zijn er mensen die het herkennen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by syllie21, Oct 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. syllie21

syllie21 Lid

Oct 19, 2007
    53
    0
    0
    kapster
    hoi allemaal

ik heb een vraagje waar ik best wel mee zit

ik ben met 30 weken op aanrader van de bedrijfsarts met deziektewet gegaan dus zit al bijna 4 weken thuis
    en ik ben het echt zo gigantische zat
    het thuis zitten en zwanger zijn
    en nou zijn er mensen die zeggen je moet er van genieten maar dat gaat dus niet
    ik zit eigelijk ook helemaal niet te wachten op mensen die zeggen dat ik er van moet genieten en denk dan jij heb makkelijk praten maar ik verveel me rot en probeer heel wat klusjes te bedenken maar ben steeds eerder klaar dan geplant

zijn er mensen die dit herkenne want ik zit er echt mee en me vriend heeft het ook zwaar te vorduren met me en dat vind ik nog het ergste

ik kan eigelijk moeilijk beschrijven hoe moeilijk ik het vind maar als ik zeg dat ik iedere x zit te janken omdat ik maar alleen zit en nix te doen heb

ik hoop op reacties

groetjes

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Aj, dat klinkt echt als het missen van je dagelijkse ritme, en misschien ook wel sociale contacten. Misschien heb je iets aan hoe ik het nu doe:

Omdat ik veel last had van harde buiken ben ik ook gestopt met werken sinds 4 weken, ik werkte maar 2 halve dagen, in een boek- en giftshop. De vier en half uur kon ik staand gewoon niet meer volhouden.
    Toch mis ik de gezelligheid en het gebabbel met de mensen heel erg.
    Nu ben ik met m'n baas overeengekomen dat ik gewoon een uurtje of twee kom als ik zin heb. Gewoon zonder betaling, en zonder verplichting. En als ik moe word, ga ik naar huis. Ideaal! Ben nu een paar keer geweest, en ik vind het heerlijk!

En verder; kun je misschien een leuke hobby oppikken? Iets gezelligs doen met kennisjes, vriendinnen, buurvrouwen?
    Of bezoekerswerk bij de Zonnebloem of het opzoeken van eenzame mensen bij het plaatselijke bejaardencentrum? Dat is lichamelijk ook niet vermoeiend en je helpt er die mensjes toch weer mee.
    Ik noem maar wat op hoor, misschien heb je er iets aan... Als je het niks vind, beschouw het dan maar als niet geschreven. :oops:

3. Luun

Luun Bekend lid

Mar 24, 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Jaaaa, herkenbaar! De reden dat ik thuis zit is anders (zwanger, verhuisd naar ander land, werkvergunning, bla bla), maar het vervelen is hetzelfde. Zeker nu je steeds minder kan; ik bedoel; een middagje shoppen zit er bij mij niet echt meer in. En alle spulletjes heb je zo onderhand ook wel gekocht, de kamer is klaar, tassen zijn ingepakt, kaartjes geregeld....nou, en dan heb je het wel gehad.

Ik zit nu veel achter internet en de tv is ook favoriet, maar af en toe kan ik ook wel tegen de muren omhoog, zeker als m'n man op zakenreis is (zoals nu het geval is)

Wat wel leuke dingen zijn om te doen: toch maar es die oude foto's inplakken, recepten zoeken op internet en die uitproberen. lezen. administratie organiseren (ok, niet zo leuk, wel nuttig). babyboeken lezen. geboortekaartjes zelf maken. koffie drinken met vriendin of als niemand tijd heeft, gewoon zelf gaan! boek/tijdschrift mee en gewoon doen! Lekker bad nemen. Verrassing plannen voor je hubbie. Wandelen.

En vooral tegen jezelf zeggen dat deze rust maar van korte duur is, al lijkt het nu nog zo lang en dat je straks waarschijnlijk terug verlangd naar tijd voor jezelf. En ook dat deze periode vanzelf weer overgaat.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, anders kun je altijd nog hier lekker je hart luchten!

