Hoelang in de maxi-cosi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dames,

Gisteravond heb ik een super leuke set besteld van sibble, een zonnekap en stoelhoesje voor de maxi cosi, super leuk, en vrolijk! Had ik dat maar eerder geweten! Ons meisje is nu bijna 4 maanden, hoelang zaten jullie kindjes in de maxi cosi? Ik hoop toch zeker nog een maand of 5a6 gebruik te maken van de leuke hoesje voor de maxi cosi.
    En die babyinzet, wanneer 'moet' die er eigenlijk uit? Ik heb die er nog steeds inzitten namelijk.

Bedankt :)

2. p1982

p1982 Niet meer actief

hier is ze nu 14,5 maand en zit nog in de maxi cosi

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja minimaal tot ze zelfstandig goed stevig kunnen zitten. Geloof dat ik bij een maand of 9/10 ben overgestapt omdat de voeten te ver over het randje gingen en dan is het niet comfortabel meer.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Das lang :) fijn hopelijk hier ook kunnen we lang genieten van de leuke maxi cosi! Is er een norm voor of zo wanneer dat 'moet' of hoe zit dat eigenlijk? Hoe groot/zwaar is jou kindje nu?

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier net 2 weken een vervolgstoel, tot 15 maanden hier dus..

Het veiligste is om je kindje in de maxi coi te laten zitten tot het hofdje gelijk loopt met de boven kant van de maxi cosi, dus als het hoofdje er bovenuit gaat komen moet je overstappen
    Dus ik gok zomaar dt je nog heeel lang van je hoesje en kap kan genieten hoor :)

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Fijn :)

7. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Zodra je kindje met zijn hoofd boven de Maxi Cosi uitkomt moet je volgens mij overstappen op een ander stoeltje. Hoe langer in de Maxi Cosi hoe beter... Ligt er dus ook een beetje aan hoe snel je kleintje groeit :)

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier gingen ze met 3,6 en 7 mnd over.

Mijn kids zijn extreem lang.
    Zoon 1 met 3 mnd: 9,5 kilo en 78 cm.
    Zoon 2 met 6 mnd: 12 kilo en 78 cm.
    Dochtertje met 7 mnd: 9 kilo en 77 cm.

Ze hebben allen een lange boven lichaam en kwamen met hun kruin een stuk boven de rand uit.
    Dus ze moesten over.

Ik lees dat sommige kindjes tot 15 mnd erin zitten.
    Mijn meisje van 15,5 mnd oud is 92 cm en 10,3 kilo.
    Komt nu een hele hoofd boven de maxi cosi pebbles rand uit.

Nu is ze nadtuurlijk ook erg lang.
    Ze zit in een achterwaardse autostoel en komt nu al rechtzittend met haar hoofd tot de rand.
    Ik hoop dat ik hier tot zeker 2 jaar mee kan doen.
    Maar dan moet ze niet zo hard blijven groeien.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

ze zeggen ook dat t gewicht mee speelt.9 kilo ofzo?nou dat is ze nog niet

10. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Gewicht speelt een rol bij de vervolgstoel. Daar mogen ze pas in met 9 kilo (mits ze al goed kunnen zitten). Maar ze hoeven dan nog niet uit de maxicosi. Dat hoeven ze pas als hun hoofd er bovenuit komt. Meeste kindjes gaan rond 1 jaar over.

De verkleiner zou ik er nu wel uithalen. Dat ze het überhaupt nog fijn vindt!

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Uhm nee die verkleinen vindt ze helemaal niet fijn :) ik vroeg me al af waarom ze toch steeds zo moeilijk deed :) schaam me dood arm kind. Toen kwam ik erachter dat er een verkleinen in zit, dus dacht zou die eruit moeten? Ja dus.....:) :)

12. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Oeps ;)
    Ach, je meisje is nog klein.

