Hoi meiden 5 maanden geleden ben ik bevallen van ons prachtige zoontje alleen sinsdien ben ik echt gigantisch aan het kwakkelen met mijn gezondheid. Het begon met een knip die niet wilde genezen hier heb ik dus ook echt wel tot zo'n maand of 2 geleden nog last van gehad en is nu ook nog erg gevoelig. Ik heb inmiddels 2 borstatonstingen achter de rug, 1 x griep, 2x flink buikgriep, een peesontsteking in mijn pols, mijn bekken ligt in de knoei (spieren overbelast) hierdoor elke dag een zeurend gevoel in mijn bekken en lichte urine verlies. Hier loop ik inmiddels voor bij een bekkenfysio. En op dit moment ben ik al een goede week verkouden en een zere keel.... Ik baal er zo van en vraag me af of er meiden zijn die tips hebben om je toch wat beter te voelen. Dit gekwakkel ken ik helemaal niet van mijn eigen lichaam en ben het zo langzamerhand wel aardig zat. Ik geef nog steeds borstvoeding en ik heb begrepen dat dat niet echt bevorderend is voor je weerstand maar ik was eigenlijk nog niet van plan om daar mee te stoppen. Ben ook continu moe dat komt natuurlijk door de gebroken nachten en ga wel vroeg naar bed en neem wel mijn rust. Meiden die zich erin herkennen? En wat doe/deed jij eraan?
Hey, Het is zo enorm herkenbaar! Ik beviel van men eerste in aug 2010. Klachtenloze zwangerschap en bevalling maar nadien vaak ziek, kwaaljes zoals pijn in de ribben, ontsteking op de borskas en een jaar lang gewrichtsproblemen, bloedneuzen,..na een jaar was ik terug zwanger en verdwenen de klachten. Een iets minder zorgeloze zwangerschap wegens rugklachten en goede bevalling.ik was nieg geknipt noch gescheurd. Maar sindsdien ook een overbelaste spier die loopt over de lage rug dus veel zeurende pijn, soms pijn in de ribben een constant stok en stijf gevoel en sinds een ineens zomaar een irritatie in mijn vagina alsof ik ineens na 7 maand last heb van wild vlees. Ook naar bekkenfysio aan het gaan wegens enorme zwakke bbspieren en zelfs kleine verzakking. Ik deed vroeger veel aan sport had ik echt nodig om te ontspannen maar kan dus nu niet. Ik begrijp ook wat je zegt dag het slopend is, je wordt het zooo beu en mama zijn vraagt zowiso al veel. Sorry ik kan je geen antwoord geven maar lees graag mee naar de reacties, kwilde je gewoon laten weten dat je niet alleen bent en dan ik blij ben dat je ermee naar buiten komt en niet zoals de meeste vriendinnen mamas picture perfect speelt...xx
Oh, zo herkenbaar! Wilde er net een bericht over gaan plaatsen en toen las ik jouw bericht. Mijn zoon is nu ruim 14 maand. Ik heb al een keer of drie buikgriep gehad, twee keer een flinke keelontsteking, twee keer borstontstekingen en heel vaak verkouden geweest met soms ook verhoging of koorts. Sinds ik ben gestopt met borstvoeding (toen zoon 1 werd) heb ik daar nog darmklachten bij gekregen ook. Al met al ben ik zo ongeveer elke maand wel een keer helemaal niet lekker of echt ziek. Soms zit ik zelfs te twijfelen of ik er niet een keer mee naar de huisarts moet. Anderzijds denk ik dat het misschien wel bij het jonge moederschap hoort. Maar hoe lang gaat het duren? Er lijkt hier geen einde aan te komen, ondanks dat ik de griepprik heb gehad.