Kwalen lijken minder.. 6 weken zwanger

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Lacer, 9 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lacer

    Lacer Lid

    23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw
    Hallo dames,

    Ik ben 6w en 4d zwanger en de vorige 2 zwangerschappen ging het rond deze periode bij me mis. Beide keren is het vruchtje gestopt met groeien en heb ik een keer een miskraam opgewekt met medicatie en de laatste keer heb ik een curretage gehad.

    Als ik naar vorige week kijk vergeleken met deze week heb ik het idee alsof mijn kwalen minder zijn geworden.

    Het begon bij mij met extreme vermoeidheid (in de middag minimaal 2 uur bij tukken) en zeer gevoelige tepels. Gevoeligheid in mijn tepels verdween na enige tijd maar toen deden mijn borsten ontzettend zeer bij het uitdoen van mijn BH.


    De middagen kom ik nu goed door en in de avond rond 22:00 ben ik wel weer echt moe. Daarnaast zijn mijn borsten minder gevoelig geworden bij het uitdoen van mijn BH.


    Wel is het zo dat ik sinds een paar dagen bij bepaald voedsel een vies gevoel krijg in mijn lichaam. Niet zo zeer dat ik er misselijk van word, maar toch ook weer wel. Het enige waar ik wel echt veel last van heb is witte afscheiding, slecht slapen (o.a door spontane buikkrampen)

    Zucht sorry.. ik maak me gewoon ontzettend veel zorgen nu. Heb volgende week Donderdag pas mijn echo. Herkennen jullie dit? :oops::oops::oops:
     
  2. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    JA, jouw bericht kan echt groot en deels de mijne zijn!!!!

    Ik ben ook exact 6,4 weken zwanger en volgende week donderdag ook de eerste echo.

    Voor ik ging testen voelde ik dat het raak was. Pijnlijke borsten, onderrug, voelde me zwanger. Nu voel ik echt niks meer. Drama vind ik het. Tepels zijn nog gevoelig, wel wat moe maar niet extreem en verder?? Sowieso niet misselijk.

    Ik heb ook een MK gehad bij 7 weken. Dit begon met bruinverlies en na 2 dagen kwam de miskraam zelf opgang. Hierna ben ik zwanger geweest, succesvol, van mijn dochter.

    Ik probeer mezelf van alles te heugen, maar dat blijkt lastig. Bij mijn dochter ben ik iig ook nooit misselijk geweest, wel minder eetlust en moe. Vergelijken is lastig want ik ben fysiek nu veel fitter dan toen en ik sport nu ook gewoon door waar ik weer energie van krijg dus minder moe ben.

    Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit goed zit. Mijn partner wordt gek van me, en ik zelf inmiddels ook. Gewoon zo bang om lege zak op de echo te zien of voor die tijd te gaan bloeden.

    Witte afscheiding heb ik dan ook wel en slecht slapen ook. Zodra ik wakker word ga ik nadenken en ben ik klaar wakker.

    Nou goed! 1 feest van herkenning dus en ik zou willen dat ik een goude tip voor je had maar ik zoek uhm zelf ook!!

    Knuffel
     
    Lacer vindt dit leuk.
  3. Lacer

    Lacer Lid

    23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw
    Wat grappig dat je dit herkent! Wel fijn dat je een gezonde zwangerschap hebt gehad :) weet je in ieder geval wel dat het werkt. Ik maak me gewoon zo’n zorgen. Het liefst wil ik daarbinnen spieken, maar iets in me zegt om nog eventjes te wachten omdat het beide keren rond deze periode mis ging en ik wil niet weer in zulke ongezonde spanning zitten. Al moet ik eerlijk toegeven dat de spanning die ik nu ervaar ook niet al te prettig is...
     
  4. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Je hebt gelijk, ik weet dat het kan idd. Maar helpt ook niet geweldig. Hoe ben je er vorige keren achter gekomen? Bij vroege echo rond dit termijn?? Ik heb bij mijn goede zwangerschap bij 6,4 een echo gehad omdat ik zoveel stress had. Nu moest ik van mezelf wachten tot 8 weken, dan is er ook al zoveel duidelijker iets te zien... maar de dagen kruipen echt voorbij. Afleiding zoeken is altijd een goede maar ik werk bijna fulltime en plan elke dag die overblijft wel iets maar ja...
     
  5. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ik snap je helemaal. Het kan niks zijn, maar het kan ook een slecht teken zijn. Bij mijn eerste zwangerschap had ik amper kwalen, beetje maagzuur, bij de tweede (miskraam) weer, toen dat maagzuur afnam vond ik dat wel opvallend, ook was ik niet zo enorm moe als eerder. Ik zou als ik jou was je zorgen delen met de vk. Evt wil ze je toch wat eerder zien om je gerust te stellen, een echo maandag of dinsdag scheelt toch weer 2-3 dagen wachten. En dan met ruim 7 weken kun je ook gewoon het hartje zien. Ik hoop dat het goed zit en wens je een fijne zwangerschap en een wolk van een baby!
     
  6. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Herkenbaar. Nooit echt veel last gehad behalve eerste week. Intussen al 16 weken steady. Hopelijk komt de echo snel zodat je gerustgesteld bent. Komt goed .
     
  7. Lacer

    Lacer Lid

    23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw

    De eerste keer had ik een echo met 8 weken. Toen was het vruchtje met 6w en 3d gestopt met groeien.

    Tweede keer had ik een echo rond de 5,5 week omdat ik niet zeker wist of ik nog HCG in mijn lichaam had door de vorige miskraam of dat het een nieuwe zwangerschap was. Ze konden niks zien, dat was geen gezonde stress meer voor mij. Daarna een echo met 6w en 2 dagen en toen zagen we een hartactie. 2 weken later bleek dat het vruchtje gestopt was met groeien met 6w en 4d.

    Ik heb het liefst vandaag al een echo maar mijn vriend blijft erop hameren dat een weekje wachten echt geen kwaad kan en we dan wel duidelijk bericht hebben of het wel of niet goed is...
     
  8. Lacer

    Lacer Lid

    23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Ik hoop het ook! Ik kan op het moment er ook echt niet van genieten. Gelukkig heb ik volgende week wel een hele drukke week op mijn werk dus hopelijk vliegt de tijd enigzins een beetje
     
  9. Lacer

    Lacer Lid

    23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw

    Dankjewel, vriendjelief wilt toch echt een week wachten. Ik moet dus toch eventjes doorbijten. Nog 8 dagen te gaan!
     
  10. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Zo heftig allemaal en mega logisch dat je je nu zo voelt hoor!! Ik hoop dat komende week voorbij vliegt voor ons beide en dat we volgende week donderdag allebei een mooie echo hebben!!
     

Deel Deze Pagina