Ik kolf nu al bijna 11 maanden fulltime en ja ik voel me ook wel een melkkoe... En mijn man vind me ook vaak een melk koe... Hij gaat soms boe geluiden maken en vraagt me of ik nog wat gras wil. hahaha, allemaal voor de gein hoor, we kunnen we erg om lachen.
Ik heb 5 maanden full time gekolfd en in die tijd heb ik ergens gehoord dat een melkkoe die geen melk meer kan geven geslacht wordt, ik vond dat echt schandelijk en vond dat ze een eervol pensioen of zo moesten krijgen...
zag straks de nieuwe kolf van difrax, ideaal wat een uitvinding. wel erg duur maar als je lang van plan bent te voeden en het komt goed op gang dan is dit een nog een goede aanschaf. je hebt je handen vrij en ding maakt amper geluid. heel ligt als er een stilte valt hoor je hem misschien. ik ben niet van plan nog kindjes te krijgen dus ook de borstvoeding is hier verleden tijd maar o wat had dit een groot verschil gemaakt kwa duur bv geven. BtoB kolf - Difrax
Ik vind het wel bijzonder dat sommige (!) vrouwen die kolven zich een melkkoe voelen en een aantal anderen dit ook zo zien. Mijn gevoel is dat dit idee een beetje opgedrongen is, alsof je je moet generen als je kolft. Ik geef moedermelk aan mijn kind, geen koeienmelk. En dus voel ik mij geen melkkoe, maar op en top mama! Laten we trots zijn als we kolven en ons niet verlagen tot denigrerende gedachtes en opmerkingen.
Precies! Kunstvoeding komt van melkkoeien, moedermelk juist niet. Overal ie je bloten borsten op het strand, in de sauna, bushokjes, tv..... en dan is kolven/borstvoeding geven opeens iets geks. Daar zijn ze voor!!
Wat een rare titel heeft dit bericht zeg! Er had ik feite dus ook kunnen staat: "driekwart kolvende vrouwen voelt zich géén melkkoe". Nou, dan is er toch niets aan de hand??
Ik heb me, in alle 15 maanden dat mijn zoontje borstvoeding kreeg, nog nooit een seconde een KOE gevoeld. Nee eigenlijk voelde ik mij juist op die momenten op en top moeder! Ook tijdens het kolven voelde ik me gewoon mama niets minder.
Ik heb de associatie ook nooit gehad, ondanks dat ik borstvoeding verder helemaal niet als prettig heb ervaren. Al zal ik kolven nooit in het openbaar doen, dat vind ik mensonterend voelen. En eigenlijk is dat net zo erg als je een melkkoe voelen.
Nou als ik kolf, dan voel ik me wel een koe. Helemaal met het geluid wat een kolf maakt. Maar des ondanks dat ik me dan net een koe voel, doe ik het voor m'n baby. Als ik haar live voed, dan voel ik me geen koe. Het gaat er dus niet om wat een ander er van vindt, maar de moeder in kwestie.
heb het stuk ook gezien... Editie RTL toch?? Vond trouwens de presentatie van de verslaggevers slecht... tenminste... ze bieden het product aan of je "gewoon door kunt werken" onder het kolven... ik hoor de bazen die dit gezien hebben al tegen hun kolvende werknemers zeggen dat ze deze kolf moeten kopen... omdat ze dan gewoon aan hun bureau kunnen blijven zitten... het meeste van het kolven, zit nog altijd "tussen de oren".... en lijkt me niet dat ik er iets in het openbaar zou kunnen uitkrijgen... verder lijkt me de kolf wel ideaal hoor... maar wel voor in een aparte kamer..
ik herken me wel in jouw reactie- het voelde wel zo, maar het was niet negatief ofzo. Ik heb maar kort gevoed en flink gekolft om het op gang te krijgen. Maar ik vond het toch super dat je wat melk kreeg op die manier, ook al kreeg je beelden van koeien aan de melkmachine op de boerderij...
ja ze overdreven wel in het filmpje. alsof je zo kunt zitten tijdens een vergadering haha. ik zou me wel prettige voelen in een apparte ruimte niet elke keer schrikken als bijv de deur open gaat ofzo. bedoel ze zullen dan niks bijzonders zien en zelf kun je dat half uurtje op je gemak even een krantje of boekje lezen. vondhet zo onprettig om met die electische kolf op me borsten te zitten en dan een hand voor de fles en een hand om dat ding te bedienen en dan duurde een flesje vullen lang zeg. dat vind ik met dit ding wel een uitkomst. ik zou veel meer op me gemak zijn met kolven
Helemaal eens. (75% ervaart dit niet zo, dus de nieuwswaarde hiervan is...?) Ik heb het nooit als genant ervaren en heb de '-blikken' altijd afgedaan met de opmerking dat ik het compleet vanzelfsprekend vond om te kolven (na mijn kolfrecht nog maanden in pauze tijd omdat ik ook nog moedermelk-donor was. Een ultieme koe, dus. )
Ik vind je eerder een ultieme mama, die niet alleen haar kind het beste geeft maar dit ook andere kinderen gunt. Ik zeg: chapeau!