Hi, Vanaf wanneer hebben jullie zelf gemaakte macaroni gegeven en wat heb je de kleine juist wel/niet laten eten?
Met 11 maanden dacht ik. Maak zelf verse pastasaus waar weinig zout in zit. Prei en ui zou ik voor de 12 maanden nog niet geven. Champignons courgette paprika en wortel kan prima als groente
Vanaf tien maanden. Ik heb altijd voorgesneden groente en haalde dan wat groente voor ZL uit het pakket (paprika, champignon). Als saus gebruik ik gezeefde tomatensaus van Heinz. Dit kruid ik zelf met Italiaanse kruiden. Zo kon ZL dit ook eten. Het gehakt kruidde ik voor ZL niet. Maakte voor ZL in een apart pannetje trouwens.
Pasta gaven we vanaf een maand of 7 bij de losse groenten. Toen ze aan de afzonderlijke smaken gewend waren mixten we het ook met een zelfgemaakte pastasaus. Dus met een maand of 8/9 als complete maaltijd. Penne, fussili (wij gaven a la rapley, dus makkelijk vast te houden) met 3 kleuren paprika, courgette, groenten restjes als bloemkool e.d. (ik gooi altijd van alles in mn macaroni) en een zelfgemaakte pastasaus.
Zo ongeveer doen wij het ook. Mini eet inmiddels alles wel mee, wij eten altijd zoutloos als we zelf alles maken. Soms gebruiken we een potje (voor curry, die vind ik heel lekker), dan houd ik ouderwets wat groente apart voor haar voor de saus erbij gaat. Maar verder eet ze inmiddels ook onze sauzen mee.
Met bijna 8 maanden geloof ik de losse pasta. En daarna langzaam saus erbij (pakje gezeefde tomaten). Ui en prei geef ik nog niet, andere groente wel.
Ik dacht ook rond de 7 maanden. Zelfgemaakt, ook met ui. Wel eerst gekeken of het goed viel natuurlijk.
Ik geef mijn dochter macaroni sinds ze ongeveer 7.5 maanden is en meer stukjes kan eten. Ik maak er altijd dan een zelfgemaakte saus bij (met groente etc.). Ze vindt het heerlijk! Ik denk dat ze de structuur ook leuk vindt, omdat het zo glibberig en glad is en lekker makkelijk over haar tong glijdt.