Één grote koffer of meerdere kleine

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Vergeten, 31 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Binnenkort vliegen we eindelijk weg op vakantie en nu vroeg ik me af wat handig is. Ik reis met vier kinderen en neem een buggy mee voor de jongste van 2. Wij hebben recht op 30kg bagage per persoon en een stuk handbagage p.p. en nu vroeg ik me af of het handiger is dat kinderen gewoon ieder een rugzakje meeneemt met tablet,oortjes,lader en een badpak/zwembroek (laatste voor het geval dat onze koffer kwijtgeraakt wordt en we toch eerste dagen al kunnen zwemmen) en de rest van onze kleding/verzorgingsproducten in een grote koffer mee of is het juist handiger dat iedereen gewoon een trolley meeneemt met eigen spullen?

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik zou idd gewoon een rugtas of trolley doen voor noodzakelijke spullen in het vliegtuig en iets aan kleding voor ter plaatse.
    Iedereen een trolley vind ik zelf te veel. Je moet er dan ook de hele tijd mee lopen op het vliegveld (bij oudere kinderen wil dat vast wel) en de capaciteit van de lockers boven de stoelen is ook altijd wat beperkt vind ik (nou mag jij waarschijnlijk eerder boarden met kinderen, dus nog genoeg ruimte).
    En vooral de grote koffers goed vol proppen.

Veel plezier!

Vergeten vindt dit leuk.
  3. MissXray

MissXray Niet meer actief

Wij namen laatste naar spanje 1 koffer mee net zn vieren en de helft van de spullen ging weer schoon mee naar huis. Lagen hele dagen aan zwembad of zee dus weinig nodig. Kids hadden eigen rugtas mee met eten en tablet ed. Veel praktischer dan allemaal laten zeulen met een trolley.

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  4. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    966
    445
    63
    Vrouw
    Wij vinden juist kleine trolleys veel fijner! Geen gezeul met zo’n grote zware koffer, niet wachten voor de afgiftebalie, niet wachten bij de bagageband (keer 2) en niet bijbetalen.

Koffertje aan de hand en rollen maar! De meiden vinden het ook leuk om hun eigen koffertje te rijden.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Hangt van de leeftijd van de kinderen af en wat je gaat doen. Voor een rondreis hebben mijn kinderen van 9 en 12 een eigen trolley en een rugzak. Als je steeds van plek naar plek gaat zijn kleine koffers veel handzamer in de auto tillen en het is fijn dat de kinderen hun eigen koffer rijden.
    Toen ze nog kleiner waren deden we wel 1 grote koffer: ik de buggy en man een grote koffer.

6. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik ook, maar daar moest ik dan ook weer extra voor betalen.

7. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    829
    534
    93
    grote koffer dat is veel makkelijker, maar alleen als hij wieltjes heeft. Maar Je neemt ook een buggy mee, die moet ook getild/geduwd worden, kan je dat aan 1 van de kinderen overlaten of moet jij dat doen? Ik zou alles wat meeneemt, klaarleggen en in kleine koffers doen en niet ieder kind 1 koffer. Verder zou ik, als je toch ruimbagage gaat doen alle koffers afgeven en niet alleen die met vloeistoffen. Je moet toch wachten en het scheelt je een hoop gesjouw op de luchthavens.

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou 2 grote koffers doen.
    Maar ik heb een dochter die het vertikt om zelf een trolley te rijden.

Ik zou wel de kleding verdelen over 2 koffers mocht er 1 zoek raken. En voor ieder 1 setje kleding inclusief ondergoed in de handbagage doen.

Deel Deze Pagina