Kwarkolino/yogolino

Discussie in 'Voeding' gestart door sneeuw, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Maar heb je dan al eens wat minder zure yoghurt geprobeerd?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bestaat er minder zure yoghurt dan? Dat wist ik dan weer niet:)
    Griekse kwark (?) lust hij ook wel, maar gaat niet van harte.. Is hier in het dorp niet te krijgen (kleine supermarkt).. eens per twee/drie weken gaan we naar de stad verderop, maar is 25 minuten rijden en dan neem ik het wel mee.. dus dat krijgt hij af en toe.. moet anders elke week voor een pak griekse kwark naar de stad rijden en dat wordt me iets te gek..

haha het is niet zo dat hij elke avond yoghurt met diksap krijgt hoor;) Vaak ook stukjes fruit o.i.d.

3. zogelukkig

Wij hebben Griekse yoghurt van de AH, geen kwark hoor, dat vinden mijn man en ik helemaal niet lekker! Ik haal bij de Joegoslaaf ook Turkse yoghurt; dat is ook heel zacht; een emmer kost daar geen drol!;)

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha sorry bedoel Griekse yoghurt. ik haal yoghurt en kwark dus altijd door elkaar.. AH zit hier namelijk niet.. en ga niet voor een pak 25 minuten rijden.. dure yoghurt dan:) Wonen in een klein dorpje (oke, klein stadje officieel) dus wat dat betreft niet veel te krijgen..

5. Bri

Bri Niet meer actief

Volle yoghurt is toch bijna niet zuur te noemen?
    Magere wel, maar die zou ik sowieso niet aan een baby/dreumes geven (en zelf vind ik 'm ook niet zo lekker... waterig spul!)

Als je het 3 maanden lang hebt geprobeerd en hij blijft het niet eten, dan kun je wel stellen dat ie het niet lust. Wat ik dan weer moeilijk te geloven vind is dat hij het met een druppeltje diksap wel lust; dat proef je toch nauwelijks?

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bri
    schijnbaar maakt het wel uit.. Geef altijd volle yoghurt, heb begrepen dat dat beter is.. Vind het zelf ook veel lekkerder.. De ergste zure smaak gaat er dan af.. hij zal vast wel wat smaak proeven van de diksap, maar het is niet zoet ofzo.. gewoon beetje neutraal.. weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.. laten we het zo zeggen: Er zit een klein beetje kleur aan.. heeeel lichtroze zeg maar.. gaat echt niet veel in..

7. zogelukkig

Trouwens: ik denk dat andere supers ook wel Griekse yoghurt hebben hoor; van eigen merk of van Total, al vind ik die wel iets meer richting kwark gaan.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier bij de Boni hebben ze het niet.. Is er nog een ander alternatief dan griekse yoghurt? want daar heb ik heel eerlijk gezegd nog niet naar gekeken..

9. zogelukkig

Biogarde roer of stand.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    oke, moet vrijdag weer boodschappen doen, dus zal dan even kijken.. bedankt! zo leer je nog eens wat :)

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Roeryoghurt of biogarde hebben de meeste supermarkten volgens mij wel.
    Hier momenteel de roeryoghurt van de Aldi in huis, is ook lekker. Al mag ik er amper wat van (ivm allergieen dochter en bv).

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    je kunt natuurlijk ook eens bij de supermarkt vragen of ze het eens in de koeling willen zetten voor je! kan best zijn dat er meer mensen zijn die het willen!

13. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ik mix volle yoghurt met wat fruithapje, maakt het zoet en eet ze meteen ook fruit. Ik koop gewoon volle yoghurt in een halve liter pakje in de AH, fruithapje uit een potje erbij, klaar. Je kunt natuurlijk ook zelf fruit prakken.

14. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb trouwens even achterop de pakken gekeken, tjonge in griekse en turkse yoghurt zit 10% vet!!!!! Dat is echt heeeeeeeeeeel veel. Ik hou het dus toch maar bij een paar druppeltjes diksap, zo erg is dat toch niet??

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Maar waarom geen gewone volle yoghurt dan? Ik eet dat ook gewoon zo, is heerlijk.
    En kinderen hebben in verhouding meer vetten nodig he. Juist suikers hebben ze minder van nodig. Daarom is volle yoghurt zonder diksap beter dan bijv halfvolle met diksap.
    Maar aan de andere kant, als jij je daar prettiger bij voelt, doe je dat toch? Dus om antwoord op je vraag te geven: nee, zo erg is het niet, maar het is niet nodig. ;)

16. zogelukkig

Ja, lekker he? Hartstikke goed voor die kleintjes en voegt veel meer toe dan suiker hoor!

17. adi

adi Niet meer actief

DIE vet is helemaal niet slecht hoor, ook voor jezelf niet!

Hier ook altijd Griekse yoghurt, of volle kwark. 'gewone' volle yoghurt vind ik nog steeds te zuurderig smaken.

Overigens zijn een paar druppels diksap echt geen klodders suiker, aangezien diksap helemaal geen toegevoegde suikers bevat. Het is gewoon fruit.

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat vet heeft je kindje hard nodig om te groeien, die suiker van de diksap niet

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met maar een paar druppels diksap gaat yoghurt zuurder smaken. Je moet er echt een flinke lading doorroeren voor het minder zuur wordt.

Het vet in yoghurt is prima voor babies, en het haalt ze zure smaak veel beter weg.

20. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik geef mijn dochter nu sinds 2 weken een danoontje als toetje maar is dat nou echt zo slecht om te geven?

yoghurt heb ik haar ook gegeven maar daar ging ze weer van spugen dus toen mocht ik van de cb wel wat vla geven en daarom geef ik nu een danoontje.

Deel Deze Pagina