Ik vraag me af of ik het wel goed doe. Ze mopperd smiddags geregeld en heeft dan echt honger. Benieuwd naar jullie schemas Hier bij ons: 08.00- 180+6 flesvoeding 10.00- fruit 12.00- 1 boterham en 120+4 flesvoeding 15.00- drinken en wat lekkers 17.00- warme maaltijd en toetje 19.30- pyjamapap 210
Je zou tussen de middag nog een extra boterham kunnen aanbieden. Of om 3 uur nog een keer fruit, of wat rauwkost. Hier doet komkommer het altijd goed.
Ons schema is: 7.30 180+6 8.30 1 boterham 10.30 cracker en wat water 13.00 2 boterhammen en wat water 15.00 fruit 17.00 warm eten 19.00 180+6 Zoontje eet dus meer brood. Zou je ook kunnen proberen?
Je kan ook 's morgens een boterhammetje gaan geven. En het tussendoortje om 15u eventueel wat uitgebreider zoals extra fruit. Of je geeft water bij de lunch en om 15u 120/4 met het tussendoortje. Ons schema: 7u fles 180/6 en boterham 9u30 fruit en water 11u30 fles 180/6 en boterham 15u rijstewafel, soepstengel, babykoekje van de kleine keuken, fruit oid met water 17u avondeten 19u fles 210/7
Komkommer of iets durf ik nog niet te geven. Ze eet wel goed, maar loopt bij de pre logopediste en kan wel stukjes eten maar nog niet iets wat erg hard is. Ga morgen middag idd eens 2 boterhammen proberen. Eens kijken of ze dat wil. Geef je sochtends naast de boterham dan ook nog een volledige fles? Want anders word he wel veel in de ochtend lijkt me. Weet helemaal niet meer eat ik deed bij mijn andere dochter. 🤔
Ik geef 's morgens eerst de fles 180/6 en dan daarna nog een boterham (pas sinds deze week). Maar mijn zoontje is wat jonger en het brood tussen de middag gaat nu net goed en daarom ben ik het ook 's morgens gaan doen. Ik wilde eigenlijk pap als ontbijt, maar dat vind hij niet te eten. Ik denk als het zo goed blijft gaan ik hem eerst een boterham geef en dan nog een flesje melk, maar misschien 150/5 of 120/4. Maar nu valt nog een deel van zijn brood op de grond (hij eet het zelf).
Zou s morgens een volledig ontbijt geven. Dus of pap of een boterham naast de melk. Hier kreeg hij dan 150cc melk en 1 boterham. Ook zou je in de middag inderdaad 2 boterhammen kunnen geven, at hij hier op die leeftijd ook met gemak weg. En anders s middags nog een keer iets van fruit erbij?
Vandaag in de middag 2 boterhammen gegeven. Nou groot succes. Die gingen er goed in. Goede tip. Sochtends ga ik nog even uitvogelen wat het beste is. Ga denk ik wel ff een keer pap of brood proberen.
Ons zoontje is ruim 9 maanden en krijgt het volgende: 6:30/7:00 fles 180/6 8:30 fruit 11:30/12:00 een boterham, soms twee, met wat drinken 14:30/15:00 fruit 17:00/1730 warme hap 19:00/1930 fles 180/6 Hij wilde tussen de middag geen fles meer. Nu verschilt het nog wel eens of hij in de ochten de fles leegdrinkt. Vanmorgen liet hij de helft staan en van de rest heb ik pap gemaakt. Dit at hij wel op. De laatste fles gaat altijd leeg. De rest is altijd maar bekijken wat hij opmaakt. 😊
Ik weet niet wat ze rond 15 uur krijgt, maar je zou haar ook af en toe een eitje of avocado kunnen geven. Dit vult lekker. En hier gaat er ook regelmatig een hele banaan in, ochtend of middag. Een smoothie zo af en toe is ook lekker. Aangemaakt met volle yoghurt. Havermout zou je er ook doorheen kunnen doen. Krijgt ze een broodje met korst? Dit vult ook meer.