kweet niet zo goed wat ik hier nou van moet vinden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cam, 20 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

nou passen... alleen in kinderoogjes dan hoor
    ze hebben daar enkel van die grote autoos met een handvat bovenop
    cm of 20 lang en vrij hoog zegmaar *grinnik*

anne is er helemaal gek van.. veel meer dan van de echte babyspeeltjes of van de meisjesspullen.

overigens.. vandeweek werd het dus niet gevraagd maar job werd beetje aan zn lot overgelaten met die poepbroek
    en tja.. ik snap het wel
    hij is niet zo subtiel en mensen vinden het gewoon echt niet leuk als hij boos is.
    maar aldus job..w as hij pas boos nadat ze niets tegen hem zei en hij zelf dr broek ging verschonen
    dus ik weet het ook niet :)

gisterochtend kwam ik binnen.. kreeg meteen kop koffie in mn handjes
    nog even zitten praten over kunnen zitten, hoofdluis en spelen met andere kindjes...
    en dan tja.. ga je gelukkig toch weer met een fijner gevoel weg dan de dag ervoor :)

en bij het ophalen gister bleek.. ze hoort nu officieel bij de "grote kindjes" (tot 2 jaar) ipv bij de babies
    alsin ze gaat nu echt mee in het ritme van de grotere kids qua eten, drinken en slapen en speelt ook met de grotere kids op de grond ipv in de speciale grote babybox

maar mirvar.. dan weet jij vast ook wel het verschil tussen peuterspeelzaal en kdv
    en of het nuttig is om als je kind naar kdv gaat.. hem/haar ook naar een peuterspeelzaal te laten gaan..
    niet dat anne er al aan toe is. maar hadden het er laatst over en we kwamen er niet helemaal uit :)

2. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Hoi Saskia,

bij ons in het gebouw (is een voormalig schoolgebouw) zit ook een peuterspeelzaal en wij hebben dan ook kindjes op het kdv die ook nog es naar de peuterspeelzaal gaan. De beweegredenen van ouders hierachter weet/snap ik echter niet.
    Mij lijkt het nl onnodig om als je kind al naar een kdv gaat hem/haar ook nog eens naar een peuterspeelzaal te brengen en ik zou hier persoonlijk (als t niet nodig is) niet voor kiezen.
    Het is al (in)druk(wekkend) genoeg voor zo'n kleintje om de hele dag op een kdv te zitten....op een psz zijn weer allemaal nieuwe kindjes/leidsters/dagindelingen/regeltjes etc.

En wat de grootste verschillen zijn? geen idee...naar mijn idee de tijden en de leeftijden misschien..
    Voor de rest: spelen, knutselen, liedjes zingen, buiten spelen, speelgoed, eten en drinken, lieve juffen/leidsters, 'regeltjes'.....dit is zowel op een kdv of een psz.

Dus wanneer t niet nodig is zou ik het persoonlijk niet doen om de rust voor t kindje te bewaren. En als voorbereiding op de basisschool...ach..lijkt mij ook onnodig hoor! Die krijgen ze dan al genoeg op een kdv!

Maar goed ieder moet doen wat hij/zij goed acht!

Hopelijk heb je er wat aan, ben benieuwd wat je gaat doen!

Groetjes,

Mirjam

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja .. voorlopig is anne nog pas 9 maanden en nog lang geen peuter :)
    dus tja.. voorlopig niets in ieder geval

Deel Deze Pagina