kwaliteit van kleding

Discussie in 'De lounge' gestart door Nijntje01, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat mij opvalt, is dat de laatste tijd de kwaliteit steeds minder wordt van kleding die ik koop.

Ik heb gister lekker gewinkeld en heb 3 shirtjes gekocht en 2 jasjes/vestjes. Ik heb alles gepast en wilde alles vanochtend thuis ook nog even aan doen voor het in de wasmachine gaat. Nu blijkt dat bij 1 jasje/vestje de mouwen ongelijk zijn kwa breedte. Bij 1 shirt zit er een plekje van 1 cm aan de zijkant waar de garen los zijn gaan zitten en er dus een gaatje zit. En bij een ander shirt zit er gewoon ergens een gaatje in van zo'n 4-5 mm.

Fijn.... en ik heb geen zin om weer terug te gaan naar de stad :(

Wat is dat toch met kleding... Ik heb al eerder een vestje gehad met ongelijke mouwen in de breedte, steeds vaker shirtjes waar gaatjes in zitten (nee er zat geen alarmdingetje op die plek) en nog meer van die dingen.

Ik koop meestal bij The Sting en Vero Moda. Ligt dit nou aan mij of ervaren jullie dit ook ??

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik herken het, vooral bij kinderkleding. Lange mouwen kort bovenblijf. Of na 2x wassen te vaal om aan te trekken. Knoopjes die er na 1 keer dragen af vallen en stof die na 1 keer dragen gaat lubberen. Dit terwijl de prijzen wel duurder worden.

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nee niet herkenbaar eigenlijk. maar ik check kleding dus wel helemaal voor ik het koop. en ook zo bij wehkamp. als er iets mis mee is direct terug

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik controleer het in de winkel al goed, want ja er zitten best veel 'pech' stukken tussen..

En idd bij kinder kleding vind ik de mouwen tegenwoordig erg lang..

5. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook hoor!

Zeker bij kinderkleding, want voor mezelf koop ik bijna niets! ;)

Ik heb nu al vier broekjes maat 92 in de kast die veeeeeel te wijd zijn maar qua lengte maar net aan gaan, shirtjes waarvan de mouwen inderdaad heel lang zijn en het shirt zelf al te kort, of browkjes waarvan de bovenkant (lief en noppies) na elke keer wassen en dragen steeds breder worden!
    Ik ben nu dus al tijden op zoek naar nieuwe broekjes, maar kan gewoon nergens iets vinden wat betaalbaar maar goed is! :(

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Zoek je smalle broekjes? Ik kon ook nooit slagen in de reguliere winkels. Of te breed of te duur.. Nu koop ik mijn zoon zijn broeken altijd op markplaats. Inmiddels maat 128, maar doe het al vanaf de kleine maatjes. En dan meestal broeken van Retour, Name-it, Tumble 'n Dry, 'st Oliver en Mitch. Ik zoek op "zo goed als nieuw" en je kunt vaak op de foto al zien of het een langer, smal model is. Ik reageer alleen op broeken met duidelijke foto's, waarop je dus kan zien dat de broek geen vale knieën oid heeft.. Dit heeft me in de jaren denk ik al een paar 100 euro gescheelt, aangezien broeken er best snel doorheen gaan. Gemiddeld ben ik zo'n 10 tot 15 euro per broek kwijt. Soms een mazzeltje van 7,50. Soms een uitschietertje van 20 euro..

7. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL

Ja inderdaad! Dank je wel! Ga zo meteen kijken!

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Nou, daar heeft de H&M enzo ook wel een handje van bij de dameskleding. Na één keer wassen worden het naveltruitjes en heb je steeds een blote rug. Daar heb ik zo'n hekel aan! Daarom koop ik het ook nooit meer....

Ik was het dan op 30 graden, dus aan te heet wassen kan het niet liggen :p

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind dat kleding snel pillig wordt.
    En het valt mij op dat bij jassen de knopen nooit goed vast zitten!

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Knopen vallen er bij mij ook geregeld af, ook bij vestjes, die draag ik best veel.

Nou dat belooft wat, als ik ooit kinderkleding moet kopen haha.
    Oja en m'n vriend z'n jassen gaat altijd snel stuk onder z'n oksel, ook zoiets raars :p

11. henkie24

henkie24 Niet meer actief

dat laatste ben ik het wel helemaal mee eens. en als ik ergens een hekel aan heb is het knopen aanzetten:x

12. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik heb altijd spijkerbroeken van de C en A deze kun je met elastiek verstellen Ideaal en niet duur!

13. twinkle star

Ik ook alleen 30 graden. Zo stom! Laatst een leuk jurkje van v&d. Ze heeft hem twee keer aan gehad en echt helemaal grauw. Alleen merk kleding blijft hier mooi, vingino, retour. Is toch belachelijk dat je 3x zo veel niet uitgeven om het meer dan 2x te kunnen dragen?! Nou positief bekijken dan maar... In verhouding is het dus net zo duur ;)

14. twinkle star

Ik had laatst ook een broek voor onze jongste van de C&A omdat ze alles sloopt. Nou naar een paar keer was de kleur heel lelijk geworden.

15. Amare

Amare Niet meer actief

Hier eigenlijk alleen maar goede ervaringen met the sting!

Deel Deze Pagina