Kwam jouw bevalling overeen met de bevalling van jouw moeder?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mien30, 15 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLB

    MLB Fanatiek lid

    1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Nee, mijn moeder deed er alle keren vrij lang over, zeker de eerste uit m’n hoofd 24uur. Ikzelf binnen 3 uur beide kindjes.
    We zijn wel allebei te vroeg bevallen. Haar kindjes kwamen allemaal ongeveer 12 dagen ‘te vroeg’. Mijn kindjes 22 dagen & de andere 8 dagen.
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat ALS er mensen zijn die 'dezelfde' bevalling hebben als hun moeder, dat dit dan meer op toeval berust dan op iets anders. Net zoals jouw bevallingsverhaal kan lijken op dat van de achterbuurvrouw.

    Zelf heb k twee kinderen. En zelf de bevallingen van mijn beide kinderen lijken niet eens op elkaar.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  3. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Niet echt. Mijn bevalling begon met gebroken vliezen en eenmaal goed op gang in 5 uur bevallen. Mijn moeder bij mij heeft er 12 uur over gedaan, zoals het boekje het voorschrijft zeg maar. Termijn wel het zelfde, ik ben 6 dagen te laat geboren en mijn dochter ook.
    Nu hopen dat het bij de 2e ook zo verschilt. Daar is ze ingeleid vanwege geen vruchtwater meer en liep ze 2 weken overtijd...... en qua termijn dit keer ook graag een verschil
     
  4. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn oma, mijn moeder, mijn tante en ik hebben 1 ding gemeen: na de bevalling van de eerste flink vloeien (meer dan de bedoeling is). Dus ik denk dat wel iets erfelijks bepaald zou kunnen zijn?

    De eerste bevalling van mijn moeder en mij heeft wel wat overeenkomsten maar ik vind ze niet echt op elkaar lijken.
    De 2e bevalling ging bij haar heel snel. Bij mij niet, zoontje was een sterrenkijker.
     
  5. Streepjespyjama

    26 sep 2020
    39
    23
    8
    Vrouw
    Mijn moeder is 2x in het ziekenhuis bevallen vanwege langdurig gebroken vliezen. Mijn kinderen vielen er na het breken van mijn vliezen nog net niet uit. Totaal niet te vergelijk dus :p Wat mijn 3e kindje nu gaat doen weet ik niet, maar ik verwacht dat dat ook wel een snelle bevalling wordt :o:
     
  6. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Mijn moeder is spontaan op de uitgerekende datum bevallen van mijn tweelingzus en mij. Ze heeft 24 uur weeën gehad en het zette niet goed door. Mijn zus lag in hoofdligging en ik in stuit, we schelen 11 minuten.

    Bij alle 3 mijn bevallingen (9 uur, 17 uur en 4 uur) duurde de eerste cms het langst, als ik eenmaal voorbij de 4-5 cm was ging het snel (3 uur, 2. uur en 7 minuten). Dit had mijn moeder ook.

    Mijn oma (5 kinderen) had dit overigens ook, die liep vaak 2 dagen met weeën voordat het doorzette.
     
  7. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Leuke topic dit.

    Ja wat betreft ons oudste kind wel.
    Overeenkomst: ik was een sterrenkijker en mijn oudste kindje ook.
    Verschillen: zij was ingeleid en ik ben met een knip en vacuümpomp gehaald. Ik ben niet ingeleid en mijn oudste draaide tijdens de bevalling, dus ik heb gelukkig geen knip en vacuümpomp gehad.
     
  8. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Nee totaal niet. Mijn moeder had twee thuisbevallingen die zonder complicaties verliepen, wel duurden ze beiden 18 uur.
    Ik had een stuitligging en daardoor een bevalling in het ziekenhuis met heftige rugweeen, 42 uur lang.
    Ik grap altijd dat zij niet zielig meer kan doen over de duur van de bevalling, ik win deze wedstrijd:roflmao:
     
  9. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    totaal verschillend. Mijn moeder poepte mijn broer en 5 jaar later mij eruit alsof ze een scheet moest laten. Ik daarentegen beide kids een vacuumpomp en knip en bij de tweede een schouderdystocie.

    Bij de eerste gevraagd of er een reden was dat ze er niet uit wou. Nee hoor mevrouw heel normaal dit voor een eerste kindje. Bij de tweede weer gevraagd waarom het zo moeilijk ging. Bleek dat mijn heiligbeen te krom was en de kindjes daar moeilijk langs konden. Oftewel er was wel een reden waarom het bij de eerste zo moeizaam ging (kutgyn). De kans is groot dat het weer zo gaat, maar de VK heeft ook al aangegeven dat als ik weer een wat groter kindje maak we misschien wat eerder gaan inleiden/bevallen zodat ik ook een beetje een kans heb op een normalere bevalling haha
     
  10. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Mijn moeder heeft 2 bevallingen thuis gehad met de huisarts.. jaja klein dorpje. Beide waren 1 werk overtijd midden in de winter tijdens sneeuwstormen geboren. En binnen 6 uur was het klusje geklaard

    Mijn oudste is geboren na 37 weken na 48 uur weeën en spoedkeizersnede.
    Onze 2e was onverwachts bij 23 weken. Wat wel heel bijzonder is geweest die ochtend zouden mijn ouders op vakantie gaan. Maar halverwege zei mijn moeder nee we gaan naar haar toe. Ze kwamen nog net voor de bevalling dus hebben onze zoon ook nog meegemaakt.
    Onze derde is geboren na 35 weken waarin ik af en aan weeën had vanaf 23 weken. Ze was er wel uiteindelijk op de dag zelf heel heel snel had al 6 cm ontsluiting. Middenin hittegolf

    Kortom de bevallingen waren niet te vergelijken.
     
  11. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Nee totaal niet. Mijn moeder had 2 bevallingen die 4 en 2 uur duurde in totaal. Weeenstormen en daarna floepte ze ons er zo uit zonder ook maar een haarscheurtje te hebben. Ik ben tot nu toe nog maar een keer bevallen en heb er bijna 24 uur over gedaan en een 2e graad ruptuur. Ik zou mijn bevalling overigens zo over doen, vond het niet erg! Ik had geen weeenstormen, enkel rugweeen die kwamen en gingen om de paar minuten.
     
  12. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Mijn eerste bevalling heeft als enige overeenkomst met de eerste bevalling van mijn moeder dat het kindje (voor mij mijn dochter en voor mijn moeder dus haar dochter/mijn zus) gehaald is met de vacuümpomp :roflmao: Niet echt een leuke overeenkomst dus hahah
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Nee die van haar gingen vrij ongecompliceerd.

    Dingen als weeënstorm etc heeft zij nooit gekend, niemand in de familie trouwens. Stortbevallingen kennen we wel, dat waren ook geen aanraders.
     
  14. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Denk ik ook. Al lijken bij mij de twee bevallingen wel op elkaar (vliezen gebroken in de nacht, pas 12 uur later weeen activiteit en toen beide heel snel van 0 naar 10 met slappe tot geen persweeen) en alleen maar rugweeen) ik ben zeer benieuwd of dat toeval was en hoe mijn bevalling er nu uitziet!
     

Deel Deze Pagina