2012
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    HOi, ik ben hier nieuw en zag je bericht staan.

In oktober 2009 ben ik bevallen van een zoontje. Tijdens zijn zwangerschap kwam ik er achter dat ik op dat moment Chlamydia had. Ik schrok er ontzettend van natuurlijk, maar met een kuurtje was het verholpen en de kleine had nergens last van.

Nu zijn we in juli 2011 gestopt met de pil om voor de 2de te gaan. Tot op vandaag is het nog niet gelukt. Heb een hele onregelmatige cyclus, vandaag is alweer dag 43 en niet zwanger.

Ik weet niet hoelang ik de chlamydia al had, maar ben toendertijd wel gewoon zwanger geraakt. Gelijk de eerste maand na het stoppen van de pil die ik 14 jaar slikte.

Succes met zwanger worden meid!

xxx

5. Kim1987

Kim1987 Lid

15 jul 2010
    63
    0
    0
    Maastricht
    Hi meid, ik herken je verhaal. Vorig jaar hebben we de stap genomen om naar de gyn te gaan. Alles was prima maar ook bij mij zagen ze dat ik ooit chlamydia heb gehad, ik was ontzettend boos op mezelf. Met de gyn afgesproken dat we het 1 jaar zouden proberen. Heel snel daarna was ik al zwanger, we waren dolgelukkig maar al snel werd ons geluk afgenomen, met spoed moest ik geopereerd worden aan een bbz. Mn linker eileider werd verwijderd, uiteraard hebben ze tijdens de operatie gekeken naar mijn rechter eileider. Toen kwam de klap, verklevingen, heel veel verklevingen (vooral darmen, lever), mn rechter eileider was helemaal verkleefd en zou geen werking meer hebben. Onze enige hoop was nog IVF, na 1x ongesteld te zijn geworden na de operatie werd ik niet meer ongesteld en zie nu banner :)

De gyn vertelde mij nog dat als je aan IVF begint met verkleefde (of verwijderd) eileider(s) de kans op een zwangerschap met IVF in ieder geval groot is.
    Helaas kan ik je onzekerheid niet weg nemen maar hoop dat mijn verhaal je wat hoop geeft.

Ik duim voor jullie allemaal dat de kijkoperatie positief zal zijn :) en jullie allemaal zwanger mogen worden.

Deel Deze Pagina