Dag dames, Wie heeft er ervaring met UZ Gent? Ivm het uitblijven van een tweede zwangerschap, endometriose graad 4 en ivf heb in me in laten plannen. Duurt echter nog 11 weken. Mijn vraag is dan ook of je gelijk start na een intake? Of gaat daar ook weer weken overheen? Alvast bedankt!
Wij moesten na de intake wachten, maar dat kwam omdat mijn man een spataderoperatie zou krijgen en het drie maanden duurt voordat het resultaat daarvan te zien is. Toen we daarna terugkwamen, mochten we na het gesprek (waarin ICSI geadviseerd werd) direct door naar de vroedvrouw en konden we van start.
Wij hadden 2 februari de intake en 31 mei zette ik mijn eerste spuit Ligt er maar net aan hoe druk het is en of er verlofperiode tussen zit denk ik. Succes!
Wij hebben de intake op vrijdag 16 december in Gent, maar we gaan pas volgend jaar daar starten. We willen eerst onze mini's uit de vriezer laten terugplaatsen in Nederland.
Ik schrik echt van hoelang er dan nog over heen kan gaan. Want ik heb de luxe niet om gewoon te 'wachten'. In mijn geval betekent wachten een lucrin injectie iedere maand. Pff weet niet of ik hier dan wel goed aan doe...
Bij mij zat er ook enkele maanden tussen. Bij de intake hebben we mijn eerdere ivf behandelingen enzo beproken (dossier), is er een echo gemaakt en moest ik bloedprikken. Een maand of twee/drie later hadden we een gesprek over het behandelvoorstel. En toen na de kerstsluiting en onze wintersport pas gestart, weer twee maand later dus. Maar maanden wachten in zo'n trajact is best normaal is mijn ervaring. Er komt vaak wel iets tussen: een zomersluiting van het lab, eigen vakantie, een keer griep en koorts bij mn man (weer 3 maand wachten), een slechte uitgangsecho etc. Ik had in september 2015 de intake in Gent voor onze 4e icsi en ben eind februari gestart met de spuiten, en in juli 2016 zwanger geraakt van de 3e terugplaasting. We waren begonnen met de 1e icsi voor een 2e kindje in december 2013.
Hoi hoi! Vanwege de endometriose mochten wij gelijk starten omdat er haast bij is.. ben net een week begonnen dus kan wel hoor, al liep ik wel in gent ook bij een gynaecoloog die er even voor gebelt heeft.. succes!
Dit dus, kan me niet permitteren om even wat cyclussen af te wachten. Iedere maand groeien de cystes en verklevingen nl hier Succes Woman25!
Ik denk dat ze daar dan wel rekening mee houden. Bij mij duurde het de eerste keer een tijdje vanwege extra onderzoeken. Dat was dus echt vanwege uitslagen die langer duren. Nu voor de tweede hadden wij nog cryo's en mochten direct starten. Het ligt denk ik echt aan je situatie. Verder denk ik echt dat je er goed aan doet. Ik durf heel hard te zeggen dat we zonder Gent ons zoontje niet hadden gehad. En ik ben nu heel pril zwanger van nummer 2. Echt nooit durven dromen. Veel succes!
Saskia van harte! Fijn dat het zo vlot is gegaan. Ik heb toevallig later op de dag gehoord dat ik 4 weken eerder kan komen. Ik ben er blij mee! Nu alle rompslomp regelen.
Ik heb net ook een afspraak in Gent gemaakt. Ik heb een afspraak voor februari. Geen idee bij welke arts dat staat er niet bij. Waarom Gent? Omdat ik na 15 kid pogingen en 2 ivf pogingen niet zwanger ben geraakt. Nu ja ik heb nog 1 cryo maar ik vestig daar weinig hoop op. Vorige keer ontdooide deze niet goed. En deze was ook niet van super kwaliteit. Bij beide ivf pogingen stagneert het delingsproces. Op dag 3 hebben de embryo's 1-2 dagen achterstand. Heel vreemd en apart. Ik ben heel benieuwd! Ben ook benieuwd wat mijn arts er van gaat vinden. Bij het volgende bezoek wil ik alvast om een uitdraai van mijn dossier vragen. Ik heb ook al een algemeen advies van dusseldorf gehad, maar ben alleenstaand dus kan daar niet terecht. Mijn huidige verzekering (zilveren kruis) gebeld en die hebben zelfs een contract met UZ gent. Wel moet ik nog een gesprekje met een zorgcoach van hun en een verwijsbrief regelen. De andere eventuele verzekering waarna ik overweeg over te stappen maandag maar even bellen. Ben nog in dubio of ik overstap.
Wat goed dat je naar Gent gaat Goldfishie! Al hoop ik natuurlijk enorm dat dat niet nodig gaat zijn! Liefsx
Als de oorzaak van onvruchtbaarheid duidelijk is zoals bij jou endrometriose, dan zal het sneller gaan denk ik. Wij moesten bij de intake een RIF-batterij prikken (bloedprikken) waarbij ze ook chromosoomonderzoek wilde doen en die duurt 3 maanden. Daarna hadden we de pech dat er iets was gevonden in het chromosoomonderzoek van mijn vriend en deze opnieuw moest. 1 week voordat we de uitslag zouden krijgen. Waardoor we weer 3 maanden moesten wachten. Nu hadden wij een ander doel met Gent dus hoefde we niet ook nog te wachten voor een ICSI poging. Maar het kan helaas heel lang duren.