Hoeveel weken van te voren zetten jullie de box neer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sannie1981, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik vroeg mij af hoeveel weken van te voren jullie de box neer zetten in de woonkamer? Ik weet niet wat een beetje zo gemiddeld is??

Ik ben inmiddels ruim 32 weken zwanger. Kom na volgende week thuis te zitten met verlof en het leek mij dan wel een mooie gelegenheid om de box neer te gaan zetten. Dit is dan 6 weken van te voren. Is dit vroeg???

Groetjes,

Sannie

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik heb dit 3 weken op voorhand gedaan

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.357
    273
    83
    Vrouw
    Ik heb het pas gedaan (tenminste, mijn zwager heeft het gedaan) toen de baby was geboren. Het is nergens voor nodig om het eerder te doen, tenzij je bijvoorbeeld huisgenoten (mens of dier) hebt die eraan moeten wennen.

4. juf85

juf85 Niet meer actief

als je huisdieren hebt dier eraan moeten wennen. Of als je niet wilt dat katten erin gaan liggen. Dan moet je hem optijd neerzetten. (om katten te weren: opgeblazen balonnen erin leggen)
    Ik denk dat wij hem dan rond de 35 weken neerzetten.

5. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag 35 weken en hij staat sinds afgelopen weekend. Hij stond op de babykamer in de grote dozen toch maar in de weg. Nu is het leuk dat hij in de woonkamer staat. Ik zou het ook doen in je verlof.

6. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem gisteren gekocht. Ga hem denk ik dit weekend in elkaar zetten. Ben dan 37 weken. Ik heb katten, dus ga er balonnen inleggen, zodat ze eraan wennen dat ze er niet in mogen gaan liggen.

7. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wij hebben hem geloof ik met een week of 34 opgezet. Vond het zo gezellig om hem al neer te zetten :)

8. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Wij hebben de box pas neergezet toen onze zoon 2 weken oud was.
    Vond het niet nodig om hem eerder neer te zetten.
    Ook de katten hadden er geen problemen mee, ze hebben er nooit ingezeten.
    We zaten die in de kinderwagen.

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier met 35 weken, puur om te luchten en te kijken of die compleet/heel is.

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Wij willen hem met 34/35 weken opzetten zodat de katten er aan kunnen wennen en gelijk af kunnen leren ( hoop ik ) om erin te gaan.

11. Hester

Hester Niet meer actief

Toen hij vorige week bezorgd werd meteen maar in elkaar gezet anders stond hij in de weg (dus 35 weken).

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik had hem bij de oudste al met 30 weken staan.. vond het héérlijk, al die babyspulletjes :) ! Bij de jongste ongeveer met 34 weken geloof ik. Een krijgertje, maar daar zakte de oudste al doorheen na 2 weken :p dus toen hebben we een iets stevigere 2e handse alsnog gekocht, met 36 weken ofzo en gelijk weer neergezet.

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier staat ie al een week... :):)
    Ook om de katten te laten wennen, maar toch nog erg vroeg... :D

14. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hier met de 30 weken ong. gaan we hem opzetten om de katten eraan te laten wennen ( die gaan echt OVERAL in/op liggen )

15. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Die van ons staat ook al een week of 6 hoor, met 30 weken dus.
    Was vanwege de katten, maar ook omdat we het zelf wel leuk vonden ;)

16. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Ik geloof dat wij hem met 5 of 6 maand zwanger al hadden staan. We vonden het allemaal zo spannend en er was ruimte genoeg in de kamer en niemand had er last van. Gewoon leuk al die spulletjes en het maakte het voor mij wat realistischer dat er een baby aankwam. Vond het zo apart allemaal.

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wij gaan er eentje cadeau krijgen van mn schoonouders. Zij gaan met vakantie en komen terug als ik bijna 38 week zwanger ben... Ze gaan 5 weken met vakantie dus ik hoop dat ze hem voor hun vakantie gaan halen (dus uiterlijk als ik 33 week zwanger ben) omdat ik bang ben dat ik straks al bevallen ben en dan we dan de box nog niet hebben staan. Maar ik vind het zo onbeschoft om tegen hen te gaan zeggen wanneer we de box willen hebben, dus ik hoop dat ze het zelf ook zullen inzien.

Het liefst zou ik hem met 34/35 week willen neerzetten. We hebben geen kat die er aan moet wennen, maar het lijkt me zo leuk staan!! :D

18. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    ik krijg de box van mijn zusje, zij heeft deze nog op zolder staan en aangezien ik die niet heb mag het nog wel even duren voor de box deze kant op komt hahaha anders moet ik m al neerzetten... vind het nog een beetje vroeg nu... maar over 10 weken ofzo zou ik het prima vinden...

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier stond hij met fynn met 30 weken ook voor de honden en katten.
    nu zie ik het wel zal wel tegen de 35 weken worden.dan kan fynn er nog even aan wennen

20. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    38
    Bij Emmen
    Wij gaan de box opzetten als mijn kraambed uit de woonkamer is. Eerder is niet nodig. En in ons geval is de box waarschijnlijk een sta in de weg. Eerst het kraambed.......

Kleine man slaapt de eerste tijd wel in de reiswieg.

Deel Deze Pagina