Onze oudste was bij de geboorte 3945 gram en omdat we ook de mc voetenzak gebruikten (die ook iets verkleint), hebben we die verkleiner er al na 1 dag uitgegooid ;)

13. p1982

p1982 Niet meer actief

ze zit al goed met 11maanden ofzo.9 kilo haalt ze niet.
    de voetjes beginnen klem.te zitten en ze vind t zelf minder leuk erin

14. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Bij onze jongste trouwens met een maand of 3.
    Ze is nu 13 maanden en zit nog in de maxicosi. Ze is nog geen 8 kilo, dus duurt nog wel even voordat we naar de vervolgstoel kunnen.

15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Voor 9 kilo mag een kindje NOOIT in een vervolgstoel. Dat is hardstikke gevaarlijk!
    De beentjes mogen gewoon uitsteken, dat is helemaal geen probleem.
    Je kindje echt zo lang mogelijk in de groep 0+ stoel houden, tot het hoofdje over de rand komt.
    Een autostoeltje is een veiligheidsproduct die je zo veilig mogelijk moet gebruiken, een basisregel is dat je een stoeltje moet gebruiken die geschikt is voor de lengte en het gewicht van je kindje.
    Zelf zitten heeft niks te maken met 'klaar zijn voor een volgende stoel', evenals kruipen of lopen hier niks mee te maken heeft.
    Misschien is de link in mijn onderschrift interessant om te lezen.

16. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Gemiddeld passen kinderen tot ca. 15-16 maanden in een groep 0+ stoel.
    Zolang ze nog geen 13 kg. zijn of het hoofd niet boven de rand uitkomt, is het het veiligst ze in de groep 0+ stoel te blijven vervoeren.
    Je kunt waarschijnlijk nog heel lang genieten van je asseccoires TS :)

17. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Mijn dochter zat toen tot 7 maanden in de maxicosi, ze was een behoorlijk grote dame (Nu nog) en kon écht niet meer in dat ding.
    We hebben toen een autostoel aangeschaft ook van de merk maxicosi.

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe groot/lang/zwaar je kindje is,.

18. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje is nu ook maar 10,3 kilo dus eigenlijk had ze kwa gewicht nog wel gepast tot 13 kilo.
    Maar helaas kwa lengte niet. :(
    Had het ook leuker gevonden als ze nog in de maxicosi paste.
    Maar 92 cm is san ook de lengte van een gemiddeld meisje van 28 mnd.
    En met die lengte kan je helaas nietmeer in de cosi pebbles.
    Heb haar er van de week voor de gein nog even ingezet bij een vriendin waar ik hem aan gegeven hebt.
    Ze komt er een hele hoofd boven de rand uit.

Hoop dat ze binnenkort die maxi cosies eens groter maken zodat lange kindjes er ook wat langer in kunnen.

Ze zit in een achterwaardse autostoel maar daar komt ze ook al met haar hoofd tot de rand.

Ze moeten met een vervolgstoel toch pas over als oren tot de rand komen?

Tot hoelang zou ze in de cybex achterwaardse stoel kunnen kwa lengte?
    Want zit te denken om die aan te schaffen :)

Voor me zoon van 5 was ik ook aan het zoeken voor edn goede achterwaardse stoel.
    Maar in geen 1 past hij kwa lengte(1m40)
    Voor alle stoelen is hij te lang :(

19. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    In een vervolgstoel mogen ze idd tot ze met de ogen/bovenkant oren boven de rand uitkomen.
    Wat voor stoel heb je nu voor je dochter?

De Cybex Sirona is geschikt tot 18 kg. De huidige versie gaat relatief erg kort mee. Vanaf mei schijnt er een verbeterde versie op de markt te komen die wat langer mee gaat.
    Ik zou je voor je lange dame een stoel adviseren die tot 25 kg. meegaat.
    De Britax Romer Two Way Elite gaat het langst mee. Daar kunnen ze tot ca. 1.20 m. in.

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Met 17 maanden. Maar mijn jongste is net pas 9 kilo en 21 maanden

Deel Deze Pagina