Welk telefoonabonnement voor kind groep 8

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Baileyy, 31 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ik kom er maar niet uit. Wat heb je 'nodig' als 8e-groeper qua telefoonabonnement?

    Hij had een oude telefoon van ons simkaart maar die is steeds erg snel op. Hij wil zijn telefoon meer mee naar school nemen nu, dus een abonnement is dan wel handig.

    Maarja hoeveel belminuten, hoeveel gb.
    Moet ik een vast abonnement nemen of iets dat volgend jaar kan veranderen op de middelbare? Of blijft het dan wel hetzelfde qua gebruik?

    En qua telefoon mee naar school geven. Doen jullie dat? Dat ding past niet in de broekzak, ik ben bang dat ie zo kapot is of ergens blijft liggen..

    Welk abonnement hebben jullie? En is dat ook voldoende dan?
     
  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Hier hebben we klein abonnement gedaan in groep 8, maar telefoon ging niet mee naar school. Wat ons betreft nergens voor nodig. Thuis en bij vriendinnen op de wifi. Alhoewel ze met uit spelen gaan zelden de telefoon mee nam.

    Nu in de brugklas uiteraard wel, en nu ook groter abonnement.
     
  3. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Wij vonden het ook niet nodig dat de telefoon mee gaat naar school. Maar in de klas doet bijna iedereen het, eigenlijk voornamelijk voor na schooltijd met afspreken enzo.
    Dus ik dacht een kaartje dit jaar en in de brugklas een abonnement, maar betaal me blauw aan simkaart dus tja.
    Welk abonnement heb je nu dan? En provider?
     
  4. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Ja lastig is dat he, als de rest het wel doet!
    Bij Simpel dacht ik, ze had het goedkoopste abonnement, maar welke ze nu heeft weet ik zo niet precies, meende 6 GB data.
    Maar of dat te veel of te weinig is weten we nog niet, ze zit net in de brugklas.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  5. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.352
    299
    83
    Voor mijn dochter had ik toen een abonnement van Ben: 180 belminuten en 2000 mb & maandelijks opzegbaar. Inmiddels heeft ze 4000 mb. Soms gaat het op; soms niet.

    Ook Hollandse Nieuwe heeft abonnementen die maandelijks opzegbaar zijn. Ideaal, want je kunt steeds bijsturen als dat nodig is.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  6. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.165
    113
    Vrouw
    Zoon heeft een Ben abonnement van 3000mb en 200 belminuten. Kost 8€ per maand. Gaat nooit op want thuis en op school WiFi en hij appt via WhatsApp en belt eigenlijk nooit
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  7. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.165
    113
    Vrouw
    Oh en ik heb het klantvriendelijk aangezet bij ben. Als je meer dan 2 abonnementen op 1 adres hebt krijg je 1000mb’s gratis per abbo
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  8. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Oh dat is wel handig maandelijks opzegbaar dan ja.. Dan kan ik eventueel veranderen in de brugklas.
    4000 GB ik heb geen idee haha hoeveel hij op maakt
     
  9. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hier heeft de oudste sinds vorig jaar, groep 7 en nu groep 8, een sim only abonnement van Hollands Nieuwe met 2000 mb/min/sms a €7,50 per maand.

    Gaat hier eigenlijk nooit op want vrijwel overal wifi. Daarnaast neemt hij hem niet mee naar school, vinden we nog niet nodig.
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Hier hadden ze toen een SIM-only abonnement van Simpel voor 2,50 Euro per maand. Met 30 belminuten (ze bellen hoogstens 2 minuten ofzo per keer en nog niet vaak) en 250 MB. Ging prima.
    Inmiddels hebben ze een uitgebreider abonnement.
     
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.362
    12.053
    113
    Vrouw
    Hier hebben ze in groep 8 nog geen telefoon. Afspreken doen ze gewoon op school, daar hebben ze hier geen telefoon voor nodig.
    Pas als ze naar de brugklas gaan geven wij een telefoon met een simkaart met 10,- beltegoed erop. Thuis en bij vrienden hebben ze wifi en als ze pech onderweg hebben kunnen ze bellen of smsen.
    Een abbo mogen ze zelf bekostigen als ze een bijbaantje hebben.
     
    MadeInUSA, Amarens en Saartje33 vinden dit leuk.
  12. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Wij zijn overgestapt op Red Together, onze abonnementen liepen af en zijn overgestapt zodat onze dochter op hetzelfde abonnement kon. Wij hebben nu: onbeperkt bellen en sms en 200 GB internet. Dit delen we dan met zijn drieën.
    Mijn man zat al bij Vodafone en wij zijn erbij gegaan. We hebben alle drie Sim-Only en betalen €17,50 pp per maand.
    Ook 20 GB internet pp in het buitenland (wij zijn nogal regelmatig weg) en onbeperkt YouTube in de auto ;)
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  13. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Wij hebben in de zomervakantie gebruik gemaakt van een actie van Simpel; 12 gb internet, onbeperkt bellen en heel veel smsjes die ze toch niet gebruiken voor €10 per maand.
    Bij ons zitten ze in de eerste en groep 7.
     
  14. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Deze hebben wij ook, vond het een goede deal
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  15. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Zo is het hier ook, wij hebben youfone abonnement
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  16. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Hier via Simpel een abbo, volgens mij 7,50 euro per maand.
    3gb en 250 belminuten.
     
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Je hebt niets nodig in groep 8.

    Maar hier een abonnement met onbeperkt bellen en de oudste ook onbeperkt mb, die had ik voor de jongste ook gewild, maar was nu onbetaalbaar… Daarom nu onbeperkt bellen en onbeperkt traag internet (in de praktijk doet dat het helaas niet altijd). Als je geen onbeperkt internet neemt, dan zou ik er zeker een plafond opzetten. Hier van de oudste een keer - niet expres - een hele hoge rekening gehad. Telefoon gaat hier gewoon mee naar school. Ze hebben expres een niet te dure, als hij kapot gaat of kwijt raakt, jammer, maar geen drama. Ze hebben hem juist ook voor onderweg, schiet niet op als hij dan niet mee mag. En qua hoe mee te nemen: ze hebben toch een tas mee, daar past hij prima in.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  18. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Met wie belt je zoon dan zoveel dat zijn beltegoed op is? Het enige waar mijn zoon tegoed aan uitgeeft, is het SMS-je dat we af en toe moeten versturen om zijn simkaart geldig te houden.
    Als hij ons wil vertellen waar hij is, stuurt hij een appje. Of belt via Whatsapp. Dat doet hij via WiFi.
    We hebben afgesproken dat als hij ons dringend nodig heeft en er is geen wifi, dat hij gewoon kan bellen. We bellen hem dan gewoon terug.

    Telefoon mee naar school deed hij zelden. Alleen als hij meteen vanuit school ergens naartoe ging, kon hij hem meenemen. De school zit daar ook niet op te wachten.
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  19. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Dat is vooral via snapchat en WhatsApp. Ze sturen dan allemaal gekke filmpjes enzo. Ik zeg 100 keer dat hij dat niet zomaar binnen kan halen zonder wifi. Maarja dat doet hij dus toch. Paar keer snapchat gedaan op schoolplein waar wifi slecht was en toen dus van het gewone tegoed af. Anders heb ik ook geen idee hoe het zo snel op gaat.

    Op school mogen ze ook geen telefoon gebruiken maar hij wil hem dus mee voor het geval dat hij gaat afspreken... Tja hij verzint wel allerlei redenen haha. Hij vindt het vooral stoer merk ik.
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Hoe zet je dat aan?
     

Deel Deze Pagina