Hallo Allemaal, Na anderhalf jaar op de natuurlijke weg geprobeerd te hebben, zijn we naar het ziekenhuis gestapt. Bij mij is gelukkig alles goed. Afgelopen week hebben mijn man en ik gehoord dat de uitslag van de semenanalyse zeer slecht is. Alles is dood. Nu rookt mijn man en is het noodzakelijk dat hij stopt en dan over 3 maanden opnieuw een uitslag. Ook moet hij die maanden letten op alcohol gebruik en moet hij activiteiten zoals wielrennen, bad en sauna ontwijken. Nou is mijn vraag, geeft dit echt verbetering? De arts had het nog over dat hij dan in aanmerking kan komen voor een tese behandeling. De ene keer zie ik dat 33% lukt en de andere keer lees ik weer 50%. Hebben jullie hier ervaring mee? Daarnaast vraag ik mij ook af... toen mijn man in het potje produceerde, heeft het 2.5 uur geduurd voordat ik het inleverde in het ziekenhuis. Daarnaast heeft het potje ook niet constante temperatuur gehad ( aangezien ik tussendoor ook moest douchen/ omkleden) ook heeft het even in mijn tas gezeten, waardoor die niet stabiel recht bleef. Wat voor effect heeft dit allemaal gehad op de sperma? Heeft iemand hier ervaring mee of ook soortgelijk meegemaakt? Liefs J
Heb geen ervaring met tese, maar weet wel dat wij binnen een uur het potje in het ziekenhuis moesten hebben, en volgens mij is dat een redelijk gemiddelde tijd. 2,5 uur lijkt mij veel te lang, zeker ook als je het niet continue op lichaamstemperatuur hebt gehouden. Hebben ze niet aangegeven hoe snel het in het ziekenhuis moest zijn?
Maar heb je bij het onderzoek niet aan moeten geven hoe laat geproduceert en hoe laat ingeleverd? Het klinkt iig alsof er nog een hoop te verbeteren valt, zowel bij je man als bij jullie logistiek... volgende keer misschien de voorwaarde van het onderzoek in acht nemen en dan nogmaals proberen voor je na gaat denken over dingen als TESE e.d. W.b. De leefomstandigheden, het is moeilijk te zeggen, maar ik heb het idee dat het bij ons wel effect heeft gehad. Maar onder deze voorwaarde is er weinig over te zeggen natuurlijk, als je de eisen voor het onderzoek niet serieus hebt genomen... Dus jij klaarstaan, je man even snel wassen zonder zeep en dan produceren, potje in je binnenzak steken en naar dat zkh racen en inleveren de volgende keer.
Ik zou je topic even laten verplaatsen naar de het juiste subforum. Dan krijg je meer reacties dan onder het kopje "over het forum".
Bedankt voor de reacties. Hoe zet ik deze topic in een andere sub forum? Het is allemaal een beetje vreemd gegaan. We moesten het om half 9 inleveren en mijn man moest dit voor dat hij naar zijn werk ging voor 6 uur doen. Op het formulier stond binnen 2 uur.. dacht het zal allemaal niet zo vaart lopen( stom Natuurlijk) Ik heb de productie tijd idd aangegeven wanneer ik het inleverde. Ook na het onderzoek met de arts besproken en ze reageerde heel flauw.. ja alles kan. Ze begon meteen over de roken en over 3 maanden weer. Totaal niet gerust gesteld van joh het is maar de eerste keer inleveren, kan altijd veranderen. Daarna begon ze meteen opnieuw over de tese behandeling. Net alsof er bij de 2e keer ook niets goeds uitkomt.
Hier was het ook produceren en meteen door racen naar het ziekenhuis. Denk dat 2,5u best lang is. Ik moest het potje ook op mijn blote huid houden. Misschein volgende keer in het ziekenhuis produceren dan is het er meteen. Deden wij ook toen we vervolg afspraken hadden in een ziekenhuis op 60 minuten afstand. Hoop dat er over 3 maanden een andere uitslag komt. Mijn vriend heeft een tese operatie gehad. Ook toen niets gevonden. Maar je hoort ook veel over goede uitslagen.
De tijd tussen produceren en inleveren is bij ons max 1 uur en daarbij kregen wij het advies om het zo kort mogelijk van te voren te doen (het liefste in t ziekenhuis). Mochten we het thuis produceren dan moest het vervoerd worden op lichaamstemperatuur dus in broekzak/bh of tegen het lichaam geplakt. Roken en drinken kan invloed hebben op de kwaliteit, mijn man is van een pakje per dag naar 3 sigaretten op een dag gegaan en na 3 maanden was de kwaliteit verbeterd. Je kan altijd aan je huisarts vragen of ze een zaadonderzoek willen doen. Dan kan je man het kort van te voren produceren en kijken of er een andere uitslag uit komt.
Dat wordt de volgende keer toch even op het werk melden dat je later bent. Het verbaasd me dat jullie ziekenhuis 2 uur aanhoud, de richtlijn van de nvog adviseert maximaal 1 uur. Na een uur verslechterd de Ph en motiliteit met 5-10% per uur dus best fors. Ik ben wel benieuwd welk ziekenhuis jullie het onderzoek hebben laten doen?
