Kwaaltjes

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Hannelore13, 2 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Inmiddels ben ik 6 weken zwanger.
    Helaas duurt het nog twee weken voor we een echo krijgen.
    Maar mijn hele lijf voelt zwanger. In de ochtend misselijk en hoofdpijn. Hierin redelijk mijn weg gevonden door midden in de nacht nog wat te eten. Dat lijkt voor nu te helpen gelukkig!

    Waar ik echt het meeste last van heb zijn mijn borsten. Vooral een tepel is enkele malen per dag giga pijnlijk. En blauw/paars van kleur, alsof er bloedtekort is.

    Heeft iemand een goede tip?

    En wat zijn goede zwangerschapsbehas? Met mijn 80H normaal, heb ik echt stevige steun nodig
     
  2. Charlottei

    17 okt 2020
    42
    51
    18
    Vrouw
    Ha Hannelore,

    Ik herken wat je zegt, bij mij ging het in week 4 al helemaal los. Slecht slapen, bijna de hele dag misselijk en ook pijnlijke borsten.
    Kwaal 1 en 2 moet ik de gouden tip nog voor vinden, kwaal 3 heb ik opgelost met een sport BH zonder beugels. Die van mij zijn wel een stuk kleiner dan die van jou (70C), maar als ik een sportbh draag heb ik er (zolang ik ze niet aanstoot) bijna geen last meer van. Succes!!
     
    Luddewutje vindt dit leuk.
  3. Lola83

    Lola83 Actief lid

    6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Ik heb het in mijn eerste zwangerschap gehad, tot het einde aan toe. Bij mij hielp het om de tepels warm te houden. Om te voorkomen: dikke sjaal langs je borsten, gevoerde bh’s, winddichte jassen dragen etc. En als de pijn er is dan iets warms er tegen aan houden. Kruik oid.

    misschien is het wat anders waar jij last van hebt maar bij mij was het toen het ‘raynaud’ of ‘wintertepels’.

    https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/170-vaatkramp-raynaud-wintertepels

    sterkte ermee!
     
  4. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    Sportbh's kan ik ook aanraden. Ik kan momenteel niet zonder. Die zijn toch ontworpen om veel steun te geven en beweging tegen te gaan (ook al zijn ze wat minder charmant). Je hebt ook sportbh's specifiek voor grotere bh-maten.
     
    Charlottei vindt dit leuk.
  5. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Dank jullie wel!
    Inmiddels ben ik er achter dat temperatuurwisselingen een van de oorzaken is inderdaad.

    Inmiddels bijna 8 weken! Van de week wat onzeker ivm bijna geen kwaaltjes meer, maar dat schijnt vaker voor te komen?
    Vannacht en vanochtend weer misselijk geweest, was er ergens wel blij om.
    Vandaag ook weer 0% energie, bijna hele dag geslapen.
    Dinsdag eerste echo.
    Zo benieuwd of er een kloppend hartje is!
    Daar heb ik al die kwaaltjes echt voor over!
     

Deel Deze Pagina