4. syllie21

syllie21 Lid

Oct 19, 2007
    53
    0
    0
    kapster
    erg lief de reacties die jullie geven

al moet ik zeggen dat bij bejaarde mensen op visite niet echt iets voor mij is weet dat het een heel goed doel is en ben ook blij dat er mensen zijn die het wel doen heb ik alle respect voor maar het is nix voor mij

heb idd ook alles al klaar en even op mijn werk langs is geen optie om daar een uurtje of 2 te blijven want we werken buiten de deur haha dus als ik wat wil doen moet dat op afspraak haha

heb veel vriendinne die ook werken en door een te laag ijzer gehalte ben ik ook erg snel moe dus statten zit er vaak ook niet echt in en wil eigelijk ook niemand tot last zijn

erg lastig als je altijd erg zelfstandig ben :cry: :cry: :cry:

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    enne... zelf een keertje kerstkaartjes maken? 8)

6. syllie21

syllie21 Lid

Oct 19, 2007
    53
    0
    0
    kapster
    ik denk dat al mijn vrienden en kenissen dan een blanco blaatje krijgen met "fijne feestdagen" erop krijgen ben niet zo creatief met knutselen verder thuis verven ken ik wel de muren enzo maar 4 maanden geleden hebben we de wc opgeknapt en een beetje een blauwe kleur gegeven en die heb ik van de week weer wit gemaakt uit verveling

maar wat betreft de kerstkaarten het idee is erg leuk maar ik ben ook op 11 december uitgerekend dus wou geen kerstkaarten sturen als ze net allemaal de babykaart binne hebben

7. daddys princess

daddys princess Actief lid

May 23, 2007
    164
    0
    0
    emmen
    oooh dat herken ik helemaal...vraag me nog steeds af of die mensen wel sporen die het heerlijk vinden om zwanger te zijn :( ik vind er echt helemaal niks aan en wat ik de laatste weken doe is scrapbooking en dat is wel leuk en de tijd gaat heel wat sneller als bij tv kijken (als je niet weet wat het is moet je even googelen)

8. syllie21

syllie21 Lid

Oct 19, 2007
    53
    0
    0
    kapster
    haha ja dat ga ik zeker even op zoeken want ik zou niet weten wat het is maar mischien is het ook wel eens wat voor mij maar ik heb als kind zijnde altijd kinderen gewilt en het leek me geweldig om zwanger te zijn maar als ik met me vriend het hebben over ons kleintje en hij begin over een 2e voor over een jaar of 3 krijg ik het al benauwd

9. randi

randi Niet meer actief

ken dat gevoel zo goed hé , ben zelf al thuis vanaf ik 13 weken zwanger ben. werk in het ziekenhuis en vanaf de moment dat je zwanger bent ben je dus verplicht om in moederschapsverlof te gaan. in het begin viel het nog mee , kon heel veel regelen voor de babies en was ook snel moe waardoor ik in het begin ook veel sliep maar nu ik volop weer energie heb is het lastiger. het enigste waar ik nu wel de tijd voor heb is om eens goed bij te lezen en ik heb ook wel een schoonmoeder die regelmatig op visite komt en waar ik super goed mee opschiet

10. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Hallo meiden.
    Momenteel heb ik natuurlijk niks te klagen: ik ben niet zwanger.
    Voor mij was zwanger zijn ook geen lollligheid, zat ook niet op de roze wolk.
    Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn dochter halve dagen gewerkt, de middagen sliep ik. En vanaf het moment dat ik met verlof was (34weken) heb ik me eigenlijk niet zo verveeld. Ik heb een beetje ge-dit en ge-dat. Zodra iemand vrij was gelijk op bezoek, beetje op internet surfen, puzzelen, boekje lezen, veel slapen en toen was het al tijd om te bevallen (ben van haar bevallen met 37weken+6).
    Toen ik zwanger was van mijn zoon werkte ik maar 3 halve dagen. Die dagen waren 's middags wel lekker, kon ik lekker rusten want mijn dochter had toen opvang. De dagen dat ik niet werkte moest ik natuurlijk mijn dochter verzorgen. Best wel zwaar met bi.
    En toen ik met verlof ging was 't eigenlijk ook zo voorbij. Met een kleine erbij heb je weinig tijd voor andere dingen.
    De babykamer was overigens niet af (maar meneertje kwam al met 37weken+3) maar gelukkig stond de wieg al wel klaar!
    Vervelen ken ik wel, maar dat komt meer omdat ik geen kant op kon. Ik kon m'n meisje niet meer in de auto krijgen!

Hé, sterkte maar je zult er toch doorheen moeten! Ik weet hoe zwaar het kan zijn, en hoe NIET leuk maar je krijgt er iets moois voor terug!

11. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik werk nu halve dagen, maar begin me ook al te vervelen thuis. Ik heb o.a. bekkeninstabiliteit, dus lang zitten of lang lopen zit er niet in. Wordt er een beetje lusteloos van. De babykamer afmaken kan ook niet, want er moet nog verbouwd worden. Ik heb ook geen tip voor je, maar leef met je mee :D

12. Mila

Mila Actief lid

Apr 1, 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Je moet het goed met jezelf kunnen vinden om je niet te vervelen als je zolang thuis zit...ik zit al vanaf eind juni thuis en ben 15 augustus bevallen...en ik vermaak me prima heb me nog geen dag verveeld!

Ga lekker wandelen of winkelen..zoek een vriendin op of doe klusjes die je anders nooit zou doen...
    Je kan gaan lezen of computeren...in de tuin werken of lekker naar de sauna een dagje....
    Je moet wel een beetje fantasie hebben hoor!

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    ken het helemaal,

ik heb verlof, en kan gewoon niet meer alles. Ik slaap 's morgens liefst tot 10.00 en dan ga ik heel op mijn gemak douchen en aankleden. Daarna eten en met een beetje geluk is het dan 12.00.

ik zit vaak gewoon te wachten tot het 17.30 is en mijn man afgewerkt is, eindelijk weer eens wat te doen. want poetsen houd op een gegeven moment ook op, dan is alles schoon en hoef je het alleen nog maar bij te houden. En daar ben je zo mee klaar.

Ik ga nu proberen de zolder uit te mesten en scrapbooken weer eens op te pakken. Want ik verveel me dus ook kapot.

14. syllie21

syllie21 Lid

Oct 19, 2007
    53
    0
    0
    kapster
    Ga lekker wandelen of winkelen..zoek een vriendin op of doe klusjes die je anders nooit zou doen...
    Je kan gaan lezen of computeren...in de tuin werken of lekker naar de sauna een dagje....
    Je moet wel een beetje fantasie hebben hoor![/quote]

wandelen en winkelen hou ik maar een half uur vol dus wat doe je de rest van de dag? vriendinnen werken ook klusjes mag ik niet meer doen en na 2x de badkamer geverft te hebben en de wc die 4 maanden geleden ook al gedaan is heb je dat ook wel gehad planten heb ik niet in mijn tuin want daar is mijn hond gek op en die haalt alles er weer uit en een middag sauna dat mag niet eens als je zo lang zwanger bent

maar toch bedankt voor de tips :D

15. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    ik zit dan wel niet thuis maar ik herkan je ergernis aan de reacties van mensen wel.

Ik ben nu al heel lang zwanger, er heeft 2 maanden tussen de vorige en deze zwangerschap in gezeten, en ik ben het ook beu! Wil ook eindelijk is een kindje om voor te kunnen zorgen.

Maar blijkbaar kunnen mensen alleen maar zeggen, geniet ervan, het is zooo mooi om zwanger te zijn.

Maar die mensen kunnen niet bergijpoen dat dat niet altijd voor iedereen geld!

Luister niet naar de reacties van andere hoor!

En wat je zou kunne doen voor een beetje afleiding...
    Kun je niet een leuke hobbie voor tijdelijk verzinnen :)
    * op nummertje schilderen
    * oude foto's inplakken
    * herfst/kerst stukjes maken

of misschien iets anders leuk?

Hou je taai meis!

16. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Heb me soms ook wel verveeld maar als ik dat deed ging ik heerlijk douchen en slapen ofzo. Verder vermaakte ik me wel. Zou nu willen dat ik eens kon uitslapen..

17. Niet meer actief

Ik herken het ook meid.
    Ik ben dan misschien pas 17 weken zwanger, maar ik mocht niet werken omdat ik een borderline-stoornis heb.
    Ik zit dus ook hele dagen thuis want een auto of fiets heb ik niet.
    In het begin was ik veel aan het schoonmaken, maar als je alles eenmaal schoon hebt dan kun je nog weinig doen.

Als ik me nu verveel dan ga ik lezen of even op internet zitten, en af en toe een klein blokje om (hou het ook niet lang vol).
    Af en toe kijk ik ook bij online winkels, gewoon lekker kijken naar dingen die je leuk vind en een hobby oppakken is ook een goed idee.
    Verder ben ik bezig met de babykamer (is al 4 weken af) maar toch kijk ik elke keer of alles wel handig ligt en of er nog spulletjes nodig zijn.
    Klinkt misschien heel afgezaagd maar daar hou ik mezelf zoet mee.
    En als ik dan helemaal niks kan vinden om te doen ga ik lekker een uurtje liggen en rusten, want ik denk dat de rust voorbij is als de baby eenmaal geboren is, dus probeer het er nu zoveel mogelijk van te nemen.

Liefs

Share This Page