Ons eerste onderzoek was heel slecht ze hadden het al over dat alleen icsi zou kunnen. Nu de laatste in een ander ziekenhuis moest het binnen 1 uur binnen zijn en liefste in het ziekenhuis produceren. Dit gedaan en er was genoeg zaad om natuurlijk zwanger te raken!
Ik zou niet 3 maanden wachten eerlijk gezegd. Ik zou vragen of het nogmaals mag omdat jullie het niet warm hebben gehouden en te lang tussen productie en inleveren hebben laten zitten. Nu zitten jullie misschien 3 maanden voor niks in de stress. Dus: bellen en zeggen hoe het is gegaan en dat jullie je nu erg druk maken. Ik denk dat ze er wel in mee gaan. Mijn man produceerde op de w.c. In het ziekenhuis. Niet het leukste wat je kan bedenken, maar wel het beste... Verder zou ik als ik hem was sowieso stoppen met roken, beter voor hem, beter als je goed zaad wilt hebben en mocht er een baby komen (ik duim voor jullie) ook beter voor de baby! Succes!
Ts hebben jullie geen uitleg of folder gehad hoe te handelen met het semenonderzoek? Ik zou het zkh bellen en vragen om eerder een nieuw onderzoek. En je man verzoeken om wat later te gaan werken op de dag van inleveren. Vervolgens, bij voorkeur in het zkh produceren (hebben ze ook ruimtes voor over het algemeen) op lichaamstemperatuur bewaren lees broekzak, bh of aan lichaam vastplakken. En direct inleveren. Bij het lab brengen ze het doorgaans gelijk weg en onze ervaring is dat ze doorgaans ook vragen of je aan die condities hebt voldaan bij inleveren. Ik vind eerlijk gezegd 2 tot 2,5 uur ook lang. Hier werd geadviseerd 30-60 minuten max tussen produceren en inleveren. Misschien dat het betekent dat je met je 'billen bloot' zal moeten over de condities hoe het de vorige keer ingeleverd is. Maar hoe cru zou het zijn als je man een tese zou ondergaan om als uitslag te hebben dat het misschien helemaal niet nodig was geweest? Of je een veel heftiger medisch traject krijgt terwijl met een minder heftig traject ook resultaat geboekt had kunnen worden. Om een voorbeeld te noemen iui wordt vaker vergoed als bijvoorbeeld ivf/icsi, mits het slagingspercentage hoog genoeg is. En bij al die trajecten wordt er wel verwacht dat je voldoet aan de specifieke condities met inleveren. Heel veel succes en hopelijk zorgt een nieuw onderzoek voor betere resultaten en een stukje minder spanning stress.
Mijn vriend "produceerde" het in t ziekenhuis op de wc . Anders zouden we t nooit binnen t uur redden. Als we nu in t ziekenhuis langs de wc lopen moeten we altijd lachen. Daarnaast heeft eten/drinken/roken etc wel degelijk invloed op je gezondheid dus ook op de kwaliteit van sperma.
ik denk dat dit komt door dat ze jullie/jou geen valse hoop wilt geven, straks is het over 3 maanden net zo slecht en dan wordt je miss wel teleurgesteld omdat ze heeft gezegd dat het deze keer miss wel beter zou zijn omdat het de 2e keer is. verder voeg ik mij toe bij mijn voorgangers, wij moesten het sperma van mijn man binnen 1 uur in het ziekenhuis hebben. ik heb de zaadjes tussen mijn borsten warm gehouden diegene die het aannam moest wel hard lachen toen ze het zag maar zei wel dat het wel een hele goede oplossing was..
Niet alle mannen staan zo te springen om te produceren in een koele wc in het ziekenhuis hoor, hou daar ook even rekening mee. Ik heb al vaak verhalen gelezen van mannen die het gewoon niet lukt door de omgeving en de druk.
Bij ons was ook een max van 1 uur voor het semen onderzoek. Liefst zo snel mogelijk. Dus manlief thuis produceren. Potje onder mijn trui tegen Mn buik aan en hop racen naar het ziekenhuis (20 min afstand voor ons). Wellicht dus even opnieuw inleveren zodat je niet 3 maanden in de stress zit. Mocht er hetzelfde uitkomen dan weet je dat je er echt alles aan hebt gedaan qua logistiek. En daarna richten op een gezondere levensstijl.
Ik weet het een beetje een oud forum oprakelen, ik weet niet of je dit nog leest, maar ben hier enkele jaren niet meer actief geweest... Hier 3j terug, nauwelijks zaadcellen gevonden, de enkele volledig onbeweeglijk, dus,uiteindelijk TESE operatie ondergaan. Nu zijn we opnieuw begonnen voor een brusje, ook nieuwe tese laten doen. Toen ik al een week aan het spuiten was, kregen we te horen dat er met de tese te weinig was gevonden voor ICS, en dat ze wilden dat we nog een vers stqql in leverde op de dag van de pick up (deze werd dan in het andere ziekenhuis bekeken). En rusultaat is verbluffend, er zijn zaadcellen gevonden, zelf 7 bevruchte eicellen gehad. Dus ik zou zeggen niet wanhopen, en moest je naar een kleinder ziekenhuis gaan, misschien eens een groter opzoeken, die ontleden sperma nog verder... Veel succes