Koken jullie altijd verse avondhapjes voor jullie baby's? Of juist altijd Olvarit potjes/ander merk potjes? Of iets er tussenin? Af en toe het een en af en toe het ander? Niet om de discussie te starten van wat wel of niet goed is, ieder z'n keuze... Maar gewoon uit interesse hoe andere mama's dit doen en wat je overweging daarbij is. Ik kook vaak vers, en dan meerdere porties tegelijk, die ik invries. En af en toe een Olvarit potje.
Ik kook over het algemeen, groente potjes lust zoon niet. Fruit gaat nog wel, 1-2 keer fruitpotje gegeven.
Fruitpotjes wel vaker gegeven, vond ik zelf ook erg lekker Groentepotjes alleen een paar keer die pure smaken van Olvarit, maar ze vonden het niet lekker. Zelf gemaakt en in stukjes, met handen eten, dat ging beter.
Hier krijgt ze fruit vers maar denk ik 1x per week wel een potje. Probeer vooruit te koken maar lukt niet altijd.
Hier met 13 maand nog nooit een potje gehad. Altijd vers en in stukken en zelf laten eten. In het begin kookte ik wat groente apart als we iets aten wat zoon niet mee kon eten, nu eet hij bijna altijd wat wij ook eten. Sommige dingen wil hij niet, zoals pasta, dan kook ik soms nog wat aardappel met groente extra mee, kost bijna geen moeite.
De eerste heeft tot 11 maanden altijd potjes gehad, fruit en groente. Daarna ging ze ook af en toe mee eten. Maar als wij iets aten wat ze niet lekker vond of mocht kreeg ze gewoon een potje. De tweede kreeg vanaf het begin 2/3 dagen per week vers en de rest potjes. Wel altijd vers fruit. De derde krijgt ongeveer 5 dagen vers en 2 dagen potjes. Altijd vers fruit. Denk dat de andere twee meer vers kregen omdat ik sowieso al rekening moest houden met de oudste.
Hier altijd vers. En de overschot vries ik in voor de momenten dat wij iets eten dat ik mijn dochter niet wil geven (vb frietjes) Fruit ook altijd vers, ze wil enkel stukjes, geen papje. Dus moet het wel vers zijn.
Hier tot nu toe ook altijd alles vers, maar ze krijgt nog niet zo lang bijvoeding (1,5 maand ongeveer). En ik kook ook altijd vooruit voor een paar dagen en vries het dan in. Maar niets principieels tegen potjesvoeding hoor, heb tot nu toe alleen kunnen lezen dat beiden even gezond zijn, maar ik vind het een fijn idee dat ik zelf eten klaarmaak voor mijn dochter en ik vind het ook leuk om te doen (meestal). Maar denk dat ik in de toekomst vast wel een keer een potje zal geven, bijvoorbeeld als we ergens onderweg zijn oid.
Wij hadden bedacht 'vers' te koken en alleen een potje te geven als dat handiger was. Uiteindelijk kan ik de potjes die ieder kind heeft gehad, op 1 of 2 handen tellen. Nu gaven wij heel veel soorten eten als vroeg gewoon in stukken en niet gepureerd ofzo. (Alleen bij de eerste pogingen). Als het kon aten onze kinderne op die leeftijd gewoon delen van onze maaltijd mee. En anders hadden we altijd een zak met wat verschillende soorten groenten in de diepvries liggen en een zakje aardappelen. De jongste heeft ook geregeld groente met wat couscous gegeten. Dan kost het ook niet zoveel moeite om even iets klaar te maken. Even 1 steelpannetje water koken waar je even wat groente enen aardappeltje in gooit. Of het kookvocht gebruiken voor couscous. Dat ging echt in 1 moeite door met het koken voor onszelf. Enen stuk goedkoper dan potjes kopen.
In principe alles vers, maar nu we op vakantie zijn krijgt zoon ook af en toe een potje/knijpzakje. Zo ging het ook bij mijn dochter.
Hier hebben ze beiden geen enkel fruit of groente potje op. Alles vers. Wij hebben alle van begin af aan (6 maanden) in stukken aangeboden. Precies wat wij ook aten (in het begin uiteraard alleen groenten van de avondmaaltijd en later net rijst/pasta/vlees/vis erbij) Hier konden ze dus altijd met de pot mee eten en zag er geen meerwaarde in om dan een potje open te draaien.
Hier voornamelijk potjes, en vanaf een maand of 11 kon ze best veel mee eten. Inmiddels eet ze alles mee
Altijd vers, ik vroor het dan in. Maar wij eten bijna dagelijks 'Hollandse kost' dus dat is gemakkelijk om mee te eten (bijv alleen groenten, daarna met aardappel etc) Dus ja waarom dan potjes geven.. Fruit ook altijd vers.
Bijna altijd vers fruit, onderweg wel een potje. Avondeten 50/50. Als wij macaroni eten bijvoorbeeld krijgt hij een potje, eten wij boontjes, eet hij gewoon met ons mee.
Hier kookte ik altijd voor haar, maar een enkele keer (tijdnood oid) dan wilde ik nog wel eens een potje geven.
Dit. Mijn kinderen kregen vanaf 6 maanden altijd vers (daarvoor ook maar dan vers uit de borst ) en altijd rapley. Potjes nooit gedaan.
Hier hing het een beetje af van de leeftijd en van wat we zelf aten. Daarna werk ik regelmatig avonddiensten en zat er altijd een potje in z'n tas voor als m'n man later was en zoontje honger zou krijgen bij de oppas. Ook als we weggingen stopte ik vaak een potje in de tas. Thuis kreeg hij vaak alleen een potje als wij patat/pizza of iets anders aten wat niet geschikt was voor hem, maar doordat ik ook regelmatig een voorraad hapjes voor in de vriezer maakte was dat lang niet altijd zo. Dus ja, hij kreeg hier wel potjes, deed/doe ik ook niet moeilijk over, maar grotendeels toch geprobeerd om vers te geven, ook omdat dat veel meer vulde voor onze kleine hongerlap. Die had met 6 maanden eigenlijk al niet meer genoeg aan de 200gram die in zo'n potje zit. Voor fruit gold eigenlijk hetzelfde. Maakte het bijna altijd vers, maar als ik overdag aan het werk was kreeg hij vaak een potje en als we weg waren ook.