Allerkleinste kinderhandje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Alies05, 20 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ik kreeg dit mailtje vandaag op mijn werk. Apart hoor! :)

Allerkleinste kinderhandje - Dit moet je echt eens bekijken, maar lees eerst het kort verslag ...
    M.V., 20-2-2009

Uit een mail die ik ontving:
    Lees dit a.u.b. eerst voor de foto te bekijken, het is zeker de moeite waard. Nog nooit gezien! Als een krant deze foto niet gepubliceerd zou hebben, was hij je nooit onder ogen gekomen. Dit is de foto van een ongeboren baby in de 21ste week. Samuel Alexander Armas, die geopereerd werd door de chirurg Joseph Bruner.
    Bij de baby was een open ruggetje geconstateerd, maar zou een operatie buiten de baarmoeder nooit overleven. :( Zijn moeder, Julie Armas is een kraamverpleegkundige had gehoord van de opzienbare prestaties van dr. Bruner. In het UMC in Nashville voert hij operaties uit op baby´s in de baarmoeder. Gedurende deze operatie haalt hij de baarmoeder met een keizersnee uit de buik en maakt een kleine snede om de baby te kunnen opereren.
    Toen hij de operatie beeindigde, kwam het kleine, maar volmaakte handje van de kleine uit de incisie en greep de vinger van de chirurg stevig vast.
    Dit was het meest emotionele moment in het leven van dr. Bruner, hij was voor even niet in staat om zich te verroeren. De fotograaf heeft deze gebeurtenis perfect op de gevoelige plaat kunnen vastleggen en de krant noemde het "de hand van Hoop" als het ware een bedankje voor het redden van zijn jonge leventje.
    Zijn moeder kan de foto niet met droge ogen aanschouwen en zegt: een zwangerschap is geen kwestie van gehandicapt of ziek, maar het gaat om een mens.
    Samuel kwam perfect gezond ter wereld, de operatie slaagde voor 100%.
    Bekijk nu de foto, is het niet ongelooflijk! :confused:
    En... stuur hem verder, dit moet wereldkundig gemaakt worden!
    Zijn Gods wegen niet ondoorgrondelijk... ?
    Samuel Alexander Armas is kerngezond

2. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    wat mooi! krijg er tranen van in m'n ogen, wat ontroerend

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wow... ook hier tranen in de ogen.
    Wat kan de medische wetenschap toch prachtige dingen doen voor de mensheid.
    Een perfect klein wezentje dat anders weinig tot geen leven had gehad is nu kerngezond!
    Prachtig

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Beetje jammer dat er staat 'zijn Gods wegen niet ondoorgrondelijk'. Die arts is fantastisch!

Wel heel bizar zeg. Dat het gewoon mogelijk is om een baby nog in de baarmoeder te opereren en dat het kindje volgens kerngezond is!

Ik moet wel zeggen dat ik het mailtje een beetje vind overkomen als een spammail.

5. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ja idd die arts heeft het fantastisch gedaan. :)

En spammail of niet het is toch maar knap dat het toch mogelijk is om zo vroeg wat aan een open ruggetje te kunnen doen. =D>

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nou vanwege de toon van het mailtje twijfel ik eerlijk gezegd wel een beetje... Ik las ook alweer ergens dat deze foto letterlijk uit een aflevering van house zou komen. Maar ik kan er verder niets over vinden helaas.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

8. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    http://snopes.com/photos/medical/thehand.asp

Hier staat hetzelfde verhaal, maar dan ietwat minder geromantiseerd.

Veel anti-abortus bewegingen hebben deze foto aangegrepen als voorbeeld dat kinderen in de buik - hoe klein ook- altijd 'hun handen uitstrekken om het leven te grijpen'. Beetje jammer.

Het schijnt echter wel echt gebeurd te zijn. Maar niet dat het kindje naar de dokter reikte, maar dat ze (fotograaf + dokter) het handje zagen en dat de dokter het toen aanraakte en dat door een reflex het handje zich vastklemde.
    Maar mooi blijft het.

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    En inderdaad, in House is in een aflevering een dergelijke scene heel mooi gekopieerd.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Seizoen 5? Die heb ik nog niet gezien, ben wel benieuwd!

Deel Deze Pagina