Hands off pregnancies 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door RE080219, 18 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Voel me een beetje de vreemde eend in de bijt her en der, velen lijken geen genoeg te kunnen krijgen van iedere mogelijke afspraak en alle controles onderzoekjes en "tegennatuurlijk" ingrijpen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook drie inleidingen ervaren en een (milde) vroeggeboorte en vind zeer zeker niet dat medische zorg geweigerd moet worden, maar voor mezelf wil ik deze keer gewoon al het "onnodige" wegstrippen en wil ik nu die rustige puur natuurlijke serene "Hands off" afsluiter van mijn babycarrière. Meer mensen met diezelfde insteek dit jaar??
     
  2. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik ben wel een beetje van als je geen echo maak wil ik niet komen want ze beweegt elke dag super veel dus dr hartje klopt , Maarja zo erg is het ook weer niet :) Moet volgende week de bevalling bespreken hoeft van mij ook niet maar wel fijn dat ze een afspraak van een halfuur kunnen inplannen :thumup:
     
  3. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Tijdens de bevalling mag de vk in een andere ruimte wachten haha. Fungeert puur als backup voor het geval dat... Als ze dan op tijd komt that is haha. Wij willen de kennismaking met onze zoon vanuit onze eigen bubbel beleven en op basis van onze kennis en ervaring durven we dat ook werkelijk aan met z'n tweeën. Het risico elimineren we dus door de vk achter de hand te houden (beneden aan de koffie of weet ik veel) mochten zaken anders lopen dan voorzien obv ons referentiekader. Wij hebben muziek en kaarsjes en "lekkere ruikjes" en vooral heel veel zachtheid en intimiteit gepland voor die ervaring. Kijk er enorm naar uit.

    Naar de verloskundige ben ik nu 1x geweest voor kennismaking en intake. Ze vinden onze visie uniek en lastig maar hebben er wel degelijk respect voor en denken mee. Dat waardeer ik van ze. Ga er waarschijnlijk met 34 weken nog een keertje heen om de ligging te checken (risico elimineren immers) en daarna horen ze het wel van me als onze zoon besluit ter wereld te komen.

    We hebben meerdere echo's gehad en alles ziet er perfect uit geen enkele reden te verwachten dat er iets niet goed zou zijn. Mijn man heeft drie gezonde kinderen gekregen en ik vijf, hij heeft er twee eigenhandig ter wereld geholpen en ik ook twee van mezelf. We hebben een Bloeddrukmetertje en een doppler en ik voel de baby dagelijks. Mijn zwangerschappen verliepen zonder uitzondering fysiek ongecompliceerd (behalve mijn bekken dan maar wat moet een vk daarmee da's gewoon uitzingen). Wij hebben er alle vertrouwen in.

    En dat voelt fantastisch.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  4. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ik wist dit al van je, maar vind het echt bijzonder (positief hoor ;)).
    Zelf ben ik een controlfreak, en het is pas mijn tweede kindje. Hoewel liever geen onnodige ingrepen, wil ik wel in het ziekenhuis 'voor de zekerheid'.

    Wat ik goed vind aan jouw houding is dat je totaal niets uit koppigheid of zorg-mijd doet. Ik heb eerder in omgeving meegemaakt dan vrouwen weinig ingrijpen willen, terwijl het eigenlijk om medische redenen wel heel verstandig zou zijn. Dat vind ik dan weer bijzonder op een negatieve manier.

    Ik gun je een hele mooie zwangerschap en bevalling.
     
  5. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Wat een ontzettend lieve reactie! Thanks mop. <3
     
  6. Lightblue

    Lightblue Bekend lid

    5 mei 2017
    894
    669
    93
    Vrouw
    Bij m’n laatste heb ik last minute toch gekozen voor het ziekenhuis maar alsnog een super fijne bevalling gehad. Geen monitors aan m’n lichaam, niet getoucheerd kon gaan en staan waar ik wilde. Had een vk die ik 1 keer eerder had ontmoet maar wauw! Ze week niet af van mijn wensen.

    Een hands of pregnancy hoeft van mij niet per se, vind het persoonlijk wel fijn om een 20w echo te doen en toch wel fijn als iemand af en toe meekijkt :)
     

Deel Deze Pagina