Misschien dat hier iemand dit weet. Als je met post nl een brief verstuurd die 20 gram weegt mag daar een '1' postzegel op. Hoe streng zijn ze met poststukken van 21 gram waar ook een 1-zegel op zit? Moet de ontvanger dan meteen extra kosten betalen of hebben ze een marge ingebouwd?
Ik heb geen idee of er een marge op zit, ik zou denk ik voor 1 gram extra er geen tweede postzegel op plakken.
Geen idee eigenlijk maar denk dat het wel los zou lopen. Ik zou er geen extra zegel op doen. Of een stukje papier er af scheuren scheelt weer 1 gram
Haha nee bij de geboortekaartjes scheur je er inderdaad niks af . En bij zo'n groot aantal wil je er eigenlijk ook geen 2 op doen nee, tikt lekker aan . Mazzeltje dus dat ie 20 gr was! Ik zou trouwens zeggen dat bij 1 gram ze niet moeilijk zouden doen. Er is natuurlijk ook nog een afwijking in weegunits dus bij jou 20 gram kan bij hun 21 zijn, maar je zou dan zelf netjes gewogen hebben en van geen kwaad bewust zijn. Dus ik denk haast dat er wel een kleine marge opzit.
Ze zijn niet zo moeilijk Maar ook niet duidelijk grens bij gewicht 0-20 20-50 50-100 100-200 dus tja weeg 20 gram 1 of 2 zegels