Kwaliteit kleding, merk jij verschil?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2augustus1992, 16 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Dit. Sommige dure merken zijn echt voor de voddenman.
    Het grappige is dat ik spijkerbroekjes van de wibra al 100x gewassen heb en ze blijven prachtig.
    Intercity verkoopt dure kleding wat bijna allemaal goedkope bende is.

2. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Kennisen van mij zijn helemaal van de merken. Zij kopen alles tweedehands (prima) voor hun kids.
    Eerlijk gezegd zien ze er gewoon niet uit... vind ik dan. Knaloranje boxpakken met groene tractors... vreselijk. Maar ieder zijn smaak natuurlijk. Het maakt hun ook weinig uit hoe ze eruit zien, als het maar merk is (zeggen ze zelf ook). Want alleen dat is goed genoeg.
    Ik koop liever goedkopere kleding dat er leuk uitziet en na een tijdje vernieuw ik dat weer, want ik ben toch van de afwisseling.

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik koop geen dure kleding omdat ik dat zonde van het geld vind. Mijn kinderen kunnen vanwege maten en geslacht niks van elkaar aan. Dus alles wat ze dragen kan ik zelf niks meer mee nadat ze eruit groeien.

Met als bijkomend voordeel dat ik me niet irriteer als ze weer eens een gat in hun broek vallen of onder de verf zitten of op de BSO in de blubber zijn gevallen.

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Nu we het breder hebben koop ik veel kleding van Gabbiano en Antony Morato, maar dan merk ik wel verschil. Dat blijft veel mooier dan goedkopere kleding die ik eerst kocht op een enkele uitzondering na.

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik merk zeker wel verschil. Mijn kleding komt voornamelijk van Steps en Esprit, de jurkjes blijven zo mooi!
    Maar ik heb ook een spijkerbroek van de Zeeman, ooit eens gekocht omdat ik het koud had en op dat moment ven snel een lange broek wilde, enndie zit na 5(!) jaar nog steeds zoooo lekker en is ook nog mooi :)
    Voor mijn dochter koop ik van alles, merk en non merk. Chaos and order, quapi en z8 blijven toch echt mooier dan Zeeman of Primark. Maar de jurkjes van de HEMA van deze zomer blijven ook top.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Maar dat is afhankelijk van welke merkkleding je koopt. Wat jij omschrijft zijn de scandinavische merken, bv smafolk. Die vind ik persoonlijk supertof maar daar moet je wel van houden.
    Maar er is ook merkkleding wat er heel anders uitziet.

7. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Zou best kunnen. Ook veel kleding van Dirkje en Noppies. (Dat is wel beter vind ik)
    Zelf ben ik weg van Name it, voornamelijk de shirts. Ik ben zeer tevreden over de pasvorm en kwaliteit stof.

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik koop van alles en kom bij zowel goedkoop als duur wel eens slechte kwaliteit tegen. Wat ik echt niet meer koop is Primark en verder van alles wat :)

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

#29 sydneys, 16 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2017
    Ik merk wel verschil maar dat zit toch niet in de prijs.
    bij esprit heb ik snel van die kleine gaatjes in t-shirts wat ik bij andere merken niet heb. Terwijl ik super tevreden ben over hun broeken en jassen.
    Mc gregor zit perfect maar een gekleurde jeansbroek van hun ruikt na 10x wassen nog chemisch, die koop ik daar dus niet meer. Ik vind die vergiftiging van die mensen die het moeten maken niet echt kwalitatief van hun. T-shirts en blouses vind ik dan wel weer goed.
    Bij h&m heb je van die joggjeans. Een tientje kosten ze. Die zijn echt kwaliteit voor mij. Zitten heerlijk en blijft lang mooi. Shirts hebben totaal geen model.

Ik denk dat de meeste merken hun goede en zwakke kanten hebben.

Alleen van name it ben ik nog niks negatiefs tegengekomen. Alles blijft gewoon mooi. Oke 1 slecht t-shirt heb ik van hun met zo een plaktekening erop. Of hoe je die afdrukken ook noemt. :D

10. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik merk het verschil ook wel. Maar niet perse dat dure merken beter zijn. Heb shirtjes voor mijn zoon van de Primark die nog mooier blijven dan van dure merken.
    Z8 vind ik heel verschillend. Heb een setje van toen mijn zoon net geboren was die was zo lelijk en heb nu een vest en die blijft super mooi.

11. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik vind dat het binnen het assortiment behoorlijk kan verschillen. Vooral bij de Hema. Daar heb ik kinderspijker broekjes gekocht waarvan de kwaliteit echt super is, maar ook een paar waarvan het flut is. Ik vind het daar een beetje gokken.

Zeeman blijft hier over het algemeen wel netjes bij de kinderen, maar de stof is wat stijfjes. De kleding die ik heb van Lief was eerst goed maar ik vermoed dat ze een nieuwe stoffen leverancier hebben want het laatste spul voor dezelfde prijzen word sneller lelijk. Daarvoor bleef dat gewoon netjes. Geen idee waar ik nu dan moet gaan shoppen voor de kinderen.

Ik kocht voor mijzelf veel bij c&a, m&s en miss etam. Op zich prima kleding. Blijft lang genoeg netjes op de printjes shirts van de etam na. Maar nu heb ik een aantal kledingstukken van Belloya gekocht. Best prijzig merk, zo'n 100 a 130 voor een jurkje als het geen uitverkoop is. Maar ik merk wel veel verschil. Het naaiwerk is uitstekend. De stoffen zijn heel mooi. Wassen moet ik nog ondervinden maar het ziet er in ieder geval top uit. En daaraan is wel goed te zien dat dit in Italië is gemaakt, ipv verweggiestan.

Ook met de schoenen van de van haren. De goedkope schoenen die ik kocht bleven zo'n 3 maanden netjes. Ik ben overgestapt op medicus bij de van haren. Die schoenen hebben wel wat verzorging nodig maar blijven dan lang mooi en lopen veel lekkerder.

Mijn vriend had voornamelijk primark. Dat is best prima voor even, maar ik vind de spijkerbroeken erg stug. C&A en WE gebruiken toch wat zachtere spijkerstoffen. Ook raken de knopen stuk voor stuk los van de Primark broeken.

12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik vind het verschillen. Z8 vind ik echt bagger kwaliteit (en toch net weer m'n mandje volgeladen in de sale :D) al ligt het wel aan de collectie: newborn niet zozeer. Tumble n dry en name it vind ik dan altijd erg mooi blijven. Primark en zeeman kan ik vaak snel weggooien terwijl ik best goede wibra setjes heb...

Voor mezelf ook verschil hoor: hm Hema Vero moda Sting...ik heb allenaal kledingstukken die heel lsng goed blijven maar net zo snel kapot gaan.

Steps ben ik wel tevreden over die jurken blijven echt mooi.

Schoenen moet ik wel echt merk hebben tegenwoordig want die plastic van haren en Schoenenreus rommel wat ik vroeger kocht om matchend te maken bij elke outfit irriteert ne nu. Evenals tassen ik ben zo blij met mijn cowboysbag die al zoveel langer mooi blijft dan alle tassen voorafgaand!

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Soms merk ik wel verschil maar ook niet perse tussen goedkoper en duurder.
    Ik heb al 6 jaar een H&M broek heb die ik regelmatig draag en nu pas een beetje begint te slijten, terwijl ik 1 G-Star en 1 Tommy Hilfiger broek heb die binnen een halfjaar al niet meer mooi waren.
    Vorig jaar heb ik een Diesel broek voor mijn man gekocht en daar zit nu al een gat in.
    Voor de kinderen koop ik van alles, van Tommy Hilfiger tot zeeman en merk dat Z8 super snel pillig wordt en in een primark joggingbroek zat al erg snel een gat.
    Duurder is niet altijd beter.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Ik merk in de zelfde merken ook verschil. Ik koop vaak kleding bij de didi. De ene jurk doe ik al tijden mee en een andere was na een maand al stuk. Vriend kocht vaak shirts bij de ca&a doet hij dan een seizoen mee. Maar tegenwoordig koopt hij vaak lacoste en dat blijft wel mooier. Is maar net wat je wil of kort er mee doen en vaker kopen of wat langer er mee doen.

Met kinderkleding koop ik wel vaak merk puur omdat het beter staat bij haar dan de wibra of primark. Daar zit vaak geen pasvorm in, ze is lang en slank. Hema blijft ook netjes en daar koop ik vaak broeken. Al zijn de leuke bloemen van de spijkerbroek er wel af ondanks om gekeerd wassen. Koop wel vaak merk in de uitverkoop.

