Kwartbloedje, wanneer zag je duidelijk dat het een mixje is

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suuzepuuzje, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuzepuuzje

suuzepuuzje Niet meer actief

Hai beste mensen, mijn ex is een halfbloed, en zou betekenen dus dat ik een kwartbloedje krijg. Nu ben ik erg benieuwd hoe snel je daar tekenen van zag na de geboorte, en of het klopt dat je inderdaad te maken kan hebben met de generaties zelfs tot 5 generaties terug wat uiterlijkheden betreft. Ben zelf namelijk zo nieuwsgierig want grappig is dat mijn ex een blanke halfbloed Egyptisch is met blauwe ogen maar zijn familie van zijn vaders kant is heel divers. En natuurlijk heel benieuwd naar de kwartbloedjes hier op dit forum die al geboren zijn met fotootjes

2. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier een halfbloedje. En we zien al wel duidelijk joodse trekjes. Nu zijn we allebei donker (donkere ogen en donker haar) dus dat zal ook wel meespelen. Ik vind het persoonlijk heel speciaal. :)

3. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier ook een kwartbloedje maar je ziet er niks van...
    Ligt er heel erg aan hoe je man eruit ziet en of hij echt donkere kenmerken heeft (want die kunnen dan overheersen) maar tot nu toe is het hier een boerenzoon ;)

Edit ik lees dat je man redelijk blank is, dan zit je in hetzelfde schuitje als mij..ik ben een blanke Antilliaan, ik hoopte dat de kenmerken van mijn vader erin zouden zitten maar tot nu toe dus niet.. !
    Maar ik ben ontzettend trots op zijn lichte ogen en tot nu toe licht haar (al heeft hij bijna geen haar )

4. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    hier een halfbloedje.
    je ziet het niet meteen, als je naar haar kijkt zie je een vleugje buitenlands, en ietsjes donkerder van kleur.
    voor de rest lijkt ze helemaal op mij :)
    zelf vind ik haar prachtig.

5. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Niets... Hartstikke blond!!

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier een mengelmoes maar je zag het direct na de geboorte. Ze is wel blank/super licht getint. Maar bruin/grijze ogen. Hele donkere haren (bij de geboorte zwart) en nu een krullebol. Maar is absoluut niet te zien wat ze van afkomst is.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier 2 kwart bloedjes (aziatisch)

De oudste heeft blauwe ogen en blond haar, maar in zijn gezicht duidelijk aziatisch.
    De jongste heeft donkere haartjes en nog blauwe ogen, maar zegt nu nog niets. En ook best een aziatisch uiterlijk.
    Beide wel duidelijke een mixje vanaf de geboorte.

8. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een kwartbloedje. vader is half italiaans, half fries. ik hollands. Onze zoon heeft een iets getinte huid en donker bruine ogen. (duidelijk van de italiaanse kant) wel is hij superblond. dus een mooie mix van ons.

9. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier zijn de oudste half moluks/nl. De oudste 2 lijken volbloed indo, de derde zie je duidelijk mix, heeft een wat lichtere kleur huid en ogen.

De jongste is half antilliaans/nl, maar zij lijkt gewoon echt volbloed antilliaans. Ze heeft van een paar generaties terug, indiaans bloed in haar.

Bij alle kids was het direct te zien na de geboorte

Ikzelf heb ook een donker uiterlijk, mensen denken vaak dat ikzelf ook een halfbloed portugees ben. Dat heb ik van mijn moeders kant, die zijn allemaal getint met zwart haar. Dus misschien zit er ook wel buitenlands bloed in, van generaties terug.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn buren hebben inmiddels 2 kwartbloedjes en dat zie je goed! Hele mooie kindjes getinter huidje. Vader is half Spaans. Ook direct vanaf de geboorte trouwens.

11. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Mijn 2 nichtjes zijn kwartbloedjes. Mijn zwager is half indo en mn zus hollands. Beide meisjes waren bij de geboorte echte indo's. We noemden ze pindaatjes ;) Bruin haar, donkere ogen en een licht getint huidje. Mijn oudste nichtje (bijna 4 jaar) is nu blond met blauwe ogen en er is niks meer te ontdekken van haar indo bloed. Mijn zwager ziet er ook niet echt half indo uit dus misschien scheelt dat. Ik verwacht dat mn jongste nichtje (nu 6 weken oud) ook wel blond haar/blauwe ogen krijgt.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben zelf een kwartbloed maar bij mij zie je er niets van, bij mijn moeder (halfbloed) overigens ook niet.

Onze meiden zijn half Turks maar dat valt niet echt op. Ze hebben wel donkere ogen maar een lichte huid en mijn donkerbruine haarkleur.

13. Ises

Ises Actief lid

26 mrt 2012
    255
    0
    0
    Mijn vriend is kwart moluks en is ook helemaal niks van te zien...bij zijn zus daarentegen wel heel veel. Onze dochter is ook een kaaskop :) Niet veel van te zeggen dus...

14. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Ik ben zelf half Indisch, dus mijn dochtertje is een kwartje! Kan je wel echt zien hoor!

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn man is Turks, ik ben half Indisch dus onze kinderen zijn half Turks en kwart Indisch (en kwart nl's :) )

Mijn jongste is echt een Turk, mijn middelste echt een indotje en mn dochter is echt een mengelmoes.

16. suuzepuuzje

Hehehe..de vader van mijn ex heeft rood kroeshaar en groene ogen, ben nu benieuwd of mijn manneke dat straks ook krijgt..omg

17. louan

louan Niet meer actief

Oordeel zelf maar :) kwart surinaams is hij...de rest nl

Bij geboorte zwart haar, begint blonder te worden nu, kan nog alle kanten op blijft spannend :D

18. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Mooi kindje Louan! Wat grappig dat hij blond begint te worden. Ik ben zelf vol Surinaams (half javaans, half van alles wat) en mijn vriend is blank met donker haar. Ons meisje was bij geboorte erg donker, maar wordt steeds lichter...Ik ben benieuwd hoe ze straks wordt!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,1 KB
      Weergaven:
      130
  19. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Wat een leuke mixjes. @ Louan, je ziet idd surinaams bloed :)

Hier mijn jongste mix, ik NL, vriend Antilliaans.

Bekijk bijlage 317594

20. suuzepuuzje

ooooh wat een schaaaaatjeeessssss

Deel Deze Pagina