Weinig tot niet slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Laari26, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Hallo ladies
    Ik zit al een week met een probleempje.
    Ik slaap heel slecht en weinig. En ik denk dat het ergens met mijn zwangerschap te maken heeft.
    Ik was altijd van het lange slapen en vooral uitslapen !
    Sinds 1 week slaap ik verschrikkelijk slecht.
    Ik kom pas heel laat in slaap (2 a 3 uur snachts) en ben altijd rond 7 uur al klaar wakker.
    Ik lig niet te malen en te denken, ik maak me geen zorgen om de baby. Maar heb gewoon de slaap niet.

Herkent iemand dit ? Of heeft iemand tips ?
    Ondanks dat ik zo laat pas in slaap val ga ik wel altijd tussen 10 en half 11 m'n bed in.

2. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Herkenbaar!!
    Ik slaap ook echt heel slecht, het duurt lang voordat ik in dommel.. dus ook tegen 2/3 uur een keer. En dan slaap ik ook nog heel licht. Ik word van elk klein geluidje wakker en dan duurt het weer even voor ik mijn ogen kan sluiten. Ik word absoluut niet uitgerust wakker. Ook niet als ik uit kan slapen. Gister tot half 1 in bed gelegen, maar nog steeds moe. Vriend moet er vroeger uit dan ik (5 uur), dus ik word ook elke keer wakker van zijn wekker of als hij bezig is in huis. Kan hij natuurlijk ook niets aan doen, maar het is zo vervelend.
    Ik heb geen tips. Ik ben blij dat ik meestal 4 dagen in de week uit kan slapen, maar ik heb het gevoel dat dat niet eens genoeg is.

3. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Hier hetzelfde, begon ook zo vroeg al maar zoals jullie zien ben ik al wat verder in mijn zwangerschap. En geloof me ik heb mijn slaap nog steeds niet gevonden. Kan geen houding vinden, word overal wakker van daarbij moet ik om de haverklap naar de wc. Volgens mij komt het pas weer goed als ik bevallen ben hahaha. Sterkte dames!

4. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik slaap ook al weeeeeeken slecht en nog steeds..en komt ook niet meer goed denk ik...en na de bevalling? dan wordt het nog erger...
    maar ik wil gewoon 1 nacht goed slapen...ze zeggen altijd dat je uitgerust moet zijn voor de bevalling...nou zou niet weten hoe..

5. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Hier ook zelfde al kwam het door kwaaltjes ook maar zou uitgeput moeten zijn maar ik sliep/slaap niet ieder geluidje word ik wakker.Denk dat echt hormoonhuishouding is die in de war is maar echt slaap te kort is gevaarlijk zou met de huisarts een afspraak maken misschien weten hun wat want je moet verlopen nog een tijdje je hebt je rust nodig

6. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Bij mijn oudste viel ik tussen de weeën inslaap smeekte om een ruggenprik wou slapen was meer dan 24 uur wakker maar uiteindelijk duurden de bevalling 6 uurtjes zonder pijnstilling was al te laat ervoor erna kreeg adreline stoot sliep weer niet kreeg verplicht dutjes van de kraamzorg hihi heb toen wel echt goed geslapen nu begint het opnieuw

7. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slaap ook al weken slecht. Al een week na m'n eisprong sliep ik ineens slecht, terwijl ik daar normaal nooit last van had. Achteraf was dat dus het eerste zwangerschapssymptoom.
    Helaas heb ik geen tips, want ik weet ook niet wat er tegen te doen is.

Zie toevallig dat we precies even ver zijn :)

8. Tgirl

Tgirl Lid

10 okt 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sja, hoort er voor sommigen bij helaas....
    Ik slaap ook heel slecht omdat ik mega-licht slaap. Al sinds dat ik 6 weken zwanger ben. Nu ruim 22 weken onderweg. Zelf verwacht ik niet dat het beter gaat worden, dus we doen het er maar mee.
    Om toch nog een beetje energie te houden/krijgen, ga ik ieder mogelijk moment op bed. Al lig ik alleen maar wat te lezen. Even zonder prikkels, dat werkt ook wel goed. (ik heb al een kindje van 21 maanden, dus continu in bed liggen als ik moe ben kan ik niet. Ik werk nu sinds vorige week weer een paar nachten per week, dat gaat geleidelijk weer opgebouwd worden naar 6 nachten pw...)
    Zelf slaap ik effectief 3 uur per nacht en 1 uur in de middag. Voor de rest lig ik te draaien tot ik een ons weeg hahahaha! Maar ik ben nog niet omgevallen van vermoeidheid, dus ik zal het wel redden. Zo niet, dan trek ik wel aan de bel.
    Dus als je het niet meer volhoudt, het aan de vk of gynaecoloog voorleggen. Misschien hebben ze tips voor je.
    Een vriendin van mij is tijdens haar vorige zwangerschap opgenomen om weer een gezond slaapritme te krijgen. Ook heeft ze een paar niet heel schadelijke slaappillen gekregen die ze naar eigen inzicht mocht gebruiken.... Er zijn dus wel mogelijkheden

9. samaa

samaa Niet meer actief

Heel herkenbaar! Week voor ik kon testen tot ongeveer 20 weken sliep ik slecht. Erg vroeg wakker en s nachts vaak wakker... terwijl ik ook altijd de klok rond kon slapen! Volgens mij komt het door de hormonen. Nu erg vervelend, maar het slapen gaat vanzelf wel weer beter. Lekker op tijd in bed gaan liggen, dan rust je ook al uit.

