kwestion

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lievia, Sep 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lievia

lievia Lid

May 31, 2008
    11
    0
    0
    hey ...
    even een :( vraag.

Gisteren (zaterdag) ging ik de was doen en ontdekte ik dat de broek die mijn zoon afgelopen dinsdag aanhad naar de creche onder ''iets'' zat... heb eraan geroken maar het stonk niet.
    Heb direct mijn handen gewassen nadat ik de was aangezet heb en deze ook 3x laten draaien. Heb mijn zoon dinsdag door omstandigheden (toeval) pas beetgehad toen hij al gedouched was (normaal natuurlijk al als ie thuis komt). Toeval wil dat hij later deze week in een andere broek thuiskwam omdat hij in de kattenpoep gezeten had (ga er nu ook echt iets van zeggen hoor). Waardoor ik nu gelijk denk dat die vlekken op die broek van dinsdag dat ook zel es kan zijn.... maar omdat het niet stonk denk ik ook weer van niet.

Mijn vraag... is er nu een kans dat ik een besmetting met toxoplasmose heb opgelopen? Heb die broek 1 mogelijk a 2 keer beetgehad... 1x toen ben ik daarna gaan schoonmaken en zat met mijn handen in de allereiniger en de 2e keer heb ik mijn handen direct gewassen.
    Hoe loop je nu zo'n besmetting op....

Kvind het echt een zeik vraag maar zit er een beetje mee in mijn maag.
    tenx

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Lievia,

hierdoor kun je echt geen besmetting oplopen hoor dus geen zorgen. Je hebt je handen gewassen dus dat is prima. De kans dat het kattenpoep was is klein, de kans dat het besmet was is nog veel kleiner. Dus geen zorgen! Je loopt eventueel zo'n besmetting op nadat je met handen die in de besmette kattenpoep in je mond komen en dna nog is de kans heel klein. Ook kan je de besmetting krijgen na het eten van rauw vlees.

Mirjam

PS de wasmachines van tegenwoordig zijn prima hoor, na 1 keer wassen is het echt schoon!

3. lievia

lievia Lid

May 31, 2008
    11
    0
    0
    ow... dank je voor je antwoord... ik ben er erg blij mee!
    En ben weer gerust.
    We willen erg graag een broer of zusje (ben dit jaar ons tweede kindje met 20 weken zwangerschap verloren zonder oorzaak).. en had me nog zo voorgenomen nie frusty te gaan doen.... ik ga het ook niet meer doen want daar wordt ik nie zo blij van. Maar af en toe lukt het gewoon niet door al die info bronnen die er zijn.... dat stomme google en al die boeken/tijdschriften die bol staan met dingen die je niet mag of waar je erg op moet letten... het lijkt af en toe wel of je ziek bent als je zwanger bent.

Eh ja... das waar, had hem bijna nog een 4e keer aangegooid haha...de was was ook wel erg schoon haha

onwijs bedankt he!

Share This Page