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.122
    113
    Home
    Ik begin steeds meer merk te kopen voor de kinderen
    Z8 niet meer de kwaliteit is echt bagger voor die prijs
    Quapi vingino flo koop ik nu wel steeds meer blijft goed
    Ik merk echt wel verschil tussen een shirtje van de hm of een merk shirt

16. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ja natuurlijk merk ik heel veel verschil, en uiteraard gaat het vaak samen met de prijs.
    Ik heb van alles in m'n kast hangen, van no-name shirtjes uit China tot aan designer items. Het een heeft niks te maken met het ander, beginnend bij kwaliteit stof zelf, design, pasvorm, afwerking en details.
    Je hebt wel altijd uitschieters natuurlijk. Maar over het algemeen kan ik h&m kleding weggooien na 1 seizoen. Toch blijf ik het kopen, want ja, leuk, en niet duur. :D
    Voor m'n zoontje koop ik ook van alles. Maak ook veel zelf. Noppies ben ik echt fan van, de kleertjes blijven heel mooi, mooie pasvorm en lekker zacht. Z8 koop ik over het algemeen nooit, vind de kwaliteit zoveel minder, is gewoon zonde van m'n geld. Ook al vind ik hun designs wel heel tof.

17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Nee ik vind kwaliteit niet vaak samenhangen met prijs.
    H&m is toevallig een voorbeeld goedkoop en wel baggerkwaliteit. Voor mijn dochter heb ik veel Z8 en le chic omdat ik het mooi vind maar voor de kwaliteit hoef ik het eigenlijk niet te kopen. Het is dat ze er na 1 seizoen uitgegeroeid is en dan kan het ook zo de kliko in.
    Voor zoon veel kleding van Vingino en armani dit blijft wel (bijna) altijd mooi.
    Man is fan van Boss kleding en de kwaliteit van de tshirts is om te huilen. Gaat lubberen na paar keer wassen.
    Voor mezelf koop ik veel kleding bij boetiekjes. Minder duur en ik koop het ook met het idee het 1 seizoen te dragen dus dan maakt de kwaliteit me niet zo uit. Maar spijkerbroeken en blazers die wat langer dan 1 seizoen kunnen qua model let ik weer wel op kwaliteit en kom ik op wat duurdere merken uit. Zo draag ik alleen spijkerbroeken van guess (goede kwaliteit en mooie pasvorm voor mijn figuur) en ben ik gek op kleding van Lui Jo ook iets duurder maar wel tot nu toe echt goede kwaliteit.

18. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Dit.

Ik heb namelijk stukken van de h&m die 10 jaar oud zijn en die zijn echt nog goed. Verder heb ik ook wat "echt dure" stukken (Chanel, dolce&gabbana etc). Maar daar ben je zelf ook zuiniger op. Qua broeken merk ik echt wel verschil, g-star gaat langer mee dan een broek van de Only.

Voor de beeb koop ik geen merkkleding, tenzij ik het "meer voor mezelf" koop.. omdat ik het er dan zo leuk uit vindt zien. Heb bijv een vestje van benneton en een setje van Marc Jacobs. De rest gewoon zeeman, ted baker, h&m, c&a. Hoeft (en kan) ze toch geen jaren in te lopen.

19. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Voor de kinderen koop ik vooral tweedehands in een tweedehands kledingwinkel en de goede merken halen de winkel wel en de minder goede niet. Dus Name it, Noppies, Dirkje en Z8 hangt er veel, Hema en H&M alleen als het nieuw en nooit gedragen is. Overigens vind ik ook dat het lijkt of je vlekken beter uit goede kwaliteit stof krijgt dan uit mindere kwaliteit stof. Maar ik ben ook niet zo'n held in wassen.

20. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Ik koop alles nieuw en hou gewoon van merkkleding voor mezelf en Mn kinderen. Ik houd van vingino , chaos and order, maxomirra en nog veel meer. Ze gaan ook in die kleding naar kinderdagverblijf en vind het niet erg als er een gat in valt, dan gooi ik het gewoon weg. Heb het geld en uiteraard ervoorover anders deeed ik het niet. Heb zelf van tommy h veel en dat blijft gewoon veel mooier. Ik geef een vermogen uit aan kleding maar vind het ook superleik om te doen.

Deel Deze Pagina