Mijn dochter is nu ruim 6 maanden. Ze is nooit geen grote drinker geweest en zit nu op 4 flessen per dag. Ze drinkt ongeveer 700 cc per dag. Fruit en groenten (zowel zelf gemaakt als uit potje) gaan er heel erg goed en veel in. De laatste fles (papfles) gaat erin in no-time de rest niet. Met 3 flessen komt ze niet aan haar vocht dus ze moet er 4 hebben, hoe doen jullie dat? van de ene kant wil ik op verzoek geven maar dan komt ze steeds later in de avond en ze wil graag klokje rond slapen anders word ze sjacherijnig . Heeft dit nog iemand en wat is jullie schema? Myrna heeft nu volgend schema 08.00 uur -> 130 cc 12.00 uur -> 180 cc 15.00 uur -> groenten en fruit ( minimaal 200 gram) 17.00 uur -> tussen de 80 en 100 cc 19.30, 20.00 uur -> 240 cc (kan dit niet rekken omdat ze dan honger heeft. ps. als ze groenten en fruit apart krijgt drinktt ze nog minder dus dat is geen optie
Ze krijgt nu wel genoeg binnen, fruit en groente mag je ook meerekenen en dan komt ze aan ongeveer 840 en dat is prima. Nu is het bij Lisa een klein beetje een ander verhaal (6 maanden sondevoeding gehad), maar die komt in totaal aan vocht aan de 500 a 600cc per dag en doet het er prima op.
Ze hoeft nu ook helemaal niet meer zoveel melk te drinken! 500cc zuivel is in principe al voldoende, en het vocht dat in groente en fruit zit mag je meerekenen voor het totaal aan vocht dat ze binnenkrijgt. Je kunt dus rustig eens proberen of ze op een ander moment van de dag haar fruit kan eten, zodat je op minder melk uitkomt. Misschien het fruit (of de groente als dat beter uitkomt) rond 12 uur geven en dan rond 15 uur weer een fles. Dan rond 17 uur weer groente of fruit. Kan zijn dat ze dan rond 20 uur nog wat voller zit zodat je niet meer zo'n megagrote fles hoeft te geven.
's morgens wil ze geen groenten en fruit (tussen fles 2 en 3), ze kan haar eerste fles nog maar voor 120/130 cc met 13 uur zonder voeding. en eten tussen fles 3 en fles 4 is eigenlijk ook geen optie want dan drinkt ze haar laatste fles niet leeg waardoor ze in de nacht weer komt . Als ik de laatste fles verlaat heb ik een boze baby als ik ze wakker moet maken en als ik haar dan weer op bed leg : krijst ze 20 minuten, vervolgens 30 minuten huilen en 15 minuten brabbelen om vervolgens in slaap te vallen. Daarbij is ze de dag erna helemaal uit het ritme. temperament heeft ze zeker hoor!
Hoi Dorianne, hoe is het slaapschema van myrna. Ik kan me voorstellen dat als zij 's ochtends nog veel slaapt, ze ook gewoon niet zo'n trek heeft, omdat ze niet zo veel verbruikt qua energie. Volgens mij doe je het prima met het eten. ze krijgt in ieder geval genoeg binnen. ze hoeven idd maar 500 cc melkproducten te krijgen naast fruit en groente, dus maak je geen zorgen! Je hebt juist het schema goed aangepast aan haar behoeftes denk ik zo. De bijvoeding gaat steeds belangrijker worden en dan kun je op den duur wel gaan proberen om fruit en groente uit elkaar te halen door bijv. 's middags fruit te geven en een beetje groente rond 5 uur met al dan niet nog een beetje melk. (ik ben daar zelf mee gestopt, omdat mijn dochtertje dan de laatste voeding van 19.30 ook niet goed at)