Kwakkelend vrouwtje

Discussie in 'Miskraam' gestart door sweetrat, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetrat

sweetrat Lid

26 mrt 2007
    9
    0
    0
    Den Helder
    Hoi allemaal

Mijn vriendin (ik ben dus de man) is zwanger. We zijn allemaal erg blij. Wel jammer dat ze zo ontzettend kwakkelt. Eerst had ze twee keer de griep. Toen een paar dagen lang enorme hoestbuien die zelfs een keer tot braken leidde. Gisteren heeft ze dan ook nog geconstateerd gekregen dat ze een zweepslag in d'r kuit heeft. En sinds vandaag heeft ze ook nog bloedverlies........

Nou heb ik al veel gelezen, en er zullen hier op het forum vast talloze berichten over staan, dus ik schrijf dit eigenlijk gewoon om het even van me af te schrijven. Antwoorden kan ik zelf namelijk al geven, maar misschien dat er mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt die even willen reageren.

Je leest dat het in de eerste paar maanden meestal geen probleem is en dat er niets aan de hand is met bloedverlies. 20% van de zwangerschappen heeft dit. Maar dan lees je verder en dan zie je dat het 50-50 is dat het goed zal gaan. Vind ik ook weer niet echt rustgevend... Buikkrampen had ze niet echt. Wel wat pijn in d'r onderbuik, maar ik lees dat dat ook normaal kan zijn. Gewoon wat pijntjes. En daarbij is ook zij nu erg stressy van dat kleine beetje bloed. We willen gewoon graag dat het goed gaat...

Ik zit nu op mijn werk hopende op een goed bericht vanuit mijn mobiel. Dat ze naar de wc is gegaan en dat er geen bloed meer was. Of dat de pijn weg is. Het liefst zou ik nu naar de verloskundige gaan om te kijken of dat lieve hartje van onze baby nog 160bpm klopt zoals het 4 dagen geleden nog deed.

Zucht, ik moet wel weer verder werken. Totaal geen zin nu vandaag natuurlijk, maar goed...

Verder wens ik ieder die dit (of wat anders vervelends dan ook) ook heeft nog sterkte toe. En bedankt voor jullie aandacht.

SweetRat

2. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Sweetrat,

Als je je ongerust maakt kun je altijd de verloskundige bellen en evt vragen om een controle van het hartje. Gewoon doen dus, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Jammer dat het jullie niet echt mee zit in de eerste weken van jullie zwangerschap.
    Ik hoop dat het bloedverlies stopt en dat alles goed gaat. Sterkte ermee

Groetjes Minka

3. sweetrat

sweetrat Lid

26 mrt 2007
    9
    0
    0
    Den Helder
    Ze sms'de net...geen bloedverlies meer sinds vanmorgen. We hebben weer een sprankje hoop. Pfff...duurde zwangerschap maar 9 dagen ipv 9 maanden ;). Ik hoop maar dat ons babytje mooie nieuwe werkende orgaantjes krijgt. Want daar is ie geloof ik nu mee bezig...

4. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Gewoon even de verloskundige bellen sweetrat. Al die stress is voor je vriendin en de baby vast ook niet goed. Bij twijfel gewoon bellen.
    Sterkte en ik hoop op een mooi kindje voor jullie over een maand of 7.

5. o0Noa0o

o0Noa0o Actief lid

22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Hey Sweetrat.. Mede Heldenaar... :)

Gelukkig bloed ze niet meer! Ik had in het begin ook wel eens een beetje bloed, en daar kon ik ook helemaal van in de zenuwen raken.

Ik weet niet welke Vk jullie hebben, maar ik zit bij plantsoenstraat en daar zijn ze echt heel makkelijk. Ik heb tot nu toe alle keren een echo gehad omdat ik daarom vroeg.
    Dus als je zekerheid wil gewoon even bellen en zeggen dat jullie zekerheid willen en dan krijg je waarschijnlijk wel een echo. als je 4 dagen gelee nog ben geweest, duurt de volgende echo best wel lang..<

Succes en Sterkte!

6. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Klinkt goed dat ze geen bloedverlies meer heeft. Ik hoop voor jullie dat alles goed mag gaan! En inderdaad, als je je er onzeker over voelt, kun je het beste gewoon de VK even bellen!
    Ik zal voor jullie duimen!

7. sweetrat

sweetrat Lid

26 mrt 2007
    9
    0
    0
    Den Helder
    De VK bellen heeft ze bij een vorige zwangerschap (toen ze me nog niet kende) al gedaan en toen zeiden ze dat ze toch niets konden doen en ze gewoon moest afwachten. Ze kunnen ook inderdaad niets doen, alleen kijken of het goed zit of niet.

We zijn nog steeds erg bedrukt, want hoewel het bloeden is gestopt, ze heeft nog wel een vage pijn in d'r buik. Pijnen in de buik is iets normaals voor een zwangerschap. Veel vrouwen hebben het. Maar ja, in combo met het bloed is het gewoon stressvol. En die 50-50 kans dat het goed gaat...da's ook 50% kans op een miskraam hoor. We zijn niet relaxt...

Sorry

Deel Deze Pagina