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik had geen tijd om te slapen tijdens de bevalling...kwam meteen in een weeenstorm terecht...dmv inleiden....was gelukkig wel zo gepiept..2en half uur :D
    Moest voor de bevalling nacht in t ziekenhuis blijven...toen kreeg ik een pil en zeiden ze neem deze maar, slaap je goed van ben je morgen voor de bevalling goed uitgerust....nou echt niet! Werd er suf van maar kon niet slapen!

11. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook heel herkenbaar... niet in slaap kunnen komen, en dan al heel vroeg weer wakker. Soms tussendoor nog eruit omdat ik moet plassen... ik heb altijd al weinig slaap nodig gehad, maar nu ben ik zo uitgeput overdag :(
    Wel handig om even te melden bij je vk als je daar bent. Zeker als je er veel last van hebt.

12. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier vanaf week of 26 slechter slapen (moeite inslapen, doorslapen, vroeg wakker of combi's haha). Men zegt dat t erbij hoort, voorbereiding vd natuur op gebroken nachten straks!
    Naar als t zo vroeg aan begint. Wat bij mij hielp is me er bij neerleggen. Heb boek naast m'n bed om ff te lezen of speel potje candycrush. Nadenken over wakker zijn houdt je nl wakker. Andere tip die ik las: eet wat, dan gaat er bloed naar je maag ipv naar de hersenen en zou je ook minder energie krijgen. Niet geprobeerd maar wie weet!

13. Call

Call Lid

29 aug 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopelijk is er iemand die ons allemaal moed kan geven dat dit nog beter word haha

Ik slaap sinds ongeveer 4 nachten nu super slecht. Moeilijk in slaap komen, vaak moeten plassen, niet weten hoe te liggen, snel wakker door kleine geluidjes en vroeg wakker en ik kan echt niet goed tegen weinig slaap.. Ik had bedacht om meer te gaan bewegen, meer fietsen en met de hond lopen enz nou vandaag lig ik na weken geen last te hebben gehad van bekken en rug met mijn bekkenband op bed met aardig wat last in mijn bekken, ook geen optie dus maar weer rustig aan doen en hopen dat het lichaam en de geest gaan wennen aan het vreemde slaapritme..

Slaap lekker iedereen voor zo :p

14. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland

Wat voor pil was dat dan? Ik wil deze bevalling echt suf/high maakt niet uit zijn ben nu al te moe laat staan dan.

15. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Join the club :( hier al vanaf 27 weken geen nacht meer goed geslapen gewoon ineens klaar wakker. Of elk dingetje hoor ik om gek van te worden.ik accepteer het maar kan niet anders.

16. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Goedemorgen dames
    Ik was altijd een diepe slaper dus ik zei tegen mijn moeder als ik moeder word word je dan wel wakker als je kindje huilt of zo.dus ze zij dat gebeurd echt wel.nou volgens mijn begin ik me nu al in te stellen want ik slaap veel veel lichter en ben echt vroeg wakker dat had ik daarvoor echt niet ze konden een bom afsteken en daar sliep ik nog Doorheen .hoop dat ik vanmiddag nog even een tukkie kan doen of zo.

17. Djoni

Djoni Actief lid

19 dec 2012
    127
    16
    18
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen van mensen met hetzelfde probleem.
    Hier nog een enorm slechte slaper.

Sliep altijd al wel moeilijk in maar kon nog wel tot een uur of 9 uitslapen.

Nu savonds op bed en kan niet in slaap komen, iedere keer dat ik draai word ik wakker en elk geluidje word ik ook wakker van. Nog nooit een echt vaste slaper geweest maar word tegenwoordig zelfs wakker ervan als 1 van de honden buiten tegen de voerbak aanloopt. Smorgens rond 7 weer wakker om later op de dag enorm moe te zijn en dan niet te kunnen slapen. Begint me nu echt wel op te breken. Morgen weer controle dus zou het dan ook is voor leggen.

Helpt ook niet mee dat ik een buikslaper was en dat nu niet meer wil en op mijn rug slapen ook niet meer (rugpatient en het gewicht van de kleine wat er op zo'n moment op ligt)

18. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik slaap slecht en ben doorlopend moe.

Deel Deze Pagina