Even een bijzonder weetje!!!!!!!!!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door I1985, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I1985

I1985 Actief lid

13 okt 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Beste verloskundigen,

Ongeveer een maand geleden heb ik hier een vraag gesteld over onduidelijke zwangerschapstesten (vaag positief en dan weer negatief) en op echo's niks te zien, terwijl de testen niet negatief bleven (had soms ineens wel een 2e streepje)

Nu ben ik er na 2 onzekere maanden eindelijk achter wat de oorzaak hiervan was:

Omdat ik PCOS heb, maak ik rond mijn eisprong meer LH aan dan vrouwen met een normale cyclus. Deze waardes van het hormoon worden soms opgepikt door zwangerschapstesten.
    Mijn verloskundige had hier nooit van gehoord en 2 gynaecologen ook niet, maar 1 ouwe rot in t vak (andere gyn) als enige wel!!!!
    Omdat ik dit nu weet, hoef ik nooit meer een zwangerschapstest te doen, want daar kan ik niet van de uitslag op aan! Misschien hebben wel meer vrouwen last van dit fenomeen????

Misschien een tip voor alle verloskundigen!

Succes met jullie mooie vak,

groetjes Iris

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Iris

inderdaad een goede tip, ik had er ook nog nooit van gehoord.
    Wel lastig voor je overigens. Wat doen ze dan, bloed prikken als je ongesteldheid uitblijft om het zwangerschapshormoon te bepalen?

Mirjam

Deel Deze Pagina