Is het eindelijk mooi weer, kan ik nog niet genieten Vanmorgen was het dus mooi weer en dus heb ik boodschappen gedaan met mijn zoon van anderhalf. Daarna heb ik hem in de buggy laten zitten, heb de boodschappen opgeruimd en ben toen lekker met hem naar twee verschillende speeltuintjes met vijf min loopafstand ertussen geweest. In de tweede speeltuin doet hij zijn bril af en laat hem vallen in het gras. Ik zet hem snel weer op, zeg dat dat niet mag, maar als hij een minuutje later speelt denk ik, die bril is vies, ik maak hem even schoon. Pas dan zie ik dat hij een glas mist. Op de plek waar hij hem afdeed lag hij niet, en na een zoektocht langs alle plekken waar we geweest zijn heb ik ook niets kunnen vinden. Eenmaal thuisgekomen zie ik dat het frame waar het glas in hoort helemaal loshangt, het schroefje is eruit gevallen. Het glas is dis waarschijnlijk ergens uit de bril gevallen. Ik vermoed kort voor hij zijn bril afdeed, dat hij dit dus deed OMDAT hij niet goed meer kon zien. Dus dat het glas er eerst uit viel en hij hem daarom afzette ipv dat het glas eruit viel doordat zoontje de bril afdeed. Hij heeft de bril nu drie maanden en dit is de tweede keer dat er zonder vallen of iets dergelijks zo maar een glas uit is gevallen. De eerste keer gebeurde dat thuis en hebben we hem er weer in laten zetten. Mijn man vermoed dat ze het blijkbaar de vorige keer niet goed hebben vastgezet waardoor het dus nu weer misging. Een nieuw glas kost 175 euro (hij heeft plus 6). Valt zoiets onder de garantie? Want een brillenglas hoort er toch niet twee keer drie maanden tijd zomaar uit te vallen? Een bril verzekering hebben we niet genomen aangezien die zestig euro kostte en maar een bepaald percentage vergoeding bood. En dat vonden we niet in verhouding. Balen dus...
Wat vervelend. Ik denk dat je nu misschien afhankelijk bent van de coulance van de opticien. Misschien stelt hij een compromis voor, bv ieder de helft vd kosten?
Ik zou het inderdaad even proberen... Je zou toch verwachten dat een glas gewoon blijf zitten en voor een kind is dat helemaal belangrijk dat het stevig is.. Gewoon even terug gaan, en hopen dat ze schappelijk zijn..
Ik denk zelf dat je een nieuwe moet betalen of idd hopen dat de opticiën heel coulant is, want tegenwoordig verzinnen mensen de vreemdste smoesjes om maar niets te hoeven betalen, Kijk ik geloof je verhaal wel maar kan best zijn dat de opticiën dat niet doed, die zal waarschijnlijk denken dat de bril kapot gevallen is en jullie zelf de rest eruit hebben gehaald om zo het verhaal van verloren glas te kunnen vertellen (nogmaals ik geloof je wel maar winkeliers zijn vaak wat achterdochtiger)
waar heb je de bril vandaan als ik vragen mag?? ik betaal bij pearle maar 25 euro voor de verzekering.. als ik die niet gebruikt heb, krijg ik aan t eind vh jaar een bon van 25 euro. de bril van mn dochter is al zoooo vaak gevallen enz...nog nooit is er een glas uitgevallen. dit hoort niet zomaar te gebeuren! jij hoort gewoon nieuw glas voor de bril te krijgen. en volgende keer misschien naar een andere opticien...
Wat jullie al zeggen, het is inderdaad een lastig verhaal. Denk dat we mazzel hebben als ze ons tegemoet komen. Aan de andere kant zijn we speciaal naar een wat duurdere zaak gegaan vanwege de service. Dus ik hoop ook dat ze er rekening mee houden dat als ze ons tevreden houden ze er de komende 18 jaar nog wel een klant aan overhouden. Als de service niet het verschil maakt stappen we denk ik over naar een zaak als Pearle, aangezien de oogmeting toch door de oogarts wordt gedaan. Hopen dat zij dat ook bedenken
Oh dat is knullig zeg... Je mag van een kinderbril wel verwachten dat ie tegen een stootje kan en al helemaal niet dat ie spontaan uit elkaar valt... Hebben jullie een uitgebreide inboedelverzekering? Bij onze verzekering wordt dat nl ook vergoed.
Ben je niet verzekerd voor de bril bij de opticien?? Mijn zoon (8jaar, beide ogen +7) heeft zijn bril ook regelmatig kapot gehad, dan het glas, dan het montuur, die neusvleugeltjes eraf, schroefjes kwijt.. maar ik kan gewoon met de bril naar binnen lopen en dan word hij gemaakt. Met glas zal dat niet meteen zijn maar valt als goed is wel onder de verzekering bij de opticien. Anders misschien via je gewone verzekering? Lees net dat je niet verzekerd en bij de opticien. Jammer. Dan toch via je gewone verzekering proberen, maar zou eerst naar de opticien zelf gaan om te kijken wat ze kunnen doen.. hoort idd niet zo vaak kapot te gaan
Ons zoontje krijgt over anderhalve week voor het eerst een bril (brilsterkte +6.5 +7.5). Gekocht bij Pearl en hebben voor 20 euro een verzekering. En de glazen die we hebben kosten maar 20 euro per glas. Pas als hij ouder is en de sterkte wat stabieler is (en wrs weer wat lager) lagen we de glazen dunnen slijpen en dan zit je met dunste glas op 100 euro per glas. Misschien is een verzekering een goed idee. of eens kijken bij een andere opticien. Ik heb een bril voor het lezen en mijn man heeft standaard een bril (beide - afwijking en cilinder) en hebben onze bril bij Eyes and more gehaald. voor 100 euro heb je complete bril. En goede service. Dus kan is ook nog eens dat als Jayden wat groter is dat we daar naartoe overstappen
Vandaag is mijn man naar de winkel terug gegaan. De medewerker luisterde naar het verhaal en zei dat zoiets idd niet hoort te gebeuren en dat ze omdat de bril minder dan drie maanden oud was een coulance regeling hadden. Dat hield in dat we dan 25% korting kregen op het glas. Mijn man antwoordde dat hij dit eigenlijk wel onder de garantie vond vallen en een coulanceregeling waarbij we nog driekwart moesten betalen niet accepteerde. Maar de medewerker zei: 'helaas valt een glas niet onder de garantie'. Daarop zei mijn normaal helemaal niet zo assertieve man heel netjes maar duidelijk, 'Ik begrijp het niet. U levert mij een bril, met pootjes, glazen, schroefjes... Wat valt er dan wel onder de garantie?'. Op die vraag kreeg hij geen antwoord maar hij mocht de bril achterlaten en dan zou de manager terugbellen. En tot onze grote verbazing en geluk belde dezelfde medewerker na overleg met de manager terug. Ze hadden besloten een eenmalige uitzondering te maken en de bril te repareren, ook al hadden wij er geen recht op volgens hun. Nou ja, met dat laatste zijn we het niet geheel eens, maar we waren zo opgelucht dat we daar verder geen punt van hebben gemaakt. Voortaan neem ik toch maar de reservebril mee op de fiets, naar KDV en speeltuin en check ik elke avond de schroefjes van de bril...
Ik las bij Pearle iets over een 'ravot garantie'. Is dat die verzekering van 25 euro? Want op de site stond niets over verzekering, maar wel dat ze deze garantie bieden die inhoudt dat voor elke bril voor een kind onder de twaalf jaar je twee keer aanspraak mag maken op garantie als de bril minder dan twee jaar oud is en deze beschadigd is. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn als ik het